Müzikte hız ve gürlük nedir?

'Frmartuklu Soru-Cevap Bölümü' forumunda Kayıtsız Üye tarafından 28 Mart 2011 tarihinde açılan konu

  1. Müzikte hız ve gürlük nedir? konusu
    Sponsorlu Bağlantılar
    Müzikte hız ve gürlük nedir?

    Gürlük (nüans ) Terimleri

    Çalarken ve söylerken seslendirdiğimiz eserlerin ne anlatmak istediğini iyi yansıtabilmek için nüans terimlerine ihtiyaç duyarız . Bunların en temel olanları işte burda:

    Piano : Hafif gürlük, p harfiyle gösterilir.
    Mezzoforte : Orta gürlük, mf harfleriyle gösterilir.
    Forte : Kuvvetli gürlük, f harfiyle gösterilir.

    Bunlardan başka bir de nüans basamakları vardır:

    Pianisimmo : Çok hafif gürlük, pp
    Fortissimo : Çok kuvvetli gürlük, ff

    Hareket (hız) Terimleri

    Bir parçanın yavaş ya da hızlı çalınmasını belirleyen unsura müzikte hareket, bunları ifade eden terimlere de hareket terimleri denir. Ayrıca hareket yani hız terimleri metronom denilen bir aletle de belirlenmektedir ve en doğrusu da budur.

    Adagio : Ağır
    Andante : Ağırca
    Moderato : Orta çabuklukta
    Allegro : Çabuk, neşeli
    Ritterdando : Gittikçe ağırlaşarak
    Accelerando : Çabuklaştırarak, acele ederek
    A Tempo : İlk Tempoya, önceki tempoya
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 16 Nisan 2015

  2. SeLeN

    SeLeN Site Yetkilisi Editör

    Gürlük (nüans ) Terimleri

    Çalarken ve söylerken seslendirdiğimiz eserlerin ne anlatmak istediğini iyi yansıtabilmek için nüans terimlerine ihtiyaç duyarız . Bunların en temel olanları işte burda:

    Piano : Hafif gürlük, p harfiyle gösterilir.
    Mezzoforte : Orta gürlük, mf harfleriyle gösterilir.
    Forte : Kuvvetli gürlük, f harfiyle gösterilir.

    Bunlardan başka bir de nüans basamakları vardır:

    Pianisimmo : Çok hafif gürlük, pp
    Fortissimo : Çok kuvvetli gürlük, ff

    Hareket (hız) Terimleri

    Bir parçanın yavaş ya da hızlı çalınmasını belirleyen unsura müzikte hareket, bunları ifade eden terimlere de hareket terimleri denir. Ayrıca hareket yani hız terimleri metronom denilen bir aletle de belirlenmektedir ve en doğrusu da budur.

    Adagio : Ağır
    Andante : Ağırca
    Moderato : Orta çabuklukta
    Allegro : Çabuk, neşeli
    Ritterdando : Gittikçe ağırlaşarak
    Accelerando : Çabuklaştırarak, acele ederek
    A Tempo : İlk Tempoya, önceki tempoya
     

  3. Bu siteye şunu demek istiyorum bütün sitelerde aynı şeyler yazıyor lütfen biraz değişiklik yapın ve çok kısa yazılar var bunlar hiçbir öğrencinin işine yaramaz özellikle performans ödevi onların hiçbir işine yaramaz sizden biraz daha geliştirmenizi ve daha uzun yazmanızı rica ediyorum
     

  4. Aynen bende performans yapıyorum kendim yazıyorum
     

  5. bende performans yapıyorum
     

  6. aynen hemde bizim hoca çok kızıyor bize.
     

  7. bence çok güzel hem bizim performans ödevimiz değil süpeeerrrrrrrrrrr
     

  8. bence çok güzel hem bizim performans ödevimiz değil süpeeerrrrrrrrrrr
     

  9. bende performans yapıyorum
     

  10. performans ödevinden düşük not alıcam çünkü bu yazılar çok kısaaaaaaaa :(
     

  11. Öfffffff bunlar çok kısa ve devrik bir şekilde yazılmış işime yaratacağını düşünmüyorum
     

  12. LÜTFEN!! Biraz daha uzun yazın ve farklılık ve orjınllik önemlidir ne olur bunu untmadan dürüstçe ve uzunca yazın yoksa kötü de olsa asla bu siteyi ziyaret eden olmaz
     

  13. güzel olmuş ama bazı yerleri saçma yazan esra kasap
     

  14. teşekkür ederim bu kadarı yaterli geldi saaolun
     

  15. aynen performans yapıyorum uf çok kısa.
     

  16. aynen en başta ki yazan sana katılıyorum kayıtsız üyeeeeeeeeeee
     

  17. çok güzeldi teşekkürler:)
     

  18. bende performans yapıyorum ve hoca kısa olursa 1 basıyo karneye yandım :(
     

  19. valla kısa olsa bile işime yaradı hem benim performans ödevim değildi .. kısaca normal ödevi olanlar için iyi performansı olanlar için kötü ....
     

  20. çok kısa bnce işime yaramadı
     

Yükleniyor...
Benzer Konular - Müzikte hız gürlük Forum Tarih
Müzikte Uygun Hız Ve Gürlük Nedir? Müzik Türleri ve Enstrümanları 31 Aralık 2011
Müzikte dizi terimi ne demektir? Müzik Türleri ve Enstrümanları 7 Mart 2016
Müzikte Kompozisyon Nedir - Müzikte Kompozisyon Hakkında Bilgi Müzik Sohbet & Fan Club 27 Temmuz 2013
Müzik ve İnsan Sesi - Müzikte İnsan Sesi Kaça Ayrılır ? Müzik Sohbet & Fan Club 3 Ocak 2011
Gold wave 5.08 (Sesleri Müzikten Ayıran Program) Resimli Program Anlatımı 14 Mayıs 2009

Bu Sayfayı Paylaş