yagli boya resim yapmak

'El Sanatları' forumunda Fatma tarafından 17 Eylül 2008 tarihinde açılan konu

  1. Fatma

    Fatma Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    yagli boya resim yapmak konusu Yağlı Boya


    Kırlara yürüyüşe çıktığınızda, yağlı boya resimlere ilham kaynağı olacak pek çok manzarayla karşılaşırsınız. Yağlı boya, uygulanması zor bir malzemedir. Bu yüzden dış mekanda çalışmaları gerçekleştirmeniz zor olabilir. Bu manzaraları karakalem ile çalışarak ileride size referans olmalarını sağlayın.


    [​IMG]

    Pek çok manzara gibi bu kır manzarası da sert kenarlar ve net şekiller içermemektedir. Yumuşak ve zarif hatlara sahip bu görüntü çoğunlukla, alacalı, açık tonlu ve kırık çizgilerden meydana getirilmiştir.

    Yağlı boyaların çok yönlü yapısı

    Doğa resimleri yapmak düşüncesi başta çok yıldırıcı gibi görünse de yağlı boyalar kullanıldığında çok kolaylaşacaktır. Yağlı boyalar, buradaki ağaçlı ve gölgeli yolda olduğu gibi doğanın tüm doku ve renklerinin yansıtılabilmesi için her türlü şekilde kullanılabilecektir. Kısaca, manzaralar, yağlı boyalarla ne tür uygulamalar yapılabileceğinin keşfedilmesi için harika bir fırsat sunar.

    Resmin düzenlenmesi

    Bir fotoğrafı esas alarak çalışmak özellikle de manzara ressamları için iyi bir başlangıç noktasıdır. Hava koşulları ya da ışık değişimlerinden etkilenmenizi engeller. Ayrıca bu sayede kış ortasında, güneşli bir yaz manzarası resmetmeniz de mümkün hale gelir. Fotoğrafın tıpatıp aynısını tuvalinize geçirmeniz gerekmez, neleri alıp neleri resmin dışında bırakacağınız tamamen sizin inisiyatifinize kalmıştır. Buradaki resim, sanatçıya, en ideal kompozisyonu yaratma fırsatı vermek için iki fotoğrafın bir araya getirilmesiyle oluşturulmuştur. Tüm bunların yanında gerçek manzara karşısında çalışmanın, resminize doğal bir hava katacağının da unutulmaması gerekir.

    Kompozisyon ve mesafe

    Genel bir kural olarak, herhangi bir şeyin resmi dikey ya da yatay olarak ikiye bölmesinden kaçınılması gerektiği kabul edilir. Ancak, zaman zaman kurallar çiğnenebilir, burada da sanatçı, kasıtlı olarak, bir ağacı resmin merkezine yerleştirmiştir. Resmi eşit olmayan iki parçaya bölen yol, izleyicinin gözünü merkezdeki ağaçtan alıp, resmin sağ üst köşesine yönlendirmektedir.
    Pek çok manzarada, uzak bir mesafede bulunan objeler, önde yer alanlardan daha soluk ve mavimsi görünürler. Ön plandaki objeler net hatlara, güçlü renk ve tonlara sahip olurlar.

    Uzak ve yakın arasındaki fark resimde de yakalanabilir ve bu resminize gerçeklik duygusu katar. Sanatçının burada yaptığı gibi, uzaktaki tarlalar, çitler ve ağaçları boyamak için beyaz ile mavi kullanın. Boyayı geniş ve basit fırça darbeleriyle uygulayın. Ön plandaki çalı ve bitkileri boyamak içinse, cesur tonlar ve güçlü darbeler kullanın. Şekillerin, puslu arka plan önünde net bir biçimde öne çıkmasına izin verin.

    MALZEMELER

    35 x 46cm boyutlarında bez tuval
    Fırçalar: No.4 fırça, No.7 yassı, No.4 yuvarlak
    Terebentin
    Bez
    8 tüp yağlı boya: Cadmium sarı, Ultramarine mavi, Cadmium kırmızı, Cerulean mavi, Ochre sarısı, Titanium beyaz, Burnt umber, Naples sarı

    PÜF NOKTASI

    KISITLI BİR KOMPOZİSYON

    Kompozisyonunuzun sıradan bir fotoğraf kadrajı ile kısıtlanmasına izin vermeyin. Bir resim için fotoğraf çekerken farklı açılardan denemeler yapın. Böylece birkaç fotoğrafı bant ile birleştirerek panoramik bir görüntü elde edebilirsiniz.

    [​IMG]

    1. Ana hatları oluşturun Eşit miktarlarda cadmium sarı ve ultramarine mavi içine katacağınız çok az cadmium kırmızı ile elde edeceğiniz karışımla,
    4 numara fırçayı kullanarak resmin ana hatlarını kabaca oluşturun. Resmin ilk aşamasında bu nötr rengin kullanılmasının nedeni, biraz terebentinle sulandırılarak sıvı bir kıvam verilen bu haki tonlu boyanın, manzara içinde emilip, resim bittiğinde fark edilmez hale gelecek olmasıdır.

    [​IMG]

    2.Koyu ve açık tonlu alanları belirleyin Yine 4 numara fırçayı kullanarak bazı temel renk bloklarını boyayın. Buradaki amaç tuvalde beyaz renk bırakmamak ve her tarafı açık ve koyu tonlarla kapamaktır. Ağacın üst kısmındaki koyu alanı, taslak için hazırladığınız karışıma bir parça cerulean mavi ekleyerek boyayın.

    [​IMG]

    3. Karanlık bölgeleri geliştirin Rahat, gevşek fırça darbeleri ile ochre sarısı ve ultramarine karışımını ağacın altına, çalı çitlere ve ön plana ekleyin. Biraz ochre sarısı ve beyazla arka planı boyayın. Kalın boyaları bir bezle silin. Resmin canlı kalmasına dikkat edin. Bez parçasıyla boyayı silerek araba yolunda tekerlek izi çizin.

    RESMİ GELİŞTİRİN

    Resmin ana hatları ortaya çıktıktan sonra şimdi yapılacak şey, orta ve uzak plan üzerinde çalışarak resme derinlik katmak olacaktır.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Mavi_Sema

    Mavi_Sema Özel Üye

    Emeğine Sağlık...
     
  3. Google

    Google Özel Üye

    Emeğine sağlık, paylaşım için teşekkürler...
     

Bu Sayfayı Paylaş