S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

'Oyunların Tam Çözümü' forumunda Mavi_Sema tarafından 28 Mayıs 2009 tarihinde açılan konu

  1. Mavi_Sema

    Mavi_Sema Özel Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky konusu S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

    [​IMG]


    OYUN TÜRÜ: FPS
    YAPIMCI: GSC GameWorld
    DAĞITICI: GSC Game World
    EDİTÖR: holy damien
    OYUNCU SAYISI: Min: 1 Max: 6
    ONLİNE DESTEĞİ: VAR
    RESMİ SİTESİ: Tıklayın
    ÇIKIŞ TARİHİ: 15 Eylül 2008



    S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl oldukça iddialı ve yaratıcı bir oyundu. Yakın gelecekte geçen Çernobil sonrası felaket teması diğer benzer oyunların arasında beğeni ile karşılanan bir değişiklikti ve oyunun hikayesi kendine has bir gizem ve korku barındırıyordu. Niyet çok iyi olsa da oyunun üreticileri fazla deneyimli olmadıklarından olsa oyun çeşitli bug’lardan ve iyi ayarlanamamış zorluk derecesi sebebiyle çoğu oyuncu tarafından fazla beğenilmedi, ancak her ne olursa olsun getirdiği yeni soluk ve oynanış ile açık geniş bir dünyada özgürce dolaşmak her oyunun sunabileceği şeyler değil ve bu özelliği S.T.A.L.K.E.R.’a haklı bir ün kazandırdı. GSC Game World’un yeni bir S.T.A.L.K.E.R. üzerinde çalışmakta olduğunu ve 29 Ağustos’ta tüm dünyada piyasaya çıkacağını duyurmuştuk, yeni oyun S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky ilk oyunun geçtiği dünyada bir yıl öncesinde olanları konu alan bir “devam” oyunu. (Prequel kavramına bir türlü şöyle adam gibi bir karşılık bulamadık gitti güzel Türkçe’mizde.) Oyuna ait yayımlanan ekran görüntüleri, videolar ve basın duyurularından oyunun neye benzeyeceğine dair edindiğim izlenimler ile geçtiğimiz hafta düzenlenen E3 2008 oyun fuarında kamuoyuna sunulanları şöyle bir paylaşayım.

    Görünüşe göre Clear Sky ilk oyundan çok da uzaklaşmamış. Oyunda bir Stalker karakteri oynuyoruz ve ilk oyundaki kahramana karşı hareket ediyoruz bu sefer. Oyun esnasında Strelok’un başına Zone’a yaptığı ilk seyahatte neler geldiğini ve nasıl oldu da ilk oyunun başındaki o ölüm kamyonunda kendisini bulduğunu öğrenme şansımız var. İkinci oyunda aynı alternatif Çernobil patlaması gerçeğine tekrardan götürüyor bizi. Daha önceden de olduğu gibi bir çok örgüt ve grup güçlü “artifact”lerin peşinde bölgede birbirleri ile mücadele etmekte. Oyun boyunca sekiz farklı örgütten birini seçebiliyoruz, bu örgütler daimi olarak toprak, kaynak ve bilimsel puan uğruna birbirleri ile savaşmaktalar. Daha fazla toprak elde ettikçe daha fazla örgüt üyeniz oluyor, daha fazla kaynak elde ettikçe daha fazla paranız oluyor. Bilimsel puan topladıkça, mesela araştırma merkezleri gibi, daha fazla teknolojik eşya, silah vb objelere ulaşıyorsunuz. Bir örgütte yeteri kadar zaman harcadıktan sonra başına geçip diğer örgütlerin ana üslerine yağma saldırıları düzenleyebiliyorsunuz.

    [​IMG]

    GSC Game World oyunun yapay zekasının geliştirildiğini ve yapay zeka tarafından kontrol edilen karakterlerin, düşmanların ve yaratıkların artık daha iyi korunma ve saklanma taktikleri kullanacaklarını ve benzer optimizasyonlar yapıldığını söylüyor. Yeni eklenen yaratıklardan birisi Marsh Beast isminde, kendisi görünmez bir yaratık ve bir anda bir grup askerin ortasına atlayıp elini attığı birisini kapıp etkisiz haldeki avıyla ortamdan uzaklaşıyor. Bir tanesi bile oldukça korku ve sorun yaşatırken grup halinde saldırmalarını düşünemiyorum şahsen.

    Grafik özellikleri açısından Clear Sky ilk oyundan çok farklı değil. Gece-Gündüz geçişleri daha doğal hale getirilmiş ve güneş doğudan doğu batıdan batıyor ekran üzerinde, tüm karakter modellemelerine bir sürü yeni animasyon eklenmiş bir de. Yeni özelliklerden bir diğeri de volümetrik ışıklandırma, oyunu çok daha modern bir hava katmakta. Işık huzmeleri otların arasından ve pencerelerinden içinden geçerken, gölgeler çok daha detaylı ve gerçekçi. Ayrıca alan derinliği efektleri önceki oyuna göre daha iyi Clear Sky’da, oyunun yeni hava koşulları efektleri ise yağmur gibi hava olaylarını daha gerçekçi kılmış. Bu iyileştirmeler çok devrimsel bir gelişme olmasa da oyunun daha güzel görünmesini sağlıyor kesinlikle. Oyun grafik motorunun DirectX 10 desteği olacak ve oyunculara daha iyi materyal ve fizik efektleri sunacak.

    [​IMG]

    İlk S.T.A.L.K.E.R. oyununda en çok şikayet edilen noktalardan birisi de ulaşım için harcanılan sürenin çok fazla olmasıydı, bir yerden başka bir yere yürümek çok fazla zaman alıyordu gerçekten. Yeni oyunda buna özel rehber noktaları ile çözüm getirilmeye çalışılmış. Bu rehber noktalar kısayol işlevi görüyor ve bu noktalar arasında gerçek zamanlı yürümek zorunda kalmadan doğrudan gidip gelebileceğiz artık, bir nevi teleportasyon gibi düşünebilirsiniz yani.

    CSG Game World, Clear Sky ile S.T.A.L.K.E.R.’a ilkinden daha fazla dinamik bir dünya oluşturmak istiyor yeniliklerinden anladığım kadarıyla. Oyunda artık üst tarafta bulunan mini harita HUD kısmında örgütlerin durumu ile ilgili bir gösterge var, geçmekte olduğunuz bölgede hangi örgütün varlığı daha üstün belirtiyor. Clear Sky’daki yeni bölgelerden birisi Marshland bölgesi, Clear Sky ve Renegade örgütleri bu bölgeyi ele geçirmek adına mücadele etmekte, ele geçirmek için hangi görevleri nasıl yapacağınız size kalmış. Ancak bu tür örgütler arası mücadele oyunda zorunlu bir eylem değil yapmanızı gerektiren, ana görev yapısıyla doğrudan ya da dolaylı ilişkili değil. Daha çok etrafta özgürce gezinip RPG tarzı takılmak isteyen oyuncular için hedeflenmiş. Kimi zaman açık arazide o bölgeyi ele geçirmek üzere düşman örgüte karşı saldırıya başlamakta olan NPC’lere katılıp onlar ile birlikte savaşabilirsiniz, siz onlara katılsanız da katılmasanız da örgütler arasındaki mücadele ve savaşlar mütemadiyen devam ediyor. Kimi zaman başarı ile düşmanı yok ediyorlar kimi zaman da hezimete uğrayıp geri çekiliyorlar. Bunlardan birisine katılıp yardım etmeniz diğerlerine edemezsiniz anlamına gelmiyor, sıkılırsanız, ya da canınız isterse karşı tarafa geçebilirsiniz. Bu tür görevler size kurşun, silah ve zırh olarak geri dönmekte olduğu için salt bölge hakimiyetinin ötesinde sebepleriniz de var savaşmak için. Bir saldırı başarı ile sonuçlanıp düşman örgütün mekanlarından birisi ele geçirilince kalan diğer takımlar Zone içerisindeki diğer bölgelere ve düşmanı oldukları örgütün diğer üslerine doğru saldırıya geçiyor. Siz de bu esnada rütbenizi yükseltiyorsunuz örgüt içinde ve yetkiniz artıyor bu şekilde.

    [​IMG]

    Shadow of Chernobyl’den aşina olduğumuz bazı bölgeler bu oyunda da, bir yıl önceki hallerinde, mevcut, yanında birkaç yeni bölge de var elbette Marshland dışında, mesela bir diğer yeni bölge Red Forest ismini taşıyor, eskiden yeşil bir orman olan bölge radyasyon sonucu kehribara bürünmüş ağaçlardan oluşuyor. İlk oyundan bir yıl önce geçtiği için görsel olarak daha yeşil ve canlı bir Zone var Clear Sky’da, ancak elbette ilk patlamadan kalan yıkıntılar ve enkazlar etrafta görülüyor. GSC Game World, baştan sona yeni bir devam oyunu çıkartmadan önce hikayedeki boşlukları kapatacak bir oyun yapmayı tercih ediyor bu yeni oyun ile, bundan da S.T.A.L.K.E.R.’ın Clear Sky ile sınırlı kalmayacağını ve ileride daha güzel ve daha derin oyunlarla karşılaşabileceğimiz anlaşılıyor.

    Tamircilere uğrayarak silah ve zırhınıza tamirat yaptırıp özelleştirmeler yapabiliyorsunuz, silah modifiyesi bu oyunda çok daha ince ve detaylı hale getirilmiş, elinizde karıştırıp kullanabileceğiniz bir çok materyal var. Zırhınıza da çeşitli güçlendirmeler yapıp patlayıcılara, radyasyona ve kimyasallara karşı dayanıklılık katabiliyorsunuz. Bu işlemleri ister para verip yapın, isterseniz bunları temin etmekte olan insanların verdiği görevleri tamamlayarak yapın, burası tamamen size kalmış. Oyundaki envanter arabirimi ve iletişim için kullandığınız PDA aynen var tabii ki, hatta üzerlerinde çeşitli değişiklikler de yapıldığı söylenmekte ancak bunlar hakkında detaylar şu an bilinmiyor. Oyundaki “artifact” denen radyasyon etkisiyle çeşitli özellikler kazanmış eşyaların toplanması daha ilgi çekici hale getirilmiş, kullanabileceğiniz artifact sayısı beş bu sefer de ancak özellikleri daha etkili ve çeşitli, ayrıca artifact sayısı da oldukça arttırılmış. Artifact’leri bulmak için bazı dedektörlerin kullanılması işinizi kolaylaştırıyor.

    [​IMG]

    Oyunda bu sefer de çok oyuncu desteği mevcut, LAN veya internet üzerinden maksimum 32 oyunu ile Zone üzerinde savaşmak mümkün. Çok oyunculu kısım tek oyunculu hikayeden farklı bir birim olacak ve CSG’ye göre tek oyunculu hikaye, ana görevlere odaklanılırsa sadece eğer, yaklaşık 20 saatlik bir oynanış sunacak. Clear Sky’ın PC dışındaki platformlara gelmesi konusunda firma yetkilileri bir şey söylemedi henüz ancak CSG’nin X360, PS3 ve Wii için geliştirme kitlerine sahip olduğu biliniyor, üçüncü oyunun konsollara da çıkması oldukça olası.

    [​IMG]

    S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, grafik motorunun geliştirilmiş hali ile çok daha etkileyici ve oynanışı zevkli kılan görsel öğeler katıyor oyuna, hem dinamik olarak hem de pasif olarak oyun dünyası boyunca bunlarla karşılaşacağız. Oyunda satın alınabilinecek silah, zırh ve ekipman sayısının artması ile oyuna çok daha güzel bir RPG havası getirilmiş. Yapay zeka, savaşlar, ekip ve örgüt yönetimi ile artifact’lerin kullanımının geliştirilmesi sayesinde hem önceki oyundaki boşlukları doldururken hem de aslında bir yandan da güzel bir oyun daha oynamış oluyoruz. Clear Sky, 29 Ağustosta raflardaki yerini alacak. Bize de alıp bir güzel oynamak düşecek.

    Kaynak : xoyun.com
     

Bu Sayfayı Paylaş