Warhammer 40.000: Dawn of War II - Chaos Rising Detaylı İnceleme

'Oyunların Tam Çözümü' forumunda Dine tarafından 22 Nisan 2010 tarihinde açılan konu

  1. Dine

    Dine Özel Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Warhammer 40.000: Dawn of War II - Chaos Rising Detaylı İnceleme konusu Masaüstü FRP'yi ve Magic the Gathering’i yoğun olarak oynadığım zamanlardan beri Warhammer serisine müthiş bir ilgim olmuştur Fakat hiçbir zaman başımı belaya sokacak kadar bu dünyanın içine giremedim Oyun hakkında sınırlı sayıda bildiğim detaylar; gerçekten büyük bir masada oynandığı, karakterlerinizi satın alıp kendinizin boyadığı ve sağlam bir strateji olduğundan ibaretti Üzerinde oynayacak masa olmadığı ve İzmir’de oynatan kafe de açılmadığı için hayırlısıyla Warhammer belasına bulaşmamıştım Hayırlısıyla diyorum; çünkü eminim eğer bulaşsam içinden çıkamazdım Magic the Gathering cebimdeki parayı önemli ölçüde sömürürken Warhammer için gerekli parayı mahallenin marketini soyarak elde ederdim herhalde Bu yüzden hikayesi sağlam temellere oturtulan bu oyunla doğru düzgün ilk yakınlaşmam, bilgisayar oyunu olarak karşıma çıktığında oldu
    Warhammer 40.000: Dawn of War II - Chaos Rising Detaylı İnceleme
    İlk oyunun RTS (Gerçek Zamanlı Strateji) türünde iyi bir konuma yükselmesi ve strateji seven oyuncuların gönlünde saygın bir yer edinmesi uzun sürmedi Belli aralıklarla çıkan ek paketlerle THQ, sadık oyuncu kitlesine Warhammer 40000’i unutturmadı ve ilgiyi kaliteli eklentilerle sürdürmeyi devam ettirdi Kısa bir aradan sonraysa 2009 yılında ikinci oyuna kavuştuk Serinin ana hatlarına sadık kalan ama oynanış detayları açısından ufak, grafik ve ses yönünden büyük değişikliklerle meydana çıkan DoW II’yi kendi kitlesi hemen bağrına basmasını bildi Özellikle yeni eklenen "The Last Stand" seçeneği, oyuncuların takım oyunu yeteneğini test eden önemli bir savaş seçeneği olmuştu Fakat gel zaman, git zaman oynarken yavaş yavaş sıkılmaya başladık ve THQ yine harika bir zamanlama yeteneğiyle ek paketi piyasaya süreceğini duyurdu Karşınızda Dawn of War II - Chaos Rising!
    [​IMG]
    DoW II oynarken kendi kendime sorduğum ilk soru “Chaos nerede?” olmuştu Çünkü Imperium'un ve Space Marines’in olduğu yerde ve tam karşısında ona diş bileyen Chaos Legion da olmalıydı İkisi kediyle köpek gibiydi ama yoktu Onun yerine Eldar, Ork ve Tyranid ırkları vardı Herhalde sağlam bir ek paketle oyunun havasını canlı tutmayı çok daha önceden planlamış olacaklar ki gelen ek paketle Chaos’a kavuşuyoruz


    Hikayeye kısaca değinelim Eskiden Imperium’un nadide gezegenlerinden olan Aurelia, Chaos’un etkisiyle yaşanmaz hale gelmişti ve Warp’a düşerek ortadan kaybolmuştu (Warp: Chaos’un içinde bulunduğu diğer boyut, düzlem) Gezegen neredeyse unutulmuşken bir gün Warp’tan tekrar bizim uzayımıza geldi Bu sefer beraberinde Chaos ırkını da getirmişti Blood Raven en son savaştan sonra tam olarak rahat bir nefes alacağını düşünürken elektrikli testereleri tekrar çalışmaya başlayacaktı


    Hikaye bu şekilde başlıyor ve biz önceden zaten elimizde olan karakterlere "Librarian" denen güçlü psişiği de katarak savaşa girişiyoruz Karakterlerin seviye kısıtlaması 30’a yükseltilmiş, dolayısıyla birçok yeni yetenek açılıyor İsterseniz bir önceki oyundaki karakterinizi buraya taşıyabilirsiniz Fakat üzerinizdeki bütün eşyalar eklentide gidiyor, sil baştan yapıyorsunuz Librarian denen karakterse kendisini ve silah arkadaşlarını iyileştirmekten tutun da onların güçlerini arttıracak değişik özelliklere sahip Bu kadar güçlü bir karakter olmasının bedeliniyse yeteneklerinin enerjisinin yüksek ve bekleme süresinin fazla olması ile ödüyor



    Savaşın içine Chaos dahil olunca gittiği her yere yozlaşma getirdiği gibi Imperium’a ve hatta bizim kendi bölüğümüze kadar ihaneti sokabiliyor Oyunda RPG öğelerinin varlığınıysa "Corruption Point" denen sistem güçlendiriyor Oyunda aldığımız kararlar sayesinde Corruption Point kazanabiliyoruz



    Yozlaşma puanını karakterinizde kullanınca Chaos özelliklerini kullanmaya başlıyorsunuz Örneğin; Librarian, karakteri iyileştirme yeteneği yerine düşmana hasar veren yetenekler kazanıyor Böylece oyunun kaderine de doğrudan etki ediyoruz Oyun, karakterinizi ne şekilde yönettiğinize göre beş farklı sonla bitebiliyor


    Chaos Rising'de Eldar ve Ork’a yeni birer karakter gelirken, Space Marines’e dört, Tyranid’e ise iki yeni ünite gelmiş Chaos ise başlı başına yeni bir ordu olduğu için onu saymıyorum Eklenti paketini oynamanız için oyunun birincisine ihtiyacınız yok ve birinci oyun olmadan sadece Chaos ile oynayabiliyorsunuz Keza oyunun birincisine sahip oyuncular için de tam tersi geçerli Oyunun The Last Stand modunaysa Tyranid Hive Tyrant ve Chaos Sorcerer eklenmiş Fakat ne yazık ki halen tek haritada oynanıyor Umarım en yakın sürede bu moda en azından yeni bir harita daha eklerler

    [​IMG]
    Oyunun hikayesi Aurelia gezegeni ve Space Hulk, Judgement of Carrion'da geçiyor Tam karla kaplı Aurelia’dan yavaş yavaş sıkılmaya başlarken, Aurelia ile aynı delikten bizim boyutumuza giren Space Hulk’un üzerinde ve içinde Tyranid ile yüz yüze geliyoruz Space Hulk denen cihazlara uzayın hayalet gemileri denilebilir Yoluna çıkan göktaşlarını ve sahipsiz veya yolunu şaşırmış gemileri kendi bünyesine dahil eden dev bir yığın Dolayısıyla içinde birçok sürpriz taşıyor


    Bu eklenti paketi, Chaos’un da oyuna eklenmesi ile DoW II’ye sağlam destek vererek piyasaya girdi Oyunun fiyatının 30$ olması biraz göz korkutabilir ama DoW II’ye çok fazla bağımlı olmadan tek başına çalışabildiğini düşündüğünüzde aslında ek paket değil, yeni bir oyun alıyormuş gibi oluyorsunuz; o yüzden fiyat çok yüksek sayılmaz Eğlenceli ve birbirinden bağımsız, entrika dolu senaryosu ile Chaos Rising, bir ek paketten daha fazlasını sunuyor ve serinin fanatiğiyseniz kaçırmayacağınızdan eminim
     
  2. avatar

    avatar Üye

    Eline sağlık paylaşım için teşekkürler
     

Bu Sayfayı Paylaş