Still Life Tam Çözüm

'Oyunların Tam Çözümü' forumunda saagoo21 tarafından 1 Şubat 2009 tarihinde açılan konu

  1. saagoo21

    saagoo21 Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Still Life Tam Çözüm konusu Bölüm 1:
    İlk demonun ardından kapıdaki polisle konuşun. Ona kahve verdikten sonra içeri girin. Merdivenlerden yukarı çıkınca sağa gidin. Miller ile konuşun ve verdiği fotoğraf makinesini alın. Kapıdan girip koridorun sonuna doğru gidin. Claire ile konuşup mutfak dolabının üstünde bulunan çantadaki malzemeleri alın. Bu aşamadan sonra delilleri toplamaya başlayabiliriz. İlk önce fotoğraf makinesine filmi takın. Soldaki oyuncak bebeklerin bulunduğu odaya girin. Karşı kapının solundaki askılığa bakın. Önce fotoğrafını çekin, sonra da cımbızla tüyleri alın. Kapıdan çıkıp geldiğiniz koridorun giriş kısmına ulaşın. Yerdeki kanın fotoğrafını çekip pamuklu çubukla kan örneği alın. Projektörü inceleyin ve cam filtreyi takın. Oda mor bir renge bürünecek. Karşıdaki duvara bakın, “Luminol” kullanarak duvardaki “SANCTUARY” yazısını ortaya çıkarın ve fotoğrafını çekin. Sağdaki ilk odaya girmeden önce projektörden filtreyi almayı unutmayın. Duvarda kuru kafa resmi bulunan bu odada, yerdeki kanı inceleyin. Fotoğrafını çekip örnek alın. Yine projektöre filtreyi takın, kuru kafa resmini inceleyin, diğer duvara bakıp “Luminol” ile yazıyı ortaya çıkarın. Son olarak da “DISTURBED” yazan duvarın resmini çekin, filtreyi alıp koridorun sonuna gidin ve Claire’e işinizin bittiğini söyleyin. Eşyaları çantaya bırakıp tekrar konuşun, ceset hakkında detaylı bilgiler öğreniyoruz. Dilerseniz, cesedi ve soldaki klozeti inceleyebilirsiniz. Dışarı çıkınca bir sorunla karşılaşıyoruz ve merdivenler yıkılıyor. Miller’la konuşabilirsiniz. Sola gidince koridorun sonunda tahta çakılı bir çıkış kapısı göreceksiniz. Kapıya baktıktan sonra geri dönün ve daireye girin. Sağdaki boruların arasındaki demir çubuğu alın ve tahta kapıyı açın. Merdiveni deneyince aşağı düşüyor. Çöp bidonunun üstüne atlayın. Arabaya binip ofisi seçin.

    Sağa gidip asansöre binin. B1 katı garaj girişi, B2 morg ve 8. kat da ofisimiz. 8’e basıp yukarı çıkın. Asansörden inince koridorun sonunda sorgulama odası ve karşı duvarda kahve makinesi bulunuyor. Hemen sağda ise fotoğraflar için karanlık oda var. Karşıdaki oda ise çalışma alanımız. Buraya girip masadaki Miller ile konuşun. Sağdaki masa bize ait, karşı kapı patronun odası ve karşıda, sol tarafta ise bir takım malzemeler var. Kendi masanıza gelin, telesekreterdeki mesajı okuyunca patronumuz Todd olduğunu görüyoruz. Klavyenin yanındaki kartı ve masadaki hediyeyi alın. Dosyalarda cinayetlere ait bilgiler bulunuyor. Odadan çıkınca karşı kapıdaki kutuya fotoğraf makinesini bırakın. Asansöre bastığımızda memur Tate karşımıza çıkacak. B2’ye basıp morga inin. Karşıdaki kapıyı açmaya çalıştığımızda şifremizin geçersiz olduğunu görüyoruz. Envanterimizden güvenlik kartı ile ilgili bilgiyi okuduğumuzda şifrelerin artık geçersiz olduğunu görüyoruz. Güvenlik kartımızın arka kısmını inceleyince “NO: VODKA” etiketini göreceksiniz. Yani numara “vodka” harflerinde gizli. Makinedeki tuşlar üzerinde harfleri takip ettiğimizde “86352” rakamları ortaya çıkıyor. Kartı geçirin, şifreyi girip kapıyı açın. Claire ile konuşup cinayetin canlandırma görüntülerini izleyin. Cesedin yanındaki dosyaları alıp bir kontrol edin. Kapıdan çıkarken Victoria’nın babası arayacak. Ofise çıkın, telefonla konuşan Miller’ın masasına dosyayı bıraktıktan sonra arabanıza binip “Pat’s Home”a gidin.

    Victoria babası ile hediye alışverişinde bulunduktan sonra, laf eski günlerden açılacak. Victoria da büyük babası ile ilgili hatıraları incelemek için babasından izin alacak. Sağa gidip askılıktan şemsiyeyi alın ve merdivenlerden üst kata çıkın. Sağdaki odaya girip etrafı inceleyin, burası Victoria’nın odası. Çatı katına çıkmaya çalışın ve şemsiyeyi kullanıp üst kata ulaşın. Soldaki lambayı yakıp karşıdaki sandığa bakın. Buradaki taşları dizeceğimiz sırayı kolyeye bakarak buluyoruz. Solda ve sağda iki karo, ortada da kalp olmalı. Şifreyi çözmek için biraz uğraştığımızda silindirlerin birbirini hareket ettirdiğini görüyoruz ve işimiz biraz zorlaşıyor. Soldan sağa doğru sıraladığımızda, 3. şekli 2 kere, 5. şekli 3 kere çevirin. Yanlardaki ikişer karoyu tamamladık. Şimdi sırasıyla 2., 4. ve 3. şekli 3’er kere çevirip düğmeye basın. Sandık açıldığında büyükbaba Gustav’ın hikayesini oynamaya başlıyoruz.

    Bölüm 2:
    Bölümün başında Skalnic’ten gerekli bilgileri öğrenin ve ilerleyip Kazimir ile konuşun. Az ileride Gustav’ın sevgilisi Ida var; konuşunca Milena ile tanışacağız. Konuşma bitince yukarı çıkıp tekrar Ida ile konuşun, sağ taraftan haritaya ulaşın. “Old Chapel”e gidin. Giderken bir konuşmaya tanık olacağız ve haritada “Lingerie” açılacak. “Old Chapel”e gidip içeri girdiğinizde cesetlerle karşılaşıyoruz. Etrafı inceleyip kulakları ağır işiten Corona ile konuşun. Masadaki cesedi inceleyebilirsiniz. Kitaplığa bakın, rafta duran ve üstünde numaralar yazan kartı alın. Saatin üstündeki rakamları dikkatli inceleyin. İlerleyip haç işareti bulunan kürsü gibi yere ulaştığımızda, bir başka bulmaca ile karşılaşıyoruz. Altta bulunan, üstünde semboller olan taşları üste, elimizdeki karttaki numaraya göre (74821536) yerleştireceğiz. Daha önce baktığımız saatte dikkat ettiyseniz, rakamların biraz değiştirildiğini veya tersten yazıldığını fark etmişsinizdir. 1, 2 ve 3 rakamlarının bariz bir şekilde tersten yazıldığı görünüyor. Artı şeklindeki işaret 4’ü, 15 gibi yazılmış işaret 5’i, saatteki 6 rakamına karşılık gelen işaret yine 6’yı, kesik kareye benzeyen işaret 7’yi ve son olarak da yatay duran ve 8’e benzer işaret de 8’i ifade ediyor. Yani bulmaca ile ilk karşılaştığınızda, alttaki taşların dizilişi 36185742 şeklinde oluyor. Karttaki numaraya göre taşları gerekli yerlere koyup kola basın. Kasa açılınca parktaki cinayetin fotoğrafı ve Corona’nın raporlarına ulaşıyoruz. Çıkarken Gustav dayak yiyecek. Parka gidince Apolina ile konuşun, içeri girince de başı dönecek. Burada kasadan aldığımız fotoğrafı kullanıp şimdiki hali ile karşılaştıracağız. Sağ alttaki ikona tıklarsanız arada geçiş yapabilirsiniz. Resim ile gerçek arasındaki iki farktan biri, ortadaki ceset ve çeşmenin sağ altında kırılmış taş olacak. Resimde iken bu bölgeye tıkladığınızda taşa yazılmış bir yazı göreceksiniz. Yazıyı okuyun ve heykele tıklayıp yüzüğü almaya çalışın. Yüzüğü kargaya kaptırdığımızı anlatan demoyu seyredin, kapıyı kırıp içerideki adamla konuşun. Neyse ki yüzüğü geri alabildik.

    Dışarı çıkınca Ida koşarak gelecek. Konuşma bitince haritadan “Junkyard”a gidin. İleride, kapıda bekleyen adam yüzünden geçemiyoruz. “Lingerie”ye gidip kapıya tıklayın. Adamla konuşup derdini öğrenin. “Police Station”a gidin. Panodan gazeteyi alın, masadaki kitabı inceleyin ve Kazimir ile konuşun. Bizden madalyasını getirmemizi isteyecek. “Park”a gidin, Milena ve Apolina ile konuşun, madalyayı alıp “Police Station”a dönün. Kazimir’e madalyayı verip hapisteki iri yarı adamın bırakılmasını sağlayın. Buradan çıkınca doğru “Lingerie”ye gidip patronla konuşun ve verdiği maymuncuğu alın. Artık “Junkyard”dan geçebiliriz. Hurdalığa girince köpekle başımız derde giriyor. Kontrol odasına girip etrafını inceleyin. Aletler çalışmıyor. Duvardaki şemayı aklınızda tutun. Arka tarafa dolaşıp makası alın. Parmaklıklardan bakınca aradığımız kadının vagonlarda olabileceğini düşünüyoruz. Arka tarafta odanın köşesinde küçük bir pano göreceksiniz. Kolları içerideki şemada gördüğümüz haline getirmemiz gerekiyor. Yani yukarıda 1, 2, 3 ve aşağıda 4, 5, 6 yapacağız. Önce 6’yı aşağı indirip 2’yi yukarı çıkartın. 6’yı ortaya getirip 1’i yukarı çıkarın, 3’ü de yukarı çıkarıp 6’yı indirin. 3’ü ortaya getirip 1 ve 4’ü aşağı indirin. 3 yukarı, 4 ortaya ve 1 yukarı yapın. 5’i yukarı çıkarıp önce 4’ü ve 5’i yerlerine yerleştirin. Aynı şekilde 1’i ortaya 3’ü aşağı getirip kolları yerlerine oturtun. Odaya girip makineye tıklayın. Burada amacımız vagona ulaşmak; ama önce zincirle bağlanmış kutuları çözmemiz gerekiyor, çünkü vinç bu kutuları kaldıramıyor. Önce iki kutuyu sağ tarafa bağlı kutuların önüne doğru getirin. Bağlı kutulara gidip makasla zincirleri kesin ve tekrar makinede kutulardan vagona doğru köprü oluşturun. Vagona girdiğimizde bölüm bitecek.

    Bölüm 3:
    Telefondaki Claire, morga gelmemizi söylüyor. Ofise gidip morga girin. Galiba bizden önce bir ziyaretçimiz varmış. Hemen koşup asansörün karşısındaki odaya girin ve güvenlik kamerası görüntülerine bakın. Seyrettiğimiz demoda katili kaçırıyoruz. Morga geri geldiğinizde Claire ile konuşup üst kata çıkın. Asansörden inince yapacağınız telefon konuşması bitince odanıza girin. Tam arkamızdan patron Todd da girecek, görünüşe bakılırsa oldukça sinirli. Koridorun sonundaki sorgu odasından patronun kupasını alın ve kahve makinesinden kahve doldurup patronun odasına girin. Tartışma bittikten sonra Miller ile konuşun; yeni gelişmeler var. Miller bize Vaclav Kolar adında birinden bahsedecek. Masanızdan olay yerinde çektiğimiz fotoğrafları da almayı unutmayın. Aşağıya inip araba ile “Campus”e gidin.

    Merdivenlerden çıkıp ilk kapıyı tıklayın. Adam diğer odaya girdiğinde koltuğun yanındaki şişeyi alın. Vaclav gelip bize tezini verecek. “Campus”den çıkarken Miller arayacak; ofise geri dönün. Claire ile konuştuktan sonra çalışma odasına çıkın ve odanın karşı tarafındaki dolapların yanına gidin. Sol tarafa geldiğinizde şişeyi masaya koyacaksınız. Şişenin solundaki kutunun kapağını açın, fırçayı alıp pudraya batırın ve şişede kullanın. Bir adet kağıt alıp şişeyi şöyle bir çevirdiğinizde iyi bir parmak izi bulursanız buradaki işimiz bitecek. Şişeyi de alıp Claire’a gidin. Yorgun geçen bir gecede eve gidip biraz dinlenmenin vakti geldi. Pat’in evine gidin, galiba kurabiye yapmamız gerekiyor.

    Mutfağa gidip tarifi okuduğumuzda biraz şifreli bir şekilde karşımıza çıkıyor. Malzeme listesi, karşılıkları ve Türkçesi şu şekilde olacak:

    - 1 CUP OF LOVE (Milk - 1 fincan süt)
    - 1/2 CUP OF GENEROSITY (Butter - 1/2 fincan tereyağı)
    - 2 CUPS OF COMMITMENT (Flour - 2 fincan un)
    - 1 CUP OF SWEETNESS (Sugar - 1 fincan şeker)
    - 1/2 CUP OF INTEGRITY (Molasses - 1/2 fincan melas [şekerli posa] )
    - 1 TABLE SPOON OF ROMANCE (Ginger - 1 çorba kaşığı zencefil)
    - 1 TEA SPOON OF SENSUALITY (Cinnamon - 1 çay kaşığı tarçın)
    - 1 COMMON SENSE (Egg - 1 yumurta)

    Tarife bakarak bunların bir kısmını bulabilirsiniz. Geri kalanlar ise deneme yanılma yoluyla bulunabiliyor. Masadaki küçük kap 1/2 fincana ve büyük kapta 1 fincana denk geliyor. İlk yapmanız gereken 1/2 fincan tereyağı (Butter), 1 fincan süt (Milk) ve 1 fincan şekeri (Sugar) miksere koyup karıştırmak. Sonrasında 2 fincan un (Flour), 1 çay kaşığı tarçın (Cinnamon) ve 1 yemek kaşığı zencefili (Ginger) miksere atın ve karıştırın. Aralarda karıştırmayı sakın unutmayın yoksa tüm yaptıklarınızı çöpe döküp yeniden başlamak zorunda kalıyorsunuz. Son olarak bir yumurta ve 1/2 fincan melası (Molasses) miksere atın. Karıştırıp fırına tıklayın. Victoria da tadına bakıp onaylayınca işimiz bitti demektir. Etrafta dolaşıp odanıza çıkın. Gustav’la kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bölüm 4: Vladanna ile konuşmamız bitince vagondan çıkın ve hemen oradaki iri adamla konuşun. Köpeği kutuya hapsetmiş. İlerleyip Peter ile konuşun. Haritadan yeni açılan Mark’ın yerine gidin. Hemen soldaki kapıya tıkladığımızda Gustav yine kabuslar görecek, galiba doğru izi takip ediyoruz. Kapıdan girip adamla konuşun. Bu sırada Apolina’nın içeride poz verdiğini öğreniyoruz. Konuşma bitince “Polis Station”a gidin ve Kazimir ile konuşun. Açtığı yerden gidip sağ taraftan yukarıya çıkın. Üst katta Dedektif Skalnic ile konuşun. İyi geçmeyen bir konuşmanın ardından adam gidecek. Kazimir ile konuşunca da iş başa düşecek. Galiba gizlice odaya girmemiz lazım. “Polis Station”dan çıkıp sol taraftan garaj girişine gelin. Balkona uzanan ipi çekince elimizde kalacak. Demir kapının yanındaki tahtayı da alıp iple birleştirin ve balkonda kullanıp yukarı çıkın. Etrafı inceleyip masadan anahtarları alın ve dolabı açın. Yüzük ve fotoğraflarla birlikte raporları da alıyoruz. Dışarı çıkınca haritadan yeni açılan Bridge’e gidin. Merdivenlerden aşağı inince hayal göreceğiz ve Ida gelecek ve onunla konuşacağız. Sonrasında yapmanız gereken yine fotoğraf ile gerçek arasındaki farkı bulmak. Banklara tıklayınca değiştirilmiş olduğunu göreceksiniz. Eskilerinin nerede olduğunu öğrenmek için de hurdalığa bakmakta fayda var. “Junkyard”a gidip Peter ile konuşunca eski bankları gösterecek. Banklara bakıp üçüncü yüzüğü alın. Buradan çıkıp “Burnet Neighborhood”a gidin ve sağ tarafa girin. Bu kısımda yine fotoğrafı kullanarak farkları araştıracağız. Fotoğrafta çeşmedeki oluğun boş olduğunu görüyoruz. “The Slut Knows” yazısı ile karşılaşıyoruz. Galiba ne demek istediğini anladık. “Park”a gidip Milena ile konuşun. Milena Skalnic’in yüzüğü attığı yeri söyleyecek. “Burnet Neighborhood”a geri dönün ve havuzun ilerisindeki kapağı açıp aşağı inince dördüncü yüzüğü bulacağız. Yukarı çıkıp haritaya geleceğimiz sırada Milena gelecek ve Apolina’yı kontrol etmemizi isteyecek. Apolina en son Mark’ın yerinde poz veriyordu. Buraya gidip kapıyı vurunca kimse olmadığını görüyoruz. Galiba kendi imkanlarımızla girmek zorundayız. Maymuncuğu kapıda kullanın.

    İşte karşımızda zor bir bulmaca. Ekranda beliren yazılarda kısaca anlatılmak istenen şu, her bir pim kimi pimlerle etkileşimlidir. Yani bir pimi itmeye çalıştığınızda bir başkası buna tepki verebiliyor, bir başka şekilde bir pimi iterken diğeri kilitlenip sabitleşebiliyor. Amacımız tüm pimleri itip sabitlemek ve kilidi açmak. Kilit üç pim aşamasından oluşuyor. Hangi pimin hangisine tepki verdiği yazmak neredeyse imkansız, çünkü önümüzde çok sayıda seçenek var. Bu yüzden aşama aşama sırayı yazacağım:

    Birinci Aşama (Mavi Pimler): Yukarıdakilere soldan sağa M1, M2, M3 ve aşağıdakilere M4, M5 dersek daha kolay olacaktır. Elimizdeki çubukları da isimlendirebiliriz. Ucu çentikli olana T, yuvarlak olana O diyorum. Bu aşama en kolay olanı. T-M1, O-M4 yapıp M1’i kilitleyin. T-M2 yapıp M4’ü kilitleyin. O-M3 yapıp hepsini kilitleyin (Dikkat: Üçüncü pimler, yani üstünde daireler olan pimlere direkt basıldığında, o renk pimlerin hepsi kilitlenir. Ama bunu yapabilmek içinde önce o pime ulaşmak gerekir).

    İkinci Aşama (Sarı Pimler): Bunlara da S1, S2, S3 ve S4, S5 diyeceğiz. Bu kısımda fazla zor değil. T-S1 ve O-S4 yapıp S1’i sabitleyin. T-S2 yapıp S5’in biraz aşağı inmesini sağlayın, böylece O-S3 yapıp doğrudan hepsini kilitleyebiliriz.

    Üçüncü Aşama (Kırmızı Pimler): Bu pimlere K1, K2, K3 ve K4, K5 diyerek işimiz kolaylaştırabiliriz. Fakat bu aşama hiç de kolay değil, çünkü bu aşama ikinci aşamadaki sarı pimlerle de doğrudan alakalı. Yanlış bir hareket sarı pimleri tekrar tetikliyor. Bu durumda ikinci aşamada yaptıklarınızı tekrar etmeniz gerekiyor. İlk olarak O-S1 ile T-K4 yapıp S1’i kilitleyin ve O-K1 yapıp K4’ü kilitleyin (K4 en çok uğraştıran pimlerden biri). T-S5’i açıp kapayarak K1’i sabitleyin. O-S3 ile yine açıp kapayarak sarı pimlerin açık kalmasını önleyin. Bu kısımdan sonra kırmızı pimlere ulaşamıyoruz, çünkü yolumuz kapalı. Yolu açmak için T-S1 yapıp S1’i açın. O-K5 yapıp T-S1’i kapadığımızda K5 sabitlenecek. Hemen yine O ile S3 ü açıp kaparsanız S1’den de kurtulursunuz. Son olarak da T-K2 ve O-K3 yaparsanız kilit açılacaktır.

    Kapıdan girince sağdaki tablolara bakın, soldaki kitabı alın ve okuyup ilerleyin. Sağdaki tahta merdiven üstündeki telgrafı alıp okuyun. Kanepeyi incelerseniz kan olduğunu anlarsınız. “Park”a gidip Milena ile konuşun, “Polis Station”a giderek üst kata çıkın ve telefon görüşmesini dinleyin. Galiba burada kirli işler dönüyor.

    Bölüm 5:
    Miller odamıza izinsiz giriyor. Neyse ki verdiği haber ile kendini affettiriyor. Şişedeki Kolar’a ait parmak izlerinin, olay yerindekilerle uyduğunu söylüyor. “Campus”e gidip üst kata çıkın. Miller ile konuşup kapıyı kırıyoruz. Ama çığlıkların televizyondan geldiğini görüyoruz. Odaya girip her yeri inceleyin. Dışarı çıktığınızda merdivenlerden çıkan kadın ile konuşacaksınız. Adı Mia ve yan odada kalıyor. Dışarı çıkıp yeni açılan “Red Lantern”e gidin. Yukarı çıktığımızda koruma yüzünden kapıdan geçemiyoruz, çünkü burası özel bir kulüp. Aşağı inip “Campus”e gidin. Kolar’ın odasının az ilerisinde bulunan Mia’nın kapısını tıklayın. Odaya girince Mia’nın telefonu çalıyor ve dışarı çıkıyor. Karşıdaki odaya girip yatağın üstündeki albümü inceleyin. Sağ alttaki fotoğrafı alınca Mia geri gelecek. Fakat Mia’nın odasında işimiz daha bitmedi. Çıkıp yeni açılan “Richard’s Gallery”ye gidin. Richard ile konuşun, etrafı gezerken yeni bir ceset daha bulacağız. Bu sırada Mia da kapıdan görünüp kaçacak. Asansörden aşağı inip yerdeki çantayı inceleyin. Buradaki kartı alın ve gülü almaya çalışın. Fakat gül asansörde sıkışmış. Cesedin yanına gelip inceleyin, kanla “A Sinner’s Pardon” yazılmış. Üstündeki fotoğrafı alın. Fotoğraftaki Mia, arkasındaki yazıya bakılırsa sonraki kurban da galiba o. Sol taraftaki kepenklere gelin ve zinciri çekmeye çalışın. Kopan zinciri alıp asansöre binin. Yukarı çıkınca kancaya zinciri takıp aşağı inin ve gülü alın. Cesedin yanına gelince bizim ekip de olay yerine gelecek. Claire ve Todd ile konuşmaya kalktığımızda meşgul olduklarını söylüyorlar. Dışarı çıkın, ilerleyip tekrar binaya girin, Mia ve Richard ile konuşun. Bilgisayarı inceleyince Gustav ile oynarken gördüğümüz portrelere rastlıyoruz. Sağdaki kendi fotoğrafınızı alın, burada ne işi var acaba? Çıkıp ofise gidin, yukarı çıkınca Miller çağıracak. Sorgu odasına girip Kolar’ı sorgulamaya başlayın. Kolar, “Red Lantern”deki gizli oda hakkında konuşmaya başlayacağı sırada odaya Todd girecek. Kolar’ı serbest bırakıp işi berbat edecek. Galiba Todd da bu kulübe üye. Odadan çıkıp çalışma alanına girin. Karşıdaki dolapların yanına varıp fotoğrafınızı kağıt kesme makinesinde kesin. Kulüp kartını da kestikten sonra fotoğraf ile kartı birleştirin ve sol taraftaki PVC makinesinde kaplayın. Artık kulübe girebiliriz.

    “Red Lantern”e girdiğinizde, soldaki oda özel bir şifreyle açılıyor. Galiba bahsedilen gizli oda burası. Düz gidip sırasıyla resimlere bakın. “Perfect Love” adlı resimdeki kartlarda 2 ve 6 rakamları göze çarpıyor. Sağdaki, “For Better or Worse” adlı resimde ise 3 ve 4 rakamları mevcut. Resimlerin arasından ilerleyin. Bıçakta 3 ve 6 rakamları yazıyor. Bıçakların sağından maskeyi ve çiviyi alın. Sağdaki resim “Dark Wedding”. Onda da 1 ve 5 rakamları gözüküyor. Geri dönüp sağ taraftaki odaya da girin ve resme bakın. “Reminder” adlı bu resmin üzerinde de 4 ve 2 yazıyor. Özel odanın yanına gelip elimizdekileri bir kontrol edelim. Dört resimde ve bıçakta toplam on rakamımız var. Kapıda sadece altı tane rakam bulunduğuna göre bunlardan dördü fazla olmalı. Zaten ikişer tanesinde aynı rakamlar olduğundan birini elemek zorunda kalıyorsunuz. Anlamları göz önüne alındığında cümle şu resimlerle bütünleşiyor.

    In my memories: (Çağrışım: Hafıza) “Reminder”, 4 ve 2
    You shall find the instrument of my suffering: (Çağrışım: Acı veren alet) Bıçağı ifade ediyor, 3 ve 6
    With which we celebrate our vows: (Çağrışım: Kutlama, düğün) “Dark Wedding”, 1 ve 5

    Kısaca sırasıyla 4, 2, 3, 6, 1, 5 tuşlarına basın. İçeri girince dört heykelle karşılaşıyoruz. Sağdan sola incelediğimizde ilk heykelin eli, ikinci heykelin yüzü, üçüncü heykelde yılanın ağzı ve dördüncü heykelin de ağzı dikkatimizi çekiyor. Ortadaki meyve tabağından yarım elmayı alın. Diğer yarısını da Mia’nın odasında görmüştük. Buradan çıkıp Richard’ın galerisine gidin ve Mia ile görüşün. Anahtarları aldıktan sonra Richard’la konuşup “Campus”e gidin. Mia’nın odasına girip yarım elmayı alın, albümü inceleyin ve daha önce aldığımız resmin altındaki notu unutmayın. Elmayı birleştirip doğru “Red Lantern”e gidelim. Heykellerin yanına tekrar geldiğinizde Mia’nın notunu okuyoruz. Notta heykellerin her birinin istediği bir şey olduğundan bahsediyor. Elimizde dört adet gümüş eşya olduğuna göre çözümü bulduk demektir. Ancak bunu rastgele yapmak da pek çare değil. Notu dikkatli okursanız her cümlede ayrı bir heykel ve özelliği kastedilmiş. “Let us be behind a veil, left to our secret designs” yani, yüzüne maskeyi takın demek istiyor (sağdan ikinci heykel). “Then present me with the object of your desire and I will show you the meaning of temptation.” yani, yılana elmayı verin diyor (soldan ikinci heykel). “Be ready, because our passion will flow like blood that runs through your veins” burada gülü heykelin ağzına yerleştirin (sağdan ilk heykel). Son olarak da “and at the end you will be ready to welcome the blissful pain that will open to you, a new world” burada heykelin eline çiviyi yerleştirip kapıları açın diyor (sağdan ilk heykel). Şöyle bir toparlarsak, (heykellere soldan sağa sıra vererek) 3-maske, 2-elma, 1-gül, 4-çivi.

    Açılan geçitten aşağıya inin. Çok güzel bir dekorasyonla karşılaşıyoruz. Tavandaki camları inceleyin, heykelleri anlatıyor. Ortadaki kısımda bir kitap var; fakat ulaşamıyoruz. Soldaki odaya girin. Şöminenin üstündeki bulmaca parçasını alın, duvara dayalı anahtarı alın. Buradaki tabloya tam olarak bakamasak da yarısını görebiliyoruz. İşimize yaramıyor, çünkü diğer tarafta çözeceğimiz bulmacadaki resim farklı. Sadece köşelerindeki sırmalar birbirine benziyor. Çıkıp sağdaki kısımdan girin. Şömineye baktığımızda bir bulmaca ile karşılaşıyoruz. Parçaları soldan sağa doğru sıralarsak (ortadaki boş kısma numara vermeden), ekranı ilk açtığınızda parçaların gerçekte bulunması gereken yerleri şu şekilde olacak: 7, 1’de, 4, 2’de, 6, 3’de, 3, 4’de, 2, 6’da, 5, 7’de, 8 yine 8 de, 1, 9’da. Eğer parçaları doğru yerlere getiremediyseniz, ekranı ilk açtığınızda yapacağınız çözüm de şu şekilde olacaktır (Bu sefer ortadaki boş kısmı sayacağız): 2, 1, 4, 7, 8, 5, 6, 3, 2, 1, 4, 7, 8, 9, 6, 5, 4, 7, 8, 9, 6, 3, 2, 5, 4, 1, 2, 5, 4, 7, 8, 9, 6, 5, 4, 7, 8, 5, 2, 3, 6, 5. Aslında çözmesi, yazmasından daha kolay. Tam orta kısma da elimizdeki parçayı yerleştirip bulmacayı tamamlıyoruz. Açılan kapaktan anahtarı alıp elimizdeki anahtarla birleştirin ve diğer odaya gidip şöminenin üstündeki yerde kullanın. İçeri girip kitaba göz atın.

    Bölüm 6:
    Tekrar Gustav ile oynuyoruz. Skalnic’i bir güzel dövdükten sonra dışarı çıkın ve Kazimir ile konuşun. Haritadan Shore’a gidin. Merdivenlerden inip ilerleyin ve kayığa binin. Kapıyı denedikten sonra su çarkına tırmanın. Suya bakıp devam edin. Cesedin yanına gelin, Cesetten yüzüğü alınca Skalnic bize ateş edecek. Şans bu ya, kilidi kırınca içeri gireceğiz. Kapıya bakıp aşağıya inin. Lavaboya bakınca bir başka bulmaca ile karşılaşıyoruz. Soldaki kağıtta yazılanlara bakılırsa elimizde 3 litrelik bir kovamız var; fakat depodaki su 4 litre olduğunda lamba yanıyor ve pompayı çalıştırıyor. Yapmanız gereken çok basit; en üstteki vanayı çevirip depoyu 5 litre su ile doldurun. Kovayı musluğun altına getirip musluğu açın ve kovanın 3 litre su ile dolmasını sağlayın. Depoda 2 litre suyumuz kaldı. Kovadaki suyu lavaboya boşaltın, depodaki 2 litre suyu yeniden kovaya doldurun. Deponun vanasını çevirip yine 5 litre su ile dolmasını sağlayın. Son olarak da 2 litresi dolu kovamızı 1 litre ile daha doldurunca depoda 4 litre su kalacak. Deponun 4 litre seviyesindeki düğmeye basıp pompayı çalıştırın. Geri dönün, cesedin yanından geçip ilerleyin ve suyu boşalttığımız yerden inin.

    Kapıdan geçince karanlık bir labirentle karşılaşıyoruz. Yukarı, sol, yukarı, sağ, sağ, yukarı, sağ, aşağı, sol, yukarı ve sol yaparak ilerlerseniz hedefe ulaşırsınız. Cesetten yüzüğü alıp labirente ilk geldiğimiz noktaya geri dönün. Burada gitmeniz gereken yol; sağ, sağ, yukarı, sol yukarı ve sağ şeklinde olacak. Kapıya bakın ve yüzük bulmacasını çözmeye başlayalım. Burada yüzüklerin çıkıntılarına bakarak yerlerine oturtmaya çalışıyoruz. Bazı yüzükler birden fazla yere uyduğu için karıştırabilirsiniz. Önce yüzüğü alıyoruz, sağa ya da sol çevirerek uygun yere yerleştirmeye çalışıyoruz. Yüzüğü sağa ya da sola çevirme miktarını yazmaya gerek yok; çünkü zaten ne şekilde uyacağı belli oluyor. Yüzüklerin yerleri şu şekilde olacak (Yüzükleri soldan sağa 1, 2, 3, 4, 5, 6 diye ve yerlerini de aynı şekilde 1, 2, 3 ve alt sırayı da 4, 5, 6 diye sıralarsak): 1. yüzük 2’ye, 2. yüzük 4’e, 3. yüzük 1’e, 4. yüzük 3’e, 5. yüzük 6’ya ve 6. yüzük de 5’e yerleştirilecek.

    Burada işimiz daha bitmedi. Şimdi de aşağıdaki anahtar şeklini yukarı çıkarmaya çalışacağız. Dikey duran kollardan yukarıdakilere 1, 2, 3 ve aşağıdakilere 4, 5, 6 dersek; yatay duran kollardan soldakilere a, b, c ve sağdakilere de d, e, f deriz, böylece işimiz daha kolaylaşır: 1, 3, b, 2, 4, 4, d, 5, 1, 6, c, a, 2, b, 5, d, e, f, e, 5, b, 2, e, 6, b, 3, 1, 2, 3. Son yapmanız gereken, anahtar resmini içeri itekleyen kola basmak. Gustav’ın gözleri önünde Ida’nın öldürülüşünü seyrettikten sonra, Mark’ın çizdiği tablolar hakkında detaylı bilgiler alıyoruz. Tekrar Victoria’dayız.

    Bölüm 7:
    Mia ile konuşun. Geri dönüp Richard ile konuştuktan sonra, galerinin orta kısmından gittiğinizde bulacağınız kitabı inceleyin. Dilerseniz galeriden çıkıp sol tarafa doğru gidin ve içeri girip Claire ile konuşun. Haritaya çıkıp ofise gidin. Asansöre binmeden önce sütunda asılı duran yangın söndürme cihazını alın. Asansöre binince doğru üst kata çıkacağız ve bilgisayarı kurcalarken yakalanacağız. Galiba eski belgeleri araştırmaya çalışıyoruz. Temizlik görevlisi ile konuşun fakat Todd’un odasının anahtarlarını vermiyor. Sorgu odasına doğru gidin, kahve makinesine bir göz atın. Sağ taraftan bir peçete alıp musluğun altına koyun. Yerler kahve olunca temizlik görevlisini çağırın. O gidince sehpanın üstünden anahtarı ve tornavidayı alıp Todd’un odasına girin. Soldaki masanın üstünden “Taser”ı alın. Bilgisayara bakınca dosyaların arşiv odasında olduğunu öğreniyoruz. Sağ duvardaki kasaya bakın, açmak için Todd’un parmak izi gerekli. Masaya bakıp Todd’un kupasını alın. Kapıdan çıkıp karşıdaki masaya gelin ve daha önce yaptığımız şekilde güzel bir parmak izi alın. Parmak izini kasada kullanıp arşiv odasının anahtarını alın. Asansöre binin ve kontrol panosunun en altında B3 yazan yere anahtarı takın.

    Düğmeye basıp arşiv odasına gelin. Kapıların ikisi de kilitli. Sağdaki kapının sağ tarafında küçük bir kutu göreceksiniz. Tornavida ile vidaları söküp “Taser” kullanarak kapıyı açın. İçeri girip etrafı inceleyin, burası bomba imha ekibinin odasıymış. Sağdaki kapıyı kullanamıyoruz, kapının solunda aşağıda bulunan ızgarayı tornavida ile açın ve bilgisayara bakın. Sağ taraftaki kullanım kılavuzunu alıp okuyun. Altında “RELEASE” yazan kırmızı düğmeye basınca bir robot gelecek. Sağdaki yön tuşlarına benzer tuşlara basınca robotu kontrol etmeye başlayacağız. Robot her seferinde bir kare ilerliyor ve sadece metal yüzeylerde gidebiliyor. Aynı zamanda duvar ve tavanlarda da ilerleyebiliyor. İlerleyip robotu kapıya tırmandırın. Kapının kumandasına doğru dönünce robot kapıyı açıyor; ancak robotumuz tek kullanımlıkmış. Neyse ki robotlar bitmiyor. Bilgisayarı bırakıp kapıdan çıkın ve açtığımız diğer odaya girin. Yangın söndürme cihazını kullanıp lazerleri ortaya çıkarın. Sanırım bu lazerleri robotla atlatmamız lazım. Tekrar bilgisayara dönüp bir robot bırakın. Burada amacımız, lazerlere yakalanmadan ilerlemek. Belirli noktalara hiç lazer değmiyor, bu bakımdan içiniz rahat olsun. Diğer kısımlarda ise lazerin gelmesini bekleyip tam giderken hareket etmeniz gerekiyor. Şimdi nasıl geçeceğimizi anlatmaya başlayalım.

    Kumanda panosu odanın sağ alt kısmında. Yerden direkt ulaşmak çok zor; çünkü önünde hızlı hareket eden iki lazer var. Bu yüzden uzun yoldan gitmek zorundayız. Robotu bıraktıktan sonra 3 kare ilerleyip sağa dönün ve 1 kare daha ilerleyin. İki lazer ortadan ayrıldığı anda 2 kare ilerleyip sola dönün. 3 kare ilerleyip bekleyin. Odanın sol duvarındayız. Yukarıda dört kareyi turlayan lazer giderken ileri, sağ, ileri yapın. Sola dönün, 1 kare ilerleyip sağa dönün ve bekleyin. Burada zamanlamayı iyi yapmak gerekiyor; aşağıda L şeklinde dolanan ve yukarıda da dört kareyi turlayan lazerler var. Biz yukarıdakine göre hareket edeceğiz. Gitmeniz gerek yol şu şekilde; ileri, sol, ileri, ileri, sağ, ileri, sol ve ileri. Yani dört kare turlayan lazerin peşinden gidip tavana ulaşacağız. Buradan sonra tek bir engelimiz kaldı; önce sağ, ileri, ileri, sol, ileri, ileri, sol, ileri, ileri ve sağ yapıp odanın tavanında sağ tarafa gelin. Önümüzde 3 kare var; ancak lazerin çizdiği yol biraz tuhaf. Lazer gittiği anda 1 kare ileri gidin ve lazerin önümüzdeki kareden geri gelmesini bekleyin. Yoksa küçük bir dokunuşta robot iş görmez hale geliyor. Lazer önümüzdeki kareden geçtiği anda da hızla iki kare ilerleyip panoyu imha edin. Lazerleri iptal ettikten sonra ilerleyip arşiv odasına girin. Arşivleri taradığımızda dosyaların hepsinin Gustav tarafından silindiğini görüyoruz. Geri dönerken de Todd geliyor. Oldukça kaba geçen bir diyalogun ardından haritadan Pat’ın evine gidin.

    Üst kata çıkıp soldaki odaya kontrol edince Victoria’nın babasının uyuduğunu fark edeceksiniz. Koridorun sonundaki odaya girip duvardaki tabloyu inceleyin. Arkasını çevirip göz şeklindeki ikona (Check) basınca, arkasındaki kabarıklık dikkatinizi çekecek. Aşağıya inin ve bardan geçip jakuzinin yanına gelip alet çantasının önündeki bıçağı alın. Yukarı çıkıp tabloda bıçağı kullanınca Gustav’ın sakladığı dokümanı okuyoruz. Büyükbaba Gustav, olaylardan sonraki gelişmeleri anlatıyor. Odadan çıkarken telefon çalıyor, arayan Claire. Buradan çıkıp Richard’ın galerisine gidin. Fakat Mia ve Richard burada yok. Çıkınca Richard telefon edecek ve Kolar’ın kendisini arayıp çığlıklar duyduğunu söyleyecek. Hemen Campus’e gidin ve üst kata çıkın. Seyrettiğimiz demoda katille burun buruna geliyoruz; ancak Victoria omzuna saplanan iğne yüzünde bayılıyor. Uyandığımızda Mia’nın katille birlikte kaybolduğunu, Kolar’ın öldüğünü fark ediyoruz. Mia’nın tabancasını alıp odadan çıkıyoruz.

    Acaba Mia nereye götürülmüş olabilir? Bunu öğrenebilmek için elimizdeki tek ipucu, Mark Ackerman’in tabloları. Richard’ın galerisine gidip salonu gezmeye başlayalım. Girişte, soldaki tabloyu inceleyince “Sewers” kelimesini çıkartıyoruz. Sağdaki tablodan herhangi bir şey çıkmıyor. Sağ tarafa gidin. İlk tablodan “Los Angeles”, ikinci tablodan “Metal Institution”, üçüncü tablodan “Doctor”, dördüncü tablodan “Chicago” ve “Harbour” kelimeleri çıkıyor. İlerleyip arka kısımdaki tablolara bakın. Birinci ve ikinci tablolardan bir şey çıkmıyor. Üçüncü tablo kurban Apolina’ya ait. Kırmızı elbisesini, başını ve arka plandaki ağaçları inceleyin. Burada “Water Mill” kelimesini çıkartıyoruz. İlerleyip galerinin sol tarafına geçin. İlk tabloda Frantiska resmedilmiş, arka kısımdaki köprüyü inceleyin “Bridge” kelimesi çıkıyor. İkinci resimde “Prague” kelimesi çıkıyor. Son resimden ise yine bir şey çıkartamıyoruz. Galerinin girişine gelip bilgisayara bakın. Eğer şanslıysak sayısız ihtimal üzerinden bir şeyler çıkartabiliriz. Elimizdekilere şöyle bir bakarsak; biz “Katil, Mia’yı nereye götürdü?” sorusuna yanıt arıyoruz, o halde yer isimlerini ön plana çıkarmalıyız. Hikayeye bakarsak “Los Angeles”, “Harbour” kelimeleri pek alakalı gözükmüyor. Günümüzde su çarkı kalmadığına göre “Water Mill”i de eledik. En son Gustav’ın anlattığı hikayede Chicago’da benzer cinayetler işlendiğinden söz ediliyordu, buradan yola çıkarak “Chicago” kelimesi işimize yarayabilir. Gustav’ın hikayesinin Prague’de geçtiğini de düşünürsek bu da işimize yarar. Yine Gustav’ın ilk karşılaştığı cinayet “Bridge”de işlendiğine göre bunu da eklemeliyiz. Bilgisayara “Chicago”, “Prague” ve “Bridge” kelimelerini girip arama yaptığımızda ortaya Vladanna Tominova’nın isminin verildiği köprü ile ilgili bilgiler çıkıyor. Hemen arabaya atlayıp “Vladanna Bridge”e gidin.

    Seyrettiğimiz “demo” ve “Credits”den sonra, Jakuzide sıcak banyo yapmanın keyfini çıkartıyoruz. Bir yandan Mia’yı kurtarmanın sevincini yaşıyor, bir yandan da katili vurduğumuz halde cesedinin bulunamaması ve dolayısıyla elimizden kaçırmış olmamızın burukluğunu hissediyoruz.
     

Bu Sayfayı Paylaş