Rise of the Argonauts (PC)

'Oyunların Tam Çözümü' forumunda Mavi_Sema tarafından 28 Mayıs 2009 tarihinde açılan konu

  1. Mavi_Sema

    Mavi_Sema Özel Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Rise of the Argonauts (PC) konusu Rise of the Argonauts (PC)



    [​IMG]


    Yunan Mitolojisi mi? Neden olmasın, çok iyi fikir!!!

    Eminim ki oyun dünyası God of War ile tanıştı tanışalı, pek çok oyun firması mitoloji içerikli oyunlara daha sıcak bakmaya başladı. Evet, Yunan Mitolojisi oldukça zengin bir kaynak, tabii kullanmayı bilene...

    Maalesef, Rise of the Argonauts' da bu zengin kaynağı hak ettiğince kullanamamış bir örnek olarak hatırlanacak. İnanın oyunun başına oturana kadar çok farklı beklentiler içerisindeydim. Umduğum ile bulduğum arasındaki farkı da, bu yazının ilerleyen bölümlerinde elimden geldiğince açık bir biçimde sizlerle paylaşacağım.

    Liquid Ent & Codemasters işbirliğinde geliştirilen Rise of the Argonauts, Aksiyon & RPG türünü bir araya getirme ( ya da getirmeye çalışan diyelim :D ) fikri ile yola çıkan bir oyun. Iolcus' un kralı Jason' ın hikayesinin yer aldığı Rise of the Argonauts, güzel fikirler üzerine ortaya çıkan, ancak anlatım itibari ile biraz yetersiz kalmış bir oyun.

    [​IMG]



    Iolcus' un kralı Jason' ın ( oyundaki ana karakterimiz ) güzeller güzeli gelini Alceme, evlenecekleri gün öldürülüyor Blacktongues suikastçileri tarafından öldürülüyor. Öfkeden çılgına dönen kral, düğün gününde kendisine bu acıyı yaşatan Blacktongues suikatçilerini tek tek öldürüyor. Ancak hayatının aşkı Alceme'nin ölümünü kabullenemeyen Jason, onu toprağa vermeye razı olmuyor. Alceme' yi yeniden hayata döndürmenin bir yolunu aramaya karar veren Jason, Alceme' nin cansız bedenini o gün evlenmeyi planladıkları tapınağa kitler...

    Tanrılar tanrısı Zeus' un her daim cömert davrandığı Iolcus' da kral hem hüküm süren kişi, hem de Iolcus' un muhafızı olarak bilinir. Her kim ki Iolcus' un kralı ise, o kişi hayatı boyunca burada yaşamak, şehri ve insanları korumak ile yükümlüdür. Zamanı geldiğinde ise tahtı devredeceği oğlunu Iolcus' un yeni koruyucusu olmaya hazırlamak zorundadır. Kral Jason, bu kuralı kabul etmiş olmasına rağmen, Alceme' yi yeniden hayata döndürmek konusunda kararlıdır. Jason, Iolcus' dan ayrılır ve kendisine yol göstermesi için Delphi' nin Kahini' ni bulmak üzere yola çıkar...

    [​IMG]



    Oyunun senaryosu için mümkün olduğunca yüzeysel bir özet yapma çalıştım. Hikayenin geri kalanını oyunu oynarken keşvetmenizin daha doğru olacağını düşünüyorum. Aslında yüzeysel bir özet yapmamın başka bir sebebi daha var ki, o da anlatım konusunda oyunun pek de başarılı bir sunum içermemesi. Burada sizlere kısaca bahsetmiş kısmı, oyunun başında izleyeceğiniz kısa bir giriş videosunda izleyeceksiniz. Videoyu izleyip de Jason' ı bir anda aksiyonun ortasında bulduğumda, kendimi sudan çıkmış balık gibi hissettim. Tamam, oyuna hızlı bir tempo ile giriş yapmak güzel, ama Jason' ın 40 yıllık kankamız olmadığını düşünürsek, daha detaylı bir giriş videosunun olmaması eksiklik hissi yaratıyor.

    İyi, hadi bu seferlik böyle olsun dedik, paldır küldür girdik aksiyona. Başta göze güzel görünen, ancak oyunun ilerleyen safhalarında sıkıcı bir hal alan dövüş sisteminden bahsedelim. Kontrollere alışmak ya da karşınıza çıkan düşmanları perişan etmek konusunda pek fazla ter dökmeyeceğinizi garanti ederim. Oyunun aksiyon ağırlıklı yönü oldukça basit bir dövüş sistemi üzerine kurulmuş. Basit dediysek, sıkıcı da değil tabii ;). Jason' ın elinde bulunan kalkan, kılıç, topuz ve mızrak ile karşınıza çıkan düşmanların rahatlıkla turşusunu çıkarabilirsiniz. Ancak oyunda zaman zaman karşınıza çıkacak boss' lar ile yapacağınız dövüşler daha esaslı olacak. Boss' lar ile dövüşürken onların hareketlerini iyi takip etmeli ve saldırı için en uygun stratejiyi geliştirmelisiniz.

    Karşınıza çıkan düşman gruplarını alt edebilmek için, duruma göre elinizde bulunan silahlar arasında tercih yapmak durumundasınız. Düşmanın elinde kalkan mı var ? Çek topuzu, indir kafasına Jason! ...Kılıç mı taşıyor? Sende çek kılıcını be Jason' ım :) Eğer zor durumda kalacak olursan sıkma canını, ne de olsa yanında kapı gibi Herkül var...

    Vuruyorsun, vuruyorum, vuruyoruz...Peki ya Jason bu dayaktan nasibini nasıl alıyor?

    [​IMG]



    Oyunun bu konuda ne kadar başarılı ya da başarısız olduğu tamamen sizin takdirinize kalmış. Rise of the Argonauts' da Jason' ın sağlık durumunu gözlemleyeceğiniz heatlh bar tarzı bir arabirim bulunmamakta. Darbe aldıkça Jason' ın üzerinde yaralar oluşuyor ve görüşünüz bulanıklaşıyor. Jason' ın ölüme ne kadar yakın olduğunu bu şekilde takip etmek mümkün. Eğer Jason' ın üstü başı kötü durumdaysa, yaklaşık 10 saniye kadar darbe almamanız gerekiyor. Bulunduğunuz mekanın boş kısımlarına doğru koştuğunuz ya da kısa bir süre sağa sola yuvarlandığınız sürece Jason bu durumu atlatacaktır. Oyun boyunca yanınızda yer alan Argonautların da ( Hercules, Achilles ya da Atalanta gibi ) ışığı gördüğü oluyor :) Böyle durumlarda mümkün olduğunca onlara yardım etmeye çalışın.

    Argonautlar konusunda gözüme takılan şeylerden biri de, dövüş esnasında bu arkadaşların kendi bildiğini okuyor olması. Keşke yanımızdaki Argonautlar' ı dövüş esnasında daha etkin bir biçimde kullanabilme imkanımız olsaydı. Belki bu fikirden yola çıkarak çok daha taktiksel ve eğlenceli bir dövüş sistemi geliştirilebilirdi...

    Yeri geldi aksiyonu mumla arar olduk!!!

    [​IMG]



    Rise of the Argonauts, aksiyon / rpg olarak duyurulmuştu değil mi? Normalde bu iki türün bir araya gelmesi sonucu ortaya verimli bir oyun çıkar. Liquid Ent, Rise of the Argonauts' un aksiyon & rpg türleri arasındaki dengesini tam anlamı ile tutturamamış. Belki de firma oyunu geliştirirken rpg yönünün daha ağır basmasına karar kılmıştır. Ancak oyunda yer alan diyaloglar ve seslendirmeler pek de rpg tarzına yakışacak nitelikte değil. Oyunda karşınıza çıkan karakterler ile girdiğiniz diyaloglarda Jason' ın vereceği cevapların, oyunun gidişatını çok da etkilemediğini söyleyebilirim.

    Rpg demişken, karakter gelişimi konusunda oyuncuya çok geniş imkanlar sunulmuş. Ama ne hikmetse oyun karakterin geliştiğini pek de hissettirmiyor. Rise of the Argonauts' da Ares, Apollo, Athena, ve Hermes gibi tanrılar da yer alıyor. Mitolojik efsanelerden tanıdığımız bu dört tanrının da karakterimizin gelişimi üzerinde etkisi var. Jason' ın hem pasif özellikleri, hemde dövüş sırasında kullanabildiği güçler, bu tanrıların sunduğu özellikler üzerinden geliştirilebiliyor. Ancak dövüş esnasında kullanabildiğimiz güçlerin yeniden aktif olması için uzunca bir süre beklememiz gerekiyor. Tabii dövüş sırasında bu özelliklerin yokluğu pek hissedilmiyor desek doğru olur.

    Geriye kalan birkaç detay ve son sözler...

    [​IMG]



    Oyuna grafiksel açıdan bakarsak, orta şeker bir kıvamı olduğunu söyleyebiliriz. Karakter, silah ve zırh tasarımları oldukça güzel. Ancak karakter tasarımları konusunda da gözümüze takılan birkaç ufak detay var. Birincisi, koca Zeus' un oğlu meşhur Herkül kütük gibi :) Bugüne dek gördüğüm Herkül tiplemelerinden ya da okuduğum hikayelerdeki tasvirlerden eser yok! Bu konuda oturup biraz düşününce, aklıma gelen en mantıklı açıklama " Herkül hak ettiği gibi tasarlanmış olsaydı, Jason yanında sönük kalırdı " oldu. Eh, bu konuda Liquid Ent' e çok da kızamayacağım. Herkül gibi bir karakterin yer aldığı bir oyunda, başka bir karakterin başrolde yer alabilmesi için, Herkül' ün görkemli yapısı ile birazcık oynamak gerekir. Öte yandan Jason' ın modellemesini de beğendim. Nedense bana biraz Troy' daki Hector karakterini andırdı. Sanıyorum yapımcılar 300 filminden biraz fazla etkilenmişler :) Jason' ı atletik yapalım derken bacaklarını kürdan gibi yapmışlar. Oyunun genel atmosferi ve mekan tasarımları hoş. Yine de biraz daha özenli bir çalışma yapılmış olsaydı, daha başarılı bir iş çıkartılabilirdi.

    Hem aksiyon, hem de rpg türünü yıllardır bayıla bayıla oynarım. Son dönemde rpg türü aksiyon ya da fps gibi türler ile bir arada sunulmaya başlandı ki, bu günümüz oyun dünyasının edindiği görsel çılgınlığın bir sonucu. Ancak iki türü bir araya getiren oyunlarda dengenin iyi ayarlanması gerektiğini düşünüyorum. Liquid Ent, Rise of the Argonauts ile aksiyon & rpg türlerini bir araya getirmeye çalışmış. Ortaya çok da kötü bir sonuç çıkmamış, ama iki türün bir araya gelmesi hem aksiyon hem de rpg' yi zedelemiş. Mutlaka oynanması gereken oyunlar listenize girecek türden değil, ama bir ara göz atmaya değer...


    Kaynak: cyberoyun.com
     

Bu Sayfayı Paylaş