Secret Files Tunguska Tam Çözümü, Bölüm İpuçları ve Püf Noktaları

'Oyun Hileleri' forumunda NeslisH tarafından 25 Nisan 2009 tarihinde açılan konu

  1. NeslisH

    NeslisH Özel Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Secret Files Tunguska Tam Çözümü, Bölüm İpuçları ve Püf Noktaları konusu Oyunumuz point&click tarzında. Ekranın altında bölmenin sol kısmını envanter olarak kullanıyoruz, burada objeleri birleştirebiliyoruz. Sağ tarafta ise ana menüye dönme tuşu, etrafta incelememiz gereken noktaları gösteren büyüteç ve günlüğümüz bulunmakta. İmlecimiz Mouse şeklinde, mousun sağ tuşu objeyi almamızı sağ tuşu ise incelememizi sağlıyor. Konuşmalar ve ara görüntüleri hızlı geçmek için yine mousun sağ tuşunu kullanıyoruz. Oyunda geldiğiniz her mekânda mutlaka büyüteç şekline basarak incelemeniz gereken objeleri inceleyin. Tam çözümde her inceleyeceğiniz obje anlatılmamış olabilir.

    Berlin

    Ofis:

    Nina’nın babasının ofisinde oyuna başlıyoruz etraf dağılmış ve babası kaçırılmış. Odada incelenecek her yeri inceleyin. Pencerenin önünde yerde duran fotoğrafları alın, bunlar otomatik olarak günlüğe kaydolacak. Masanın üzerindeki beyaz kâseyi ve telefonun yanındaki taşı alın. Kapının sağ tarafındaki makinenin yanından deney şişesini alın ve envanterdeki taşı bu şişeye koyun. Telefonu kullanarak polisi arayın. Odadan çıkın.
    Yandaki Max’in ofisinden çok yüksek sesli bir müzik geliyor. Bu müziği kesmek için kapıyı çalıyoruz ama içerdeki adam duymuyor. Ofisin kapısının yanındaki bitkiden bir yaprak alın ve beyaz kâseye koyun. Etrafı inceleyin ve kapıdan çıkın.

    Ortadaki dinozor heykelinin altındaki taşa bakın burada gizli bir bölme olduğunu göreceğiz. Kapağı açın içinde saklanan çocukla konuşun, çocuk kaçacak. Bölmenin içindeki anahtarı alın. Sol tarafta dergilerin broşürlerin dizili olduğu rafın yanında asılı notu okuyun. Merdivenleri kullanarak yukarı çıkın. Ofis kapısının yanındaki sigorta dolabında anahtarı kullanın ve kutuya tıklayın. Evet, müzik sesi kesildi. Şimdi gidip içerdeki Max ile tüm seçenekleri konuşun. Tekrar Nina’nın babasının ofisine girin içerde bir dedektif göreceğiz onunla da konuşun. Şimdi dışarıdayız. Kapının sağındaki heykelin yanında yerde duran sarı objeyi alın ve motosiklete tıklayın.

    Takip edilerek eve geliyoruz ama evde yalnız değiliz sonunda yumruğu yiyip bayılıyoruz ve uyandığımızda kendimizi yine darmadağın edilmiş bir odada buluyoruz.

    [​IMG]

    Ev

    Masanın üzerini araştırın pizza parçasını, tuzluğu, kalemi alın. Bilgisayara tıklayın bir şifre girmemiz gerekiyor 2342 olarak şifreyi girin ve sesli mesajı dinleyin. Etrafı araştırın yatağın üzerindeki çekmecede duran kitabı alın. Envanterde kitaba sağ tıklayın, kitap açılacak. Akvaryumu inceleyin içinde bir anahtar var ama şimdilik alamıyoruz. Halıyı kaldırın buradaki yarıkta bir kaset var ama onu da şimdilik alamıyoruz.

    Kapının sağında yerde bir walkman var alın ve envanterde sağ tıklayarak pillerini çıkartın. Odadan çıkın.

    Kapının yanındaki çöp kutusuna bakın içinden sarı lastik eldiven ve demir çubuğu alın. Kapının solundaki kovaya tıklayın içinden kulp bulacağız. Beyaz kâseyi kovada kullanın. Bisiklete tıklayın ve hava pompasını alın. Garajdaki kutuya tıklayın bandı ve yapıştırıcıyı alın. Tekrar içeri girin. Demir çubuğu yerdeki yarıkta kullanarak kaseti alın. Bilgisayarın yanındaki kasetçalarda kullanın ve dinleyin. Evden çıkın motosiklete tıklayarak müzeye gidin.

    Bankta uyuyan küçük kızla konuşun. Kızda bir fotoğraf makinesi var ve içinde bize gerekli olabilecek ipuçlarını içeren bir fotoğraf olabilir, ama kız bisikleti onarmadan makineyi vermiyor. Bisikletine tıklayarak patlak lastiği alın. Envanterde pompa ile birleştirin.

    Eve dönün ve bunu kovada kullanın. Eldiven ve yapıştırıcıyı birleştirerek patlak lastikte kullanın, böylece lastiği onardık. Şimdi kızın yanına gidin ve lastiği bisiklette kullanın. Kızla makine hakkında konuşarak makineyi alın envanterdeki pilleri makinede kullanın. Yeni bilgiler elde edeceğiz, kızla konuşun ve makinesini geri verin bize hediye olarak bir buzdolabı mıknatısı verecek.

    Ev:
    Akvaryumda mıknatısı kullanın ve anahtarı alın. Anahtarı envanterdeki açık kitapta kullanın. İçinden bir adres defteri çıkacak, deftere sağ tuşla tıklayın bir not bulacaksınız. Notta LA–60-AK–19-AL yazıyor. Evden çıkın motosikleti kullanarak Oleg’in evine gidin.

    Oleg’in evi:
    Kapının girişindeki boş çöp torbasını alın. Eve doğru yürüyün sol taraftan arka tarafa geçin, duvarda dayalı olan sopayı alın. Plastik torba, kulp ve sapayı birleştirin. Önünde çiçekler olan pencereden içeri bakın. Kapıya gidip zili çalın Oleg kapıyı açacak ama Nina’ya babasını tanımadığı söyleyecek! Kapının sağında yerde duran kedinin yemek tasına bakın buraya pizza parçasını koyun. Biraz uzaklaşın kedi gelip yemeye başlayacak. Motosikletin yanına gidin oturma yerinde anahtar setini kullanarak açın ve içinden gözlüğü ve cep telefonunu alın. Cep telefonunda bandı kullanın. Kedinin yanına gidin ve bantlı telefonu kedinin üzerinde kullanın. Kedinin yediği pizzanın üzerine tuz dökün, kedi içeriye kaçacak. Dışarıdaki telefon kulübesine gidip tıklayın kedi evden çıkıp ağaca tırmanacak ama telefonu kediden almamız lazım.

    [​IMG]

    Kedinin durduğu dalın altındaki dala dikkatli bakarsanız telefonun orada olduğunu görebilirsiniz. Envanterdeki mavi torbayı telefonun üzerinde kullanın ve telefona sağ tıklayarak kaydı dinleyin. Motosiklete tıklayarak müzeyi seçin.

    Müze
    Max’in ofisine girerek onunla tekrar konuşun. Bize üzerindeki taşları eksik olan bir taç verecek. İşte yeni bir işimiz daha oldu, tacın üzerindeki taşları bulmak. Adam odadan çıkınca buzdolabını açın, içindekileri alın. Buzdolabının solunda bir totem var, bunun üzerinde demir çubuğu kullanın kırmızı bir taş elde edeceksiniz. Envanterdeki beyaz kâsenin içine buzdolabından aldığımız kesekâğıdı şeklindeki paketi kullanın(Daha önce kaseye yeşil yaprak ve su da koymuştuk). Bu karışımı tacın üzerinde kullanın ve kırmızı taşı taca yapıştırın. Envanterde bir taşımız vardı, hani şişeye koymuştuk, onun içine de yine buzdolabından aldığımız şişeyi kullanın böylece mor taşı da bulmuş olduk. Bu taşı da taca ekleyin. Eksik olan sadece bir taş kaldı. Envanterimizdeki sarı obje ile gözlüğü birleştirin ve taçta kullanın evet tacımız hazır.

    [​IMG]
    Ofisten çıkıp alt kata inin, dinozor heykelinin sağ tarafındaki sütundaki lambada tacı kullanın. Renkli ışıklar karşı kolondaki kat planını aydınlatacak. Plana bakın bu arada Max gelecek, birlikte onun odasına çıkacağız. Masanın üzerindeki objeleri inceleyin, buzdolabının yan tarafındaki vazoya ve asılı olan rölyefe bakın.

    Rölyefe yakından bakınca üzerinde madeni bir para bulacağız. Nina’ın babasının ofisindeki camekânlı para dolabını hatırlarsanız orada eksik bir para vardı, şimdi gidip o eksik yeri tamamlayın. Not defterimizin son sayfasındaki paraları gösteren resimdeki gibi dizin 3. ve 4. sıralamadaki 3. karelere denk gelen paraların yerlerini birbiriyle değiştirin. Doğru yaptığınızda bir demo girecek ve Moskova...


    Moskova

    Minibüsün arkasındaki yığına sağ tıklayın envantere vida ve Y şeklinde bir sopa eklenecek. Tamircinin yanındaki çantaya tıklayın içindeki alet kutusunu almış olacağız. Envanterde kutuya sağ tıklayın içinden sandviç ve lastik çıkacak. Y sopa, lastik ve vidayı birleştirin, bir sapan elde edeceğiz. Tamirci ile konuşun, arka duvarda asılı postere bakın, solda yerde tuğlalardan alın. Bu tuğlaları minibüsün arka tekerleğinde kullanın, kriko görevi göreceklerdir. Minibüsün altında sandviçi kullanın, araba kaldıracını alın.
    Ekranın arka tarafından askeri bölgeye girin, burada gazete okuyan bir asker göreceksiniz. Yanına gidip konuşun adının Yushin olduğunu öğreniyoruz. Binanın sağ duvarından kalemi alın, sağ tarafta ekranın önlerine doğru yerdeki taşı alın. Yushin’in oturduğu yerdeki lambada sapanı kullanın, Yushin elindeki gazeteyi yere atacak, gazeteyi yerden alın.
    Tamircinin yanına dönün ona gazeteyi verin, adam uzaklaşınca yerdeki hortumu ve işaret levhasını alın. Envanterimizde levha iki demir ve kırmızı-beyaz çizgili kumaş olarak ayrılacak. Demirleri Yushin’e verin bizim için biraz bükecek. Yerdeki sigara izmaritine bakın. Tamir bölgesindeki kapaktan aşağıya inin.

    Kanalizasyon

    [​IMG][​IMG]

    Etrafı inceleyin açmamız gereken bir kapı var. Yerdeki kibrit kutusunu alın, Yushin ile sigara hakkında konuşun, bize sigara verecek kibrit ve sigarayı birlikte kullanın. Envantere yanmakta olan bir sigara eklenecek. Kapıda krikoyu kullanın ve içeri girin.
    Etrafı inceleyin solda basamakları eksik olan bir merdiven göreceksiniz. Envanterdeki iki demiri burada kullanarak basamakları tamir edin. Yukarıya tırmanın, bir tuvalete geleceksiniz.
    Sigara içilmez levhasına bakın. Sol duvardaki bölümden ilerleyin, içerde biri bayan iki asker var. Sigarayı yandaki kül tablasına koyun, askerler uzaklaşacak, artık odada rahatça dolaşabiliriz.
    İlk sağdaki dolabı açın, telsizi, dosyayı, çorabı ve kıyafeti akın. Artık askerizJ Soldaki dolaba tıklayın şifre olarak 31545 girin, içindeki pasaport belgesini alın.
    Tuvalete gidin, ilk kapıya tıklayın, içerdeki adamla tüm seçenekleri konuşun, sonra tekrar konuşun bu kez anahtarı soruyoruz anahtar kanalizasyona düşmüş.
    Lavabodaki musluğa hortumu takın, hortumun diğer ucunu yerden alıp soldaki kanala bırakın. Musluğu açın. Yerdeki kapaktan aşağıya inin kanalizasyona çıkın. Kapının sağındaki boruda çorabı ve kumaşı kullanın kapıdan girip sağdaki vanayı çevirin. Şimdi gidip çorabı alın ve tuvaletteki adama verin.
    Odaya girip sol taraftaki kapıdan çıkın. Burada amacımız trene binmek, trenin önünde duran adama pasaportunuzu verin ve yolculuk başlasın.

    Tren
    Masanın üzerindeki meyve suyu şişesini ve kutusunu alın. Yukarıdaki ampulü de envantere ekleyin. İleri yürüyün kapıdan 2, kompartımana geçin. Sol taraftaki asistan ile konuşun. Etraftaki incelenecek her şeyi inceleyin. Bilgisayarın olduğu masadaki sepetten 2 dilim ekmek alın. Yaşlı adamla konuşun, ilerdeki kapıdan 3. kompartımana geçin. Soldaki kapının yanındaki panele tıklayın. Üst sağdaki 100 vatlık ampulü de alın. 1. kompartımana geri dönün mutfak bölümüne girin. Tezgâhtaki bal kavanozunu alın. Ocağın üzerindeki tencereye, bal, meyve suyu ve ekmeği koyun. Envanterdeki boş şişeye musluktan su doldurun. Bu ekmeği yaşlı bilim adamına verin, onunla tüm seçenekleri konuşun.
    Birinci kompartımana gidin uyuyan askerin başının altında çantası var onu almak için 100 vatlık ampulü yukarıya takın, yandaki düğmeye basarak ışığı yakın. Asker bir an için uyanacak ama sonra uyuma şeklini değiştirerek uyumaya devam edecek. Çantaya tıklayın içinden yeşil bir şişe alacağız.
    Mutfağa gidip yeşil şişeyi ve kalan diğer ekmeği tencerede kullanın. Bu ekmeği bilim adamına verin, birden ayılacak ve odadan çıkacak. Asistanı da odadan yollamak için onun arka tarafında kalan pencerenin önündeki üçlü prizde su dolu şişeyi kullanın. Asistan odadan çıkınca onun çalıştığı masaya bakın. Üzerindeki ve yerdeki kavanozlardan birer tane alın. Envanterde kavanozlara sağ tıklayarak kapaklarını açın ve içinden çıkan iki yeşil maddeyi birleştirin. Bu birleştirdiğiniz maddeyi kavanozun birine koyun, sonra o kavanozu masaya bırakın. Asistan odaya girecek, kendimizi bir ofiste bulacağız. Masanın üzerindeki kitaplara ve notlara tıklayın artık yakalandık. Demoda bize yardımcı olacak olan Max ile tanışıyoruz.


    Rusya
    Burada kafeste bir köpek var, kafesin iki yanında yemek vermemize yarayan bir açıklık göreceksiniz. Birinde kemik duruyor ve biz onu almalıyız, kafesin üzerinde asılı tasmayı alın. Sağ taraftaki dondurucudan et parçası alın, sağa ilerleyin süpürgenin hortumunu ve borusunu alın. Et parçasını envanterdeki kavanoza koyun ve kavanozu da kemiğin olduğu kafesin sağındaki kafese bırakın. Köpek onu açmakla uğraşırken kemiği alın. Tasma ve boruyu birleştirin. Süpürgenin yanına gidin, üzerinde bir delik var burada kemiği kullanın içinden toz torbasını alın, envanterde sağ tıklayın içinden bir toka ve saç tutamı çıkacak.
    Tavanda camlı bir kapak var burada boru ile birleştirdiğiniz tasmayı iki kere kullanın. İlk kullanmada cam kırılacak, ikincisinde ise tırmanacağız. Trenin üzerine çıktığınızda boru+tasmayı geri alın. İlerde gördüğünüz iki ufak borunun sağ tarafında, saç tutamını ve hortumu kullanın. Pencere açılacak ve içerdeki adam kompartımanından çıkacak. Tasmalı boruyu kullanarak pencereden içeri girin.

    Vazoyu ve iskeletin kafasını alın, çalışma masasına yakından bakın. Çekmecede tokayı kullanın ve içindeki heykeli alın. Duvardaki portreye bakın. Kapının yanındaki kaidenin üzerine heykeli koyun. Odada dört heykel var bunlarının hepsinin yüzü sola bakacak şekilde çevirin. Gizli bir bölüm açılacak içeri girin.

    [​IMG]

    İşkence sandalyesindeki kitabı alın ve ofise geçin, kitaplıktaki eksik kitap olan yere koyun. Tekrar işkence odasına girin bir panel açıldığını göreceksiniz, buraya kurukafayı koyun. Tablo açılacak ve karşımıza bir bulmaca çıkacak.

    Yanda gördüğünüz resimde basmanız gereken noktaları sırasına göre rakamlar ile belirttim. Bulmacayı çözdüğünüzde bir demo giriyor ve artık oyuna Max ile devam ediyoruz.

    Max ile olan bölüm
    Rusya-Hastane

    Bankın üzerindeki torbayı alın, durağın yanındaki çalılardan böğürtlen alın. Torba ve böğürtleni birleştirip Olag’a verin. Demir kapının sağındaki zile basın ama içeri alınıyoruz. İçerdeki park etmiş arabaya bakın, cep telefonunu Max’ın üzerinde kullanın, artık içerideyiz.
    Borulara, lambaya ve lambanın yere vuran gölgesine bakın. Lambaya tıklayıp içindeki anahtarı alın. Konteynırın içindeki makası alın. Kapıda anahtarı kullanarak içeri girin.
    Sedyenin üzerindeki cismi inceleyin deftere yeni kayıt eklenecek. Sedyenin yanındaki tekerlekli sandalyeye bakın, dosya çekmecesini inceleyin. Bu dolabın üstündeki el vantilatörünü alın. Kapının yanındaki raftan bayıltıcı ilaç şişesini alın. Diğer odaya geçin.
    Etrafta incelenecek objeleri inceleyin. Masadan iğneyi, bıçağı alın. Kapının yanındaki raftan amonyak şişesini alın. Steteskopu alın. Kapıda steteskopu kullanın ve konuşmaları dinleyin, kapıyı açıp çıkın.
    İçerde maç izleyen bir adam var onu yerinden kaldırmak için geldiğiniz yoldan geri dönün bahçeye çıkın. Çanak antende makası kullanın adamın kalktığını göreceksiniz. Ambulansı inceleyin. Bahçeden girdiğini kapıya yürüyün kapının solundaki boruda iki kez steteskopu kullanın. Amonyak şişesini sonra da vantilatörü boruda kullanın. Artık Nina ile temas halindeyiz. Ekranın sağ alt köşesinden Nina’yı seçin.
    Nina:
    Yastığı, tası ve taşı alın. Etrafı inceleyin. Yastığı duvardaki çatlakta kullanın ip elde edeceksiniz. İp ve taşı birleştirip yerdeki delikte kullanın.
    Max:
    Bıçağı boruda kullanın.
    Nina:
    Bıçağı sandalyenin bacağında ve yatakta kullanın. Elde ettiğiniz demiri ve süngeri delikte kullanın.
    Max:
    Demiri iğnede ve bayıltıcı ilaçta kullanın. TV odasına girin, soldaki açık kapının altında kapının kapanmasını önleyen takoza tıklayın, kapı kapanacak. Kapının üzerindeki kapağı açın ve boruyu kullanın. Adam bayılacak, artık diğer yöne rahatça yürüyebiliriz. Mesaj panosundan raptiye alın. TV’nin sol tarafındaki çorbada süngeri kullanın. Şimdi borunun yanına gidip süngeri, makası ve boruyu Nina’ya gönderin.
    Nina:
    Süngeri iple birleştirin, boruyu tas ile birleştirin. Taslı boru ve ipli süngeri birleştirin duvardaki fare deliğinde kullanın. Bir süre sonra fare kapana girecek, tasa tıklayın fare envanterimize geçecek. Fareyi Max’a gönderin.
    Max:
    TV odasındaki merdivenlerden çıkın, nöbetçinin üzerinde fareyi kullanın. Adam farenin peşinden koşarken onun başka bir tuzak hazırlama başlayalım. Raptiye ve bayıltıcı ilacı birleştirin ve sandalyede kullanın. Adam bayılınca yukarı çıkıp üzerini araştırın, bir anahtar bulacaksınız. Soldaki kapıda anahtarı kullanın ve Nina’yı kurtarın.


    Rusya – Tunguska

    Hasta adamı iyileştirmek

    Araca tıkayın, yerdeki ketçap paketini ve alet çantasını alın. Çantaya sağ tıkladığınızda envantere bir votka şişesi eklenecek. Aracın arka tarafındaki küreği alın. Etrafı inceleyin, ineğe, yalağa ve su fıçısına bakın. Çadırın önündeki tahta kutuda küreği kullanın, tahta parçaları envantere eklenecek.
    Çadırın içine girin, içerde yatmakta olan Ewenke ile karşılaşacağız. Dolabın üzerindeki öğütücüye bakın yanındaki kaşığı alın. Yerdeki ateş yakılan yeri inceleyin demir ızgarayı alın. Direkte asılı olan makası alın. Ewenke ile konuşun yanında duran fincanı alın. Yukarda asılı olan pembe cisme tıklayın envantere ip eklenecek. Çadırdan çıkın.
    Ağaç gövdesinde küreği kullanın yere düşen ağaç kabuğunu alın. Ağaçta açılan yerde fincanı kullanın. Yalağa ağaç kabuğunu koyun ve fıçının musluğunu açın, inek su içmeye başlayacak, yalağın içinde fincanı kullanın. İneğin üzerinde makası kullanarak kıllarından bir tutam alın. Kıl+ip+kaşık birleştirin süpürge gibi bir şey elde ettik.
    Ağacın olduğu yerden sağa ilerleyin, yerdeki taşı alın makas ve taşı birleştirin böylece makas daha keskin oldu. Ortada duman tüten yere ızgarayı koyun. Fincanı ızgaranın üzerine bırakın. Bir süre sonra fincanı ve ızgarayı geri alın. Mavi çiçekli bitkide küreği kullanarak alın.
    Çadıra dönün, süpürgeyi fincanda kullanın. Ateş yakılan yerin içindeki parşömen kâğıdında süpürgeyi kullanın. Parşömen tamir olmuş olarak envanterimizde yerini alacak, bunu Ewenk’a verin. Şimdi ona ilaç hazırlamamız için bize bir şişe verecek. Şişeyi öğütücünün önüne koyun, mavi çiçeği öğütücüde kullanın şişeyi geri alın. Dışarıya çıkın şişeyi yalakta kullanın, daha sonra şişeye ketçap ve votka ekleyin. Çadıra girin yerdeki ateş yakılan yere tahta parçalarını koyun ve kibritle tutuşturun daha sonra üzerine ızgarayı yerleştirin. İlaç şişesini ızgaranın üzerine bırakın bir süre sonra alın ve Ewenk’e verin.

    Bataklık
    Bataklığı inceleyin ve kulübeye girin. Yerdeki kırık cam parçasını alın. Pencereye ve projektör makinesine bakın. Şöminenin yanındaki sandıktan bez parçasını alın, votka ile ıslatın. Şöminenin içine bakın sol alt köşesindeki alüminyum parçasını alın, cam kırığı ile birleştirin. Kulübeden çıkıp camı votkalı bezle silin. Evin arka tarafına dolaşın burada gaz lambasını ve hotumu alın etrafı inceleyin jeneratöre tıklayın, sol yoldan ilerleyin. Yolun karşı tarafına geçin buradaki makinenin üzerine tıklayınca envantere iki adet somun eklenecek. Tank kısmına hotumu kullanın ardından da votka şişesini, şişenin içine dizel yakıt doldurmuş olacağız. Etrafı inceleyin sol yoldan ilerleyin, etrafa bakın ve eve geri dönün.
    Şöminenin içinde gaz lambasını kullanın, duvardaki isi votkalı bezle silin ortaya bir yazı çıkacak. Şöminenin sağındaki taşa tıklayın üzerine bir pusula var ama şimdilik kullanamıyoruz.
    Tekrar evin arka tarafına geçin jeneratörün içine dizel yakıtı doldurun envanterdeki somunları jeneratöre bağlı olan dişlide kullanın. Şimdi pusulanın yanına gidin.
    1- Önce somunun birini batıya diğerini güneye takın ve ortadaki düğmeye basın,
    2- Somunları geri alın.
    3- Somunun birini doğuya takın ortadaki düğmeye basın,
    4- Somunları geri alın.
    5- Somunun birini kuzeye birini batıya takın ortadaki düğmeye basın,
    6- Somunları geri alın.
    7- Somunun birini güneye takın ortadaki düğmeye basın
    Şöminenin üzerinde gizli bir bölme açılacak, buraya tıklayın envantere bir film makarası gelecek. Bu filmi projektör makinesinde izlemeliyiz. Filmi makineye takın, alüminyum+camı makinede kullanın ve demoyu izleyin.


    Küba
    Nina:
    Ressamla konuşun resim çizdiği alete bakın. Binanın sağ tarafından ilerleyin, bir avluya geleceksiniz.
    Etrafı inceleyin soldaki kapının üzerindeki notları okuyun, oturan adamla konuşun, açık kapıdan girin. Mutfaktayız, tezgâhtaki ağırlıkları alın, duvarda asılı kepçeyi, makası, sarımsağı ve çatalı alın. Ocağa odunları koyun, etrafı inceleyin, ressamın olduğu alana dönün. Binaya ana kapısından girin.
    Gazetelikten bir gazete alın, etrafı inceleyin. Danışmada duran hastabakıcı kız sürekli dans ediyor onunla konuşun. Arkasındaki demirli kapıdan girmeyi deneyince sadece personelin geçebileceğini öğreniyoruz. Gazeteliğin arka tarafına yürüyün burada iskambil kâğıtlarından kule yapmakla uğraşan hasta bir adam göreceksiniz. Etrafı iyice inceleyin sehpada duran gözlüğü alın. Gramofonda ağırlıkları kullanın. Mutfağa geri dönün ocağa gazeteyi ve gözlüğü koyun sonra makasla ocağın içinde oluşan kömürü alın. Kömürü ressama verin bize hastabakıcının portresini yapacak, resmi alıp kıza gösterin. Şimdi envanterde bir resim bir de kopya kâğıdı oldu.
    Mutfağa gidin kopya kâğıdını ocağın içine koyun sonra oluşan kömürleri makasla alın. Hastaneye geri dönün ve hastanın odasına girin. Adam gürültüden kartları atıp kaçmış olmalıJ oyuncak ayıyı alın, tabloyu fotokopi makinesinde çoğaltın.
    Fotoğrafları kıza verin personel kapısını açacak, içeri girin. Sağdaki hücreye girin etrafı inceleyin, kameraya bakın. Hastabakıcıyla ve ressamla konuşun. Tablonun üzerine çatalı saplayın. İşçinin olduğu avluya gidin. Soldaki kapıdan bir adam çıkıyor ve çöp atıp tekrar içeri giriyor. Kapının sağ tarafında tabloyu kullanın, adam çıkıp girdikten sonra içeri girin.
    Kasayı açmak için 1–4–2–8 rakamlarını kullanın içinden çıkan videokasetini videoda kullanarak izleyin. Adam içeri geri gelecek ve kendimizi kaçırılan hastanın yanında bulacağız. Perez ile konuşun ona kömürü verin. Avluya geri dönün kapıya astığımız tabloyu geri akın ve Perez’e götürün bize gördüğü şekli çizecek.
    Şimdi bakalım Max ne yapıyor?


    İrlanda
    Max:
    Kızla konuşun, kapıdaki bayrağı alın içeri girin. Sızmış adamla konuşmayı deneyin, masasındaki bardağı alın. Barmen ile konuşun, barın kenarında asılı olan anahtarı almayı deneyin ama barmen hayır diyor, sen misin vermeyenJ Bardan çıkın yolun karşı tarafındaki tabelayı sökün. Sahile doğru inin, yerdeki taşı alın. Balıkçı ile konuşun, kovadan balık alın. Balık ve tabelayı birleştirin bara gidip bunu şöminede kullanın. Barmenle tekrar konuşun.
    Sahile gidin bayrağı ve bardağı denizde kullanın. Bara dönün, su dolu bardağı şöminede kullanın, ıslak bayrakla tabelayı şömineden alın, boş bardağı geri almayı unutmayın. Pişmiş balığı sızmış adama verin ama adam limon itiyor. Barmenle konuşun limon isteyin ama onda limon yokmuş. Dışarı çıkın işaret tabelasında bayrağı kullanın ve bara girin, bir kaza olacak, dışarı çıkın yola bir kutu düşmüş. Açın bakalım içinden ne çıkacak LİMONJ, barmene limonu verin. Sahile gidin bardağı denizde kullanarak su doldurun. Bardağı şöminenin önüne koyun sonra sağ tuşla tıklayın tuz elde edeceğiz, bardağı alın. Barda duran bardağın içine tuzu koyun, barmen gelip içecek ve midesi bulacak. O gidince barın kenarında asılı olan anahtarı alın.
    Deniz kenarına gidin, buradaki kapının üzerindeki kilitte anahtarı kullanın mahzene girin. Etrafı inceleyin raftan viski şişesini, kolonda asılı olan meşaleyi alın. Viskiyi balıkçıya verin yerine sandalı alın. Sandala tıklayın.

    Kale
    Kuyuya tıklayarak içindeki adamla konuşun, amacımız onu kurtarmak, kuyunun yanındaki kılıcı alın. Soldaki kapının tahta kanadını alın. Sağ taraftaki ilk kapıdan girin burada Lord Maragie’ın lahit odasını göreceksiniz. Buradan çıkın diğer sağdaki kapıdan girin. Etrafı inceleyin, tabloya bakın özellikle şövalyenin kıyafetlerine dikkat edin, çünkü bir şövalyeyi bu şekilde giydireceğiz.) Üst kata çıkın, merdivenin başındaki yağ lambasını alın. Tam karşıdaki dolapta bulunan ok uçlarını alın, üst raftaki kitabı okuyun, sağdaki kolu çekmeyi deneyin ve evden çıkın. Şimdi de diğer sağdaki kapıdan girin.
    İlk sağdaki oda yatak odası, heykeli inceleyin kılıcı heykelde kullanın. Komedinin çekmecesindeki altın parayı alın. Etrafı inceledikten sonra sağdaki perdeyi açarak içeri girin, etrafı inceleyin. Koridora çıkın yandaki İşkence odasına girin.
    Etrafı inceledikten sonra teli, penseyi, zinciri ve teli alın, pense ve altın parayı birleştirin. Yatağın ayakucundaki ocağı yakarak altın parayı eriteceğiz. Odadan çıkın koridordaki borulara tıklayın.
    Lahit odasına gidin. Lahdin başucunda yağ lambasını kullanın, duvardaki meşalede, envanterinizdeki meşaleyi kullanarak yakın. Yanan meşaleyi tabutta kullanın. Şimdi işkence odasına dönün meşaleyi ocakta kullanarak ocağı yakın, altın parayı eritin, daha sonra bunu yatağın başucundaki duvarda kullanarak halka haline getirin. Şu anda yüzük kor halinde soğutmak için su gerekli, eğer bardağınızda su yoksa bahçeye çıkın akranın altına tıklayarak sahile gidin. Denizde bardağı kullanarak su doldurun, sonra bardakta penseli halkayı kullanın böylece envanterimize bir yüzük ve pense eklenecek.
    Yatak odasına gidin heykelde tahta kapıyı ve yüzüğü kullanın, perdeli kapıdan girip bakın, demir kapının ortadan kalkmış olduğunu göreceksiniz. İleri yürüyün duvardaki deliği inceleyin, bir anahtar bulacaksınız. İlerleyin iki demir kapı daha var açmamız gereken.
    Lahit odasına gidin tabutun başucundaki delikte anahtarı kullanın, içinden amuleti alın.
    Yatak odasına dönün, Amulet ve teli birleştirin daha sonra zincirle de birleştirerek heykelde kullanın. Perdeli kapıdan geçip bakın demir kapılardan biri açılmış ama diğeri hala kapalı. Şövalye heykeline bir şapka bulmanın vakti geldi.
    Bahçeye çıkıp ekranın altına tıklayarak sahile gidin, mahzene girin. İlerde fıçıların arasındaki tahtayı pense kullanarak sökün. Viski rafının altındaki mengenede okları ve tahta parçasını kullanın. Böylece tahtayı biraz sivrilttik. Şimdi kaleye dönün.

    Bahçede ortadaki kapının üst tarafına bakın burada bir baca var ve üzerinde de şapkasıJ şimdi onu almaya çalışacağız. Eve girin, şöminenin önündeki taburede tahtayı ve sonrada taşı kullanın. Üst kata çıkıp kolu çekin avize aşağıya düşecek ve kurduğumuz mekanizma sayesinde şapka yere düşecek. Gidip şapkayı alın heykelin kafasına takın. Perdeli kapıdan girip ilerleyin yolun sonunda üzerinde vana olan bir kapı göreceksiniz. Yandaki büyük kayaya bakın ve kapıyı açmaya çalışın...
    Sahile oradan da barın önüne gelin kapının önünde yerde duran boruyu alın. İşkence odasına gidin yatakta boruyu kullanın. Boru ikiye bölünecek, alın ve bunu şövalye heykelinde kullanın. Tamam, şimdi gidip kapıyı açabilirsiniz.
    Demodan sonra Nina ile devam ediyoruz.


    Çin
    Nina:
    Mağara:

    Envanterdeki mektubu okuyun, duvardaki üç deliğe bakın, kafatasına tıklayın, envantere kafatası ile birlikte sopası da eklenecek. Mağaranın sol tarafına yürüyün. Duvardaki şekle bakın, yerdeki kayada sopayı kullanın. Su yükselecek, yukarı çıkan çantayı alın. Çanta sağ tıklayın kemik şeklinde bir anahtar çıkacak. Mağaranın girişine gidip duvardaki deliklerden alttakine bu kemik anahtarı kullanın. Sol taraftan yürüyün duvarda bir geçiş açıldığını göreceksiniz.
    Geçitten geçip etrafı inceleyin heykelin altındaki panele tıklayın, karşımıza üzerinde kırmızı ve bej renkli yuvarlaklar olan bir bulamaca çıkıyor.

    [​IMG]
    Üstteki resme bakarak bulmacayı tamamlayın ve Olag’ın yaptıklarını izleyin.

    Antartika:
    Küvete ve kameraya bakın. Sağ taraftaki musluk pompasını ve sağ taraftaki lavabonun yanından da kâğıt alın. Odadan çıkın kapının sağındaki makineye bakın. Sol taraftaki tezgâhtan metal plakayı alın. Tezgâhın üzerindeki raftan silikon, Y şeklindeki ve ortasında delik olan aletleri alın. Soldaki lapının yanında asılı anahtarı alın. Kapıda anahtarı deneyin ama kilit buz tutmuş. Soldaki makineyi inceleyin. Sağdaki kapının yanındaki matkap makinesine, metal plakayı sonrada kâğıtları yerleştirin, makineyi çalıştırın. Kâğıt yanacak, Y şeklindeki aleti tezgâhtaki mengenede kullanın, alet yamulacak, bu aletle anahtarı birleştirin ve ateşte kullanın. Şimdi bu kor haline gelmiş anahtarı kapıda kullanın, kapıyı açıp çıkın.
    U şeklinde bir platformdayız, sol taraftaki kapıdan girin etrafı inceleyin dolaptan gaz kutusunu alın. Odadan çıkıp platforma dönün buradaki tüm incelenecek noktaları inceleyin. Platformun sağ tarafındaki kapının alt tarafında üzerinde kıyafet olan başka bir platform daha var. Sağdaki kapıdan çıkın buradaki tüm objeleri inceleyin, bu bölümden dışarıya çıkılıyor ama önce kıyafeti almalıyız. Duvara dayalı oltayı alın ve kıyafetin olduğu platformda iki kez kullanın birinde kıyafeti diğerinde de yuvarlak bir maddeyi alıyoruz. İlk bölüme dönün ve metal plakayı alın ve binadan çıkın.
    Yerdeki kovayı alın, etrafı inceleyin yol ikiye ayrılıyor ilk önce sağa gidelim. Etrafı inceleyin, fıçıda yuvarlak cismi kullanın. Fıçının arka tarafındaki şişeyi alın. Geri dönün şimdi sol tarafa bakalım. Burada bir penguen var, çok şirinJ. Sağ taraftaki uçuruma bakın burada bir ceset var, işaret levhasını sökün yerdeki delikte gaz kutusunu kullanın burası patlayacak ve aşağıya yol açılacak. Adamın yanına inip üzerini araştırın, çakmak, mektup, amulet bulacaksınız. Yukarıya çıkıp pengueni inceleyin, çakmak ve oltayı birleştirin.
    Ana binaya dönün matkabın olduğu odaya gelin. Kapının arkasındaki makinede pompayı sonrada amuleti kullanın yumurtayı alın. Daha önce oltayla elbise aldığımız yere gidin ıslak yuvarlak cismi buraya atın. Kapıdan çıkın dökülen tuzlardan kovaya doldurun. Binadan çıkın.
    Sağ tarafa gidin yerdeki buz kaplanmış olan delikte tuzu kullanın ve ekrandan uzaklaşın geri dönüp baktığınızda yerde bir delik açıldığını göreceksiniz olta+çakmak bileşenini bu çukurda kullanın. Tuttuğunuz balığı penguene verin. Penguen balıkla meşgulken envanterdeki yumurtayla penguenin yumurtasını değiştirin.
    Binaya girin. Matkabın olduğu odaya gidin, matkabın altına metal plakayı yerleştirin. Üzerine şişeyi koyun ve makineyi çalıştırın böylece mantarını çıkartmış olacağız. Tuz aldığınız yere gidin ve kapının sol tarafındaki makinede yumurtayı kullanın, böylece küvetin musluğundaki buz çözülecek. Mantarı küvette kullanın ve musluğu açarak küveti doldurun. Odadan çıkıp tekrar girdiğinizde suyun buz tuttuğunu göreceksiniz. Buzun üzerine çıkarak kameradaki videokasetini alın. Yumurtayı koyduğunuz yerden tekrar alabilirsiniz.
    Soldaki monitör odasına girin. TV’nin altındaki videoya kaseti takın filmi izlerken şifreyi öğreniyoruz 2513. odadan çıkın panele tıklayın şifreyi girin karşıdaki kapıya doğru bir köprü çıkacak, kapıyı açıp girin.
    Radar odasındayız, etrafı inceleyin yerdeki sandıktan fişek ve kibriti alın. Dışarıya çıkın fıçının olduğu yere gelin. Buradaki zıpkında fişeği kullanın, daha sonra fişeği alın ve fıçıda kullanın sonra tekrar zıpkında kullanın ve olanları izleyin... böylece Max bizi bulacak.
    Asansöre binin, etrafı inceleyin tavandaki sarkıtı tabelayı kullanarak kırıp alın. Karşıdaki kapıdan girin. Fıçının önündeki İngiliz anahtarını alın. Yandaki tabelada silikonu kullanın. Tavandan sarkan zincirde sarkıtı kullanın, zincirin bir ucunu alın sağ duvardaki borularda kullanın. Yere bakın ve somunu alın. Etrafı inceleyin. Koridora çıkın kameranın altındaki vanada, delikli somunu, somunu ve İngiliz anahtarını kullanın. İngiliz anahtarını tabelada kullanın sonra oluşan anahtarı tekrar vanada kullanın. Daha sonra tabeladan silikonla çıkarttığımız paneli kamerada kullanın, kalorifere tıklayın. Çakmağı kamerada kullanın. Oleg gelecek ve bizi içeri sokacak ona yumurtayı verin içerdeki adamla konuşun. Etrafı iyice inceleyin. Cep telefonunu makinede kullanın. Daha sonra yandaki kamerayı makinede ve yukarıda asılı zincirde kullanın. Oyunun son demo filmini izlemek için arkanıza yaslanın.
     

Bu Sayfayı Paylaş