Restorator 2.50 Programları Türkçeleştirme Anlatımı

'Resimli Program Anlatımı' forumunda Siraç tarafından 29 Ocak 2009 tarihinde açılan konu

  1. Siraç

    Siraç Site Yetkilisi Admin Editör

    Restorator 2.50 Programları Türkçeleştirme Anlatımı konusu
    Restorator 2.50 Programları Türkçeleştirme Anlatımı

    Sitemizde de bulunan Türkçe Yamaları internet ortamından bulup bilgisayarınıza indiriyorsunuz ve kuruyorsunuz ve yamayı kurduğunuz İngilizce program bir anda Türkçe oluyor. Bu yamalar sayesinde İngilizce programları Türkçe'ye çeviriyorsunuz ve daha kolay kullanabiliyorsunuz. Peki bu yama dosyalar nasıl yapılıyor? İnsanlar İngilizce programları nasıl Türkçe'ye çeviriyor. Bu İncelememizde size bu işin nasıl olduğunu anlatmaya çalışacağız.

    Programları Türkçeleştirmek için Restorator programına ihtiyacımız var.

    Restorator 2004 indirmek için

    d1:

    Başlangıçta Bilinmesi Gerekenler - 1


    Bu programla neler yapılır?
    Menüler özelleştirile bilir.
    Her türlü hata mesajı değiştirile bilir.
    Programın içinde bulunan her türlü resim değiştirile bilir.


    Açıla Bilecek Dosya Türleri
    .exe EXEcutable (Program Dosyaları)
    .com Executable(Program Dosyaları)
    .dll Dinamic Link Library (.exe veya .com dosyasının çalışması için gerekli dosyalar.)
    .scr SCReen Saver ( Ekran koruyucusu. )
    .sys Driver (Sürücü Dosyaları. Donanın Aygıtlarını Tanıtımında Kullanılan Dosyalar.)
    .drv DRiVer (Sürücü Dosyaları. Donanın Aygıtlarını Tanıtımında Kullanılan Dosyalar.)
    .tsp Driver (Sürücü Dosyaları. Donanın Aygıtlarını Tanıtımında Kullanılan Dosyalar.)
    .clp Control PaneL (Denetim Masası Pencereleri.)
    Açılabilir Dosyalar üzerinde Özelleştirme Yapıla Bilir. İstenirse Bir Başka Dile Translate Yapılabilir

    [​IMG]

    Restorar Editörü.

    Aç: Yukarıda Yazılı Bulunan Dosyaları Editörde Düzenleye Bilirsiniz.
    Kaydet: Editörde Açtığınız Dosyaları Değişiklik Sonra Kayıt Etmekte Kullanılır. Değişiklik Yapmadığınız Dosyaları Kayıt edemezsiniz.
    Programı Çalıştır: Editörde Açık Ve İşaretli Durumda Olan Programı Deneme Amaçlı Çalıştırır.
    Kapat: Editörde Açık Ve İşaretli Durumda Olan Programı Kapatır. Ebetteki Kayıt Yapılma Gereği Varsa Kayıt Yapayım mı Diye Sorar.
    Yama Hazırlama: Programla Düzenlemeleri Başka Bilgisayarlara Aktara Bilmek İçin Yama Yüklemesi Hazırlar. Yama Yükleme Sırasında Windows O Dosyayı Kullanmaması Gerekmektedir.
    Yakalama Ayarları: Resrtorar'ın Çalışma Konumunu Ve Hangi Bölümler Üzerinde Düzenleme Yapılacağı Belirtilir

    [​IMG]

    Hexedecimal Görünüm:

    Kaynak Görünümü Hexedecimal Olarak Görüntülenir. Değişiklik Yapılması Çok Zordur.
    RC Veri Görünümü: V.Pascal Delphi Gibi Programlama Dilleriyle Yada Bir Yazı Editörüyle Düzenleme Yapmak İçin Bir Görünüm Şekli.
    Kaynak Veri Görünümü: İşte En Kolay Düzenleme Yapabileceğiniz Görünüm Şekli.Burada Herhangi Bir şeye İhtiyaç Duymadan RESTORAR Kendisiyle Yapabileceğiniz Düzenleme. Buranın Üzerinde Uzunca Duracağım.
    Not: Sadece 32 Bitlik Yazılımları Denkleyen bir Program Dolayısıyla da sadece 32 Bit Programlarda değişiklik Yapa bilirsiniz.


    Restorator Görünümü

    Dış Ortama Dosya Çıkarılması Ve Alınması - 2

    [​IMG]

    Yukarıdaki Resimde MoreTv 3.42'nin Resoure.dll Dosyasının Açılmış Halidir.


    Kaynak Veriler:
    Burada Veriler Ağaç Yapısıyla Sıralanması Görünüyor. Burada Yapılacak Bir Seçim Kaynak Veri Görünümünde Etkili Olur.

    Bitmap :
    Düzenlenen Programın İçinde Bulunan Resimlerim Bulunduğu Yerdir.

    Menu : Düzenlenen Programın Menülerinin Kaynak Kodları Bulunur.

    Dialog : Düzenlenen Programın Dialoglar ( Yani Program İçine Açılan Pencereler ) Bulunur.

    String : Düzenlenen Programın Diğer Taraflarında Kullanılan Tüm Yazılar Bulunur.

    Icon: Düzenlenen Programın Kullandığı Iconlar Bulunur.

    Kaynak Veri Görünümü : Kaynak Veriler'den Yapılan Seçime Göre değişim Gösterir. Yukarıdaki Resimde 102 seçili Durumda ve Xetra'nın Resim Doyası Görünüyor.
    [​IMG]
    Alma Verme Klasörü : Düzenlenen Programın Kaynaklarını Program Dışına Aktararak Başka Bir Yazı Editörü ile Düzenleye Bilirsiniz. Veya Resmi Değiştire bilir. Veya da Icon'u Değiştire Bilirsiniz. Bunun İçin Kaynak Verileri Bir Dizen Kayıt etmek Gerekir İşte Buraya Seçim Yapacağınız Dizin Bu işe yarar.

    Dosyaları Buraya Kayıt Etmek İçin İstediğiniz Kaynağın Üzerinde Sağ Tuşa basıp Çıkan Menüden Extact as "......." Seçin. ...... yerinde Dosya İsmiyle Alma Verme Klasörüne Kayıt Edilecektir. *

    Yukarıdaki Resimde 102.bmp olarak Resim Dış Ortama Aktarılmakta Ve Dış Ortamda İstenilen Bir Grafik Açıcıyla Resim Düzenlene Bilir.

    Dış Ortamda Düzenlenen Resim Yine Aynı İsimde Kayıt Edilmişse Assign to "......" Seçeneği Seçilerek Düzenlene Resim Programa Resource Edile Bilir.

    Restorator'la Menü'lerin Düzenlenmesi 3
    [​IMG]

    Yukarıdaki Resim MoreTv.3.42'nin Almanca Versiyonun Resource.dll Dosyanın Restorarla Açılmış halidir.


    Resimde Menü deki 106 işaretlenmiş Durumdadır.Ve Yan Tarfata Kaynak Kodları Görünmektedir. Ve ab Butonu Basılı Durumda Olma Durumu İçin Açıklamalar Yapılmıştır.

    POPUP "&MoreTV" Yazısındaki MoreTV Yerine SeYeMeK Yazılırsa ve F7 Tuşuna Başılırsa Menu Preview'de MoreTv Yerine SeYeMeK Görünür. Menu Preview Değişiklerin Nasıl Oluştuğunu Ön izlemede Görmekte Kullanılır. Buradaki & işareti M Harfini Altının Çizileceği Anlamına Gelir. ( Bu Altı Çizili Harfler ALT+M Şeklinde Kullanıldığında O Menünün Açılması Sağlar.) Kullanılmaması Herhangi bir sorun Çıkartmaz.

    MENUITEM "&Pause\tEsc"* 4033 Satırındaki Pause Yerine MENUITEM "&Durudur\tEsc"* 4033 Yazılırsa Sonuçta Pause Yazan Yer Durdur halini alır. buradaki /t Tab mesafesi Verir. Sonuç ta ESC* A * F3 ... Mesafeli Ve Alt Alta Gelir. Kullanılmaması Herhangi Bir Problem Yaşatmaz. 4033 Sayısı Değişmesi Veya Yazılmaması O İlgili Seçeneği Kullanılamaz Hale Getirir.

    En Alt tarafta Bulunan // menuID MENU gibi // Başlayan Satırların Değişmesi Hiç Bir Anlama Gelmez Ve Değiştirilmesi Yapılamaz.


    Restorator'la Dialog'ların Düzenlenmesi - 4
    [​IMG]

    Yukarıdaki Resim MoreTv.3.42'nin Almanca Versiyonun Resource.dll Dosyaynın Restorarla Açılmış halidir.


    Resimde Dialog deki 107 işaretlenmiş Durumdadır.Ve Yan tarafata Kaynak Kodları Görünmektedir. Ve ab Butonu Basılı Durumda Olma Durumu İçin Açıklamalar Yapılmıştır.
    CAPTION "Bild Und TOn" Yerine CAPTION "Görüntü Ayarları" Yazılırılarak Başlık Çubuğundaki Yazı Değiştirilir.
    CTEXT "Kontrast"* -1* 24* 8* 36* 8 Yerine CTEXT "Parlaklık"* -1* 24* 8* 36* 8 Yazılarak Değişiklik Yapıla Bilir.
    Not: Burada Geçen sayıların anlamı Soldan (24 Pixels)* Usten (8 Pixels)* Yazı Genişiliği (36 Pixels) * Yazı Boyu ( 8 Pixels) Şeklindedir. Buradaki Bu Sayılatı Değiştirerek Yazıyı İstediğiniz Yere Kaydıra Bilirsiniz. Yada Şöyle Bir Satır Ekleyerek CTEXT "SeYeMeK"* -1* 0* 0* 36* 8 Ekleyerek Sol Üst Köşeye Adınız Yazdıra Bilirsiniz.
    RTEXT "100%"* -1* 8* 25* 18* 12* SS_CENTERIMAGE Sağ Tarafa 100% yazdır.
    Not: Burada Geçen Sayılar Yukarıdakiyle Aynı Anlam Teşkilder.
    CONTROL "Slider1"* 1006* "msctls_trackbar32"* WS_GROUP | WS_TABSTOP | 0x0000000B* 28* 20* 28* 60 Ayar Gamalarının Tanımlanmasını Sağlatır.
    PUSHBUTTON "&Grundeinstellung"* 1010* 204* 44* 60* 12* WS_GROUP Yazısı PUSHBUTTON "&Varsayılan"* 1010* 204* 44* 60* 12* WS_GROUP Olarak Değiştirilirse üstteki Butonun İçindeki Yazı Değişir.
    Not: Değişikliklerden Sonra İçine Yazmak İstediğiniz Yazı Sığmadıgı Taktirde. 204 ve 44 x*y kordinatları belirtir. 60 Butonun Genişliğini Belirtir. 12 'de Butonun Yüksekliğini Belirtir.
    DEFPUSHBUTTON "&Zurück"* 1* 204* 64* 60* 12* WS_GROUP Yazısı DEFPUSHBUTTON "&Tamam"* 1* 204* 64* 60* 12* WS_GROUP Olarak Değiştirile Bilir.
    Not: Burada Geçen Sayılar Yukarıdakiyle Aynı Anlam Teşkilder.
    Burada Olmasada karşınıza Çıka Bilecek Olanlar.
    GROUPBOX "SeYeMeK"* -1* 8* 4* 120* 60* WS_GROUP Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı

    [​IMG]

    GROUPBOX "SeYeMeK"* -1* 8* 4* 120* 90* WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    LTEXT "GuLeMeK"* -1* 16* 16* 40* 8 Yukarı Anlatıldı.
    COMBOBOX 1002* 16* 28* 104* 300* CBS_DROPDOWNLIST | WS_VSCROLL | WS_GROUP Gibi Bir Duru

    [​IMG]
    GROUPBOX "SeYeMeK"* -1* 8* 4* 120* 90* WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    LTEXT "GuLeMeK"* -1* 16* 16* 40* 8 Yukarı Anlatıldı.
    COMBOBOX 1002* 16* 28* 104* 300* CBS_DROPDOWNLIST | WS_VSCROLL | WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    AUTOCHECKBOX "SeYeMeK.CJB.NeT"* 1001* 16* 48* 80* 12* WS_GROUP Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı
    LTEXT "Ali Amca"* -1* 28* 64* 52* 12* SS_CENTERIMAGE Yukarı Anlatıldı.
    EDITTEXT 1015* 83* 64* 36* 14* ES_UPPERCASE Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı

    [​IMG]
    GROUPBOX "SeYeMeK"* -1* 8* 4* 120* 90* WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    LTEXT "GuLeMeK"* -1* 16* 16* 40* 8 Yukarı Anlatıldı.
    COMBOBOX 1002* 16* 28* 104* 300* CBS_DROPDOWNLIST | WS_VSCROLL | WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    AUTOCHECKBOX "SeYeMeK.CJB.NeT"* 1001* 16* 48* 80* 12* WS_GROUP Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı
    LTEXT "Ali Amca"* -1* 28* 64* 52* 12* SS_CENTERIMAGE Yukarı Anlatıldı.
    EDITTEXT 1015* 83* 64* 36* 14* ES_UPPERCASE Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı

    [​IMG]
    NoT: KESİNLİKLE SATIR SONLARINDA YAZAN YAZILARI DEĞİŞTİRMEYİNİZ. YOKSA HATA MESAJIYLA YADA PROGRAM DOGRU ÇALIŞMAYA BİLİR. SADECE "....." ARASINDA KALANLARI DÜZENLEYİNİZ.

    Restorator'la String'ların Düzenlenmesi 5

    [​IMG]
    Burada Dikkat Edilmesi Gereken Sadece "....." İçindekiler ve Tek Şey % isaretlerinden sonra gelen ilk gelen harfin Çümlenin içinde bir kelime olarak değerlendirmektir. Bu %X'ler ( X Herhangi bir Harf Olmak Üzere) Her Hangi Bir İş Yapabilir. Mesela 129'un 2053'de geçen %d Sesin Açılırken Yazan sayıyı belirmektedir.

    126'nın 2002'deki memoryMapEx( )'daki gibi ( ) Parantezlerden Önce Gelen Yazıları Korumanızı Öneririm.


    Restorator'la Bitmap'ların Düzenlenmesi - 6

    Bitmap'ın İçindekilerin Üzerinde Resimdeki Gibi Sağ tuşa Basarak Çıkan Menüden Extract as "102.bmp" Seçengine Tıklayın Alma Verme Klasörüne 102.bmp İsimli Bir Resim Dosyası Oluşacaktır. Bu Dosyayı Herhangi Bir Resim İsleme Programında Açıp Değiştire Bilirsiniz. Bu Değişiklik Sırasında Resmin Görüntü Boyutunun *Adının Değişmesi ve Formatının Değişmemesi Gerekmektedir. Aynı Dizine Kayıt edilmelidir.

    Daha Sonra Restorator'den Aynı Resmin Olduğu Dizin Üzerinde Sagtuşa Basıp Assing to "102.bmp" Seçenegini Seçmeniz Resimleri Değiştirmek İçin Kafidir.


    Restorator'la Icon'ların Düzenlenmesi - 7

    IconForge Gibi Bir İkon Düzenleyiciyi Kullanarak Bu İşi Düzenlerken Dikkat Etmeniz Gereken Şey İkon rengini ve ya türünü değiştirmemeniz gerekmektedir. Yani ikon 16 Renkte Düzenlenmiş bir ikonu 16 bit veya daha üstü bir şekilde düzenlemek bazı virüs programlarını uyara bilir. veya bazı bilgisayarlarda çalışmaması problemini doğura bilir.

    Restorator'a Özet - 8

    Restorator Programının En Kötü Tarafı Memo Sorunudur. Bazen Uzun Source'li Bölümleri Memo Sorunu Nedeniyle Değiştirilemiyo

    alıntı
     

Bu Sayfayı Paylaş