Resident Evil 3 Tam Çözüm

'Oyunların Tam Çözümü' forumunda saagoo21 tarafından 1 Şubat 2009 tarihinde açılan konu

  1. saagoo21

    saagoo21 Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Resident Evil 3 Tam Çözüm konusu UPTOWN

    Depoya girin. Yukarıdaki ofisten Warehouse Key'i alın. Depodan çıkın ve soldaki dar sokağa girin. Yolun sonunda bir kapı var. Merdivenlerden çıkın. Dümdüz ilerleyin. Dar koridordaki kapıyı bulun ve açmaya çalışın. Lighter Oli ve Shotgun'ı alın. Zombilerden kaçan adamı bulun ve izleyin (Kapıdan ilk çıkan Komando pantalonlu). Bardan Lighter'ı alın. İsterseniz haritaya da bakarak iple bağlanmış kapıyı bulun (Zombilere dikkat ediyorsunuz inşallah...). Lighter ve Lighter Oil'i kombine ederek ipi yakın. Polis istasyonuna girin. Burada iki seçenek var. İlki Nemesis'i öldürmek (bayıltmak desem daha doğru). Alttaki ise kaçıp istasyona girmek şeklinde. Neticede her iki şekilde de oyunun gidişatı değişmemekle birlikte kimse bana yan bakamaz diyenler ve yediğinden çok vurabilenler Nemesis'e bulaşabilir.

    POLİS MERKEZİ

    RE2'den ezberlediğimiz istasyona kısa bir ziyaret yapıyoruz. Yooo... yine mi o Mansur Ark tipli polis kafamızı ütüleyecek demeyin, çünkü bu kez gerçekten ölmüş ve herhangi bir konuşma yapmıyor (ohh bee). Toplantı odasından STARS kartını alın ve lobide bilgisayarın olduğu yerde kullanın. Verilen Kodu (şu dört koddan biri olacak 0513, 0131, 4011 veya 4312 ) alın ve gidip kilitli dolapların olduğu odada kullanarak Emblem Key'i alın. Blue Jevel'i de aynı odadan ama şifresiz kasadan alacaksınız. Burada işimiz bu kadar, yukarı kata çıkıp, Emblem Key'i kullanıp STARS ofisine girersek; lockpick'i almalıyız. Dolaptan da silah ve sağlık malzemesi alabiliriz. Çıkarken alt kata indiğiniz anda bir sürpriz var. Kaçmak veya döğüşmek mümkün, size kalmış...

    UPTOWN'A DÖNÜŞ

    İstasyondan aldığınız Lockpick ile ateşlerin yanındaki kilitli kapıyı açın. Polis arabalarına doğru gidin. Garajdaki araçtan Power Cable'ı sökün. Garajı bırakıp restorana doğru ilerleyin. Lockpick'i yanınıza almayı unutmayın ve save edin. Restorana girip kasayı Lockpick ile açın. Kasadan Fire Hook diye de bilinen ama herkesin "Crowbar" diye bildiği aleti alın. Yine Restoran'ın içindeki yerdeki kapağı bununla açın. Carlos gelecek. Misafirimiz var. Seçenekler yine iki tane: Aşağıya inmek veya mutfakta gizlenmek kafanıza göre seçin. İş bittikten sonra dışarı çıkın, soldan gidip save room dan Rusty Crank'ı alın ve sağa dönüp Newspaper Office'e gidin. Merdiveni yanıp sönen kırmızı ışığın altına kadar itin. Kepengin yanına giderek o düğmeye de basın. Yukarı kattan Green Jeve'ı alın.

    Green Jevel İçin 2.Yol
    Daha önce Restoran'a uğramadıysanız, Newspaper Office'e doğru yola koyulun. Yolunuzun üstündeki save odasından Rusty Crank'ı alın. Newspaper Office'e ulaştığınızda içeride bir merdiven göreceksiniz. Merdiveni iteceğiniz yer soldaki düğmenin yanı, düğmeye basarak çalışır duruma getirin. Kepengin yanındaki düğmeye basın ve içeri girin. Merdivenleri çıkın. Maalesef yine iki seçenek var:

    Pencereden atlamak. Bunu yaparsak, Restorana dönüp Lockpick'i kasada kullanarak Fire Hook'u kasadan almalı ve yine Restoranın içinde bulunan kapağı bununla açarak kanalizasyona inmeli ve oradan Green Jevel'ı almalısınız.
    Saklan ve döğüş. Bunu seçersek, yine ilk seçenekte geçerli olan sırayı izleyeceğiz.
    CITY HALL

    İki elması da aldıysak, artık City Hall yazan kapıyı açabiliriz. Mavi ve Yeşil elmasları saatin üstündeki yerlerine takın. Kapıdan girin ve sola dönün. Yol ikiye ayrılıyor. Sonlarında bir gaz istasyonu ve bir tramvay vagonu göreceksiniz. Önce mutlaka sola tramvaya doğru gitmeliyiz. İçeride Nikolai, Mikhail ve Carlos'la karşılaşıyoruz. Vagondan Wrench'i alın. Şimdi tekrar City Hall yazan kapıya doğru gidelim.Yeni bir kapı açılacak (hani nerede demeyin, bunu kesinlikle göreceksiniz...). Heykeli araştırın ve Bronze Book'u alın. Restoran tarafına gidin ama bu kez diğer tarafa dolaşarak fıskiyeyi bulun. Bronze Book'u burada kullanıp yerine Bronze Compass'ı alın. Tekar City Hall'daki heykelimize geri dönelim. Bronze Compass'ı heykele takarak Battery'i alalım. Garajın yanında küçük bir asansör vardı, hani bol bacaklı elemanların saldırdığı yerde... (Ha? ne garajı diyenler yazıyı baştan okuyabilir...). İşte bu asansör aküyle çalışan cinsten olduğu için Battery'i burada kullanın. Böylece aşağı inelim.

    ELEKTRİK İSTASYONU

    Yolu sonuna kadar izleyin.Burada kırmızı düğmeye basarak, diğer paneli aktif hale getiriyoruz. Low Voltage Room'u açmak için soldan sağa doğru Kırmızı-Mavi-Mavi-Mavi şeklinde basacağız. Bu 20'yi verir. High Voltage Room için ise Mavi-Kırmızı-Mavi-Kırmızı şeklinde basarsak kapı açılır. Bu da 120 eder. Yalnız Low Room'dan sonra gelen zombilere elektrik verirsek bu ayarlar değişiyor. High Room'a da girmek için Kırmızı-Kırmızı-Mavi-Kırmızı sırasıyla basın (125). Sadece Low'a girmek yeterli ama High Room'da Grenade Launcher olduğunu söylemek isterim. Low Voltage Room'dan Fuse'yi alın.

    Laaa laaa laa yine iki seçenek var:

    Acil çıkıştan kaçarım.
    Zombilere elektrik veririm.
    Birini seçin fazla ayrıntıya girmek istemiyorum yoksa oyunun tadı kaçar.

    UPTOWN

    Garajdan çıkarak Uptown'a doğru ilerleyin. Kafesli kapıya kadar gidin. Bir yangın hortumu göreceksiniz. Wrench'i kullanarak yangın hortumunu duvardan sökün. Hemen yandaki kahverengi kapıdan girin. Bir süre gittikten sonra 4 kırmızı düğme (biri yanıp sönüyor) ve bir yangın göreceksiniz. Hortumu 4 bu dört musluğa takın ve yangını söndürün. İçeri girin ve ilerleyin. Yerden Crank'ı alın. İçeride önce uzaktan kumanda ile videoyu çalıştırıp reklamı izleyin ve yazan kelimeyi not alın (Şu üçünden biri olacak: ADRAVIL, AQUACURE, SAFSPRIN). Sonra da bilgisayara geçin. Password soruyor. Hemen not aldığınız kelimeyi yazın. Odadaki kapı açıldı. Biz buraya niye geldik? Tabii ki Oil Additive'i almaya hemen raftan alın. Burada işimiz bu kadar. Artık tramvay vagonu tarafına geri dönmemiz gerekli.

    GARAJ

    Garajdan geçerken ufak bir zemin çökmesi yaşanıyor. Yine iki seçenek var:

    Yana çekilirim.
    Çukura atlarım.
    İstediğinizi seçin pek büyük bir tehlike yok.

    GARAJ SAVE ROOM

    Artık biraz iş yapmanın zamanı geldi. Sandığımızdan dört eşyayı (Wrench, Power Cable, Oil Additive ve Rusty Crank) alalım ve tramvayımıza doğru yola çıkalım.

    CITY HALL

    Tramvaya gitmeden önce yol 2'ye ayrılıyor. Önce sağa gidip ufak bir işi bitirmemiz gerekli. Gaz istasyonuna ulaşıyoruz ama kapısı kilitli. Önce Rusty Crank sonra da Wrench ile kapıyı açın. Carlos da bize katılıyor. Dolaptan Oil'i almalıyız ama basit bir şifre oyunu var. 4 tuşa rastgele basarak en çok 30 saniye içinde çözmeniz mümkün, işin mantığına girmeye gerek yok. Patlamadan sonra dışarı çıkın. Nemesis geliyor. Amman dikkat... Tramvay'a dönerken ufak bir arazi çökmesi oluyor. Aşağıdan tekrar yukarı ulaşmak için 3 düğmeye de basmalı ve merdiveni indirmeliyiz. Yalnız bu o kadar basit değil, çünkü dev bir sürüngen bize engel oluyor. Klasik yöntem ile yem atarak, yani ona kendimizi gösterip geri çekilip ateş ederek bu belayı ortadan kaldırabiliriz.

    TRAMVAY

    İşte tekrar tramvaya döndük. Önce 2 yağı birleştirin. Fuse, kablo, yağ'ı kontrol paneline takınca Carlos gelecek. Birlikte Tramvayın diğer bölümüne geçin ve motoru çalıştırın. Nemesis geliyor yine. Elinizden gelenin en iyisini yapın ama Mikhail ölecek. Sonra iki seçenek var:

    Pencereden atlarım: Bunu yaparsak resmin olduğu yerden Clock Tower Key'i almalıyız.
    El frenini çekerim: Bunu seçersek bahçeden piyano odasına girer save odasından Clock Tower Key'i alır, yemek odası, ana holü dolaşır yine resmin olduğu yerden ikinci Clock Tower Key'i alırız.

    CLOCK TOWER

    Yemek odası ve Piyano odasını geçin. İkinci bir save odasına ulaşacaksınız. Buradan da bir anahtar almanız gerekiyor. Ana holde gereken malzemeleri toplayın. Müzik kutusunu bulup çalıştırın ve çok iyi dinleyin. Merdivenlerden yukarı çıkın. Örümceklere dikkat, mavi otlar zehire karşı etkili aklınızda bullunsun. Kırmızı bir patlayıcı kutu da var bu katta, çok iyi bir tek atış ile tüm örümcekleri ortadan kaldırmak mümkün. Veya kaçın. Buradan balkona çıkacağız. Raftan Silver Gear'ı alın. Sonra müzik aletine gidin. Eğer parçayı doğru çalarsanız (müzik kutusunda duyduğunuz melodi) buradan Chronos Chain'i alıyorsunuz. İki anahtar parçasını birleştirip Chronos Key'i elde edin. Aşağıya dönelim. Yalnız Nemesis geliyor. İki seçenek de yanında hediye...

    Gözüne ışık tutarım.
    Elektrik veririm.
    Aşağıya dönelim. Yeşil kapıyı bulup açın. Yumurta bulmacası ile karşılaşacaksınız.:

    Ortadaki saat 5 ise: soldan sağa beyaz-kahverengi-sarı
    Ortadaki saat 7 ise: soldan sağa kahverengi-beyaz-sarı
    Ortadaki saat 9 ise: soldan sağa kahverengi-sarı-beyaz
    Ortadaki saat 11 ise: soldan sağa sarı-kahverengi-beyaz
    Bulmacayı çözüp Gold Gear'ı alın. Gold ve Silver'ı kombine ederek üçüncü kattaki müzik aletinin olduğu odadaki makineye takmalıyız. Makine çalışınca aşağı inin. Nemesis'i bir kez daha yere serin.

    HOSPITAL (CARLOS)

    Yumurta bulmacasını çözdüğümüz odaya geri dönün. Bu odanın arka tarafında Jill gibi narin bir bayanın itemeyeceği kadar ağır olan bir eşya var. Ancak Carlos bunu yapabilir. İtin ve çıkın. Hastaneye girin. Goriller oldukça tehlikeli sakın enerjiniz tam değilken bulaşmayın, yoksa Carlos'un kafasını koparabilirler. Save odasına girin. Bu odadaki diğer kapıdan girin ve Tape Recorder'ı alın. Asansör sese duyarlı çalıştığından Tape Recorder'ı kullanın burada. 4F'ye çıkacağız. Data Room'a girerek Sick Room Key'i alın. 401 nolu odadaki ölü doktordan (şu dört rakamdan birini 104, 253, 325, 531) numarasını alın. Oda 402'yi Sickroom Key ile açın. İçerideki küçük dolabı kenarlardaki dört kareden birine getirdiğinizde bir kasa bulacaksınız. Ama hangi kenar olduğu rastgele belirlendiği için ilk seferde tuttturamazsanız odadan çıkıp tekrar girin ve deneyin. Doktorun cesedinden aldığınız üç haneli şifreyi kasada kullanın ve Vaccine Base'i alın. Asansöre dönün ve B3 ün düğmesine basın. Gorilleri geçin ve kavanozlardaki dev kurbağaların olduğu odadan Medium Base'i alın. Önce makineyi düğmesine basıp aktif hale getirin, Medium Base'i yerine takın; sonra da I, III, ve A'ya basın. Vaccine Medium'u alın. Giriş katına inin ve zaman ayarlı bomba patlamadan binadan çıkın. İki Vaccine'ı birleştirip Jill'e verin.

    PARK (JILL)

    Yanınıza Lockpick ve bolca cephane alarak hastane yoluna doğru ilerleyin. Hemen karşınıza gelecek olan gri kapıdan girerek Park Key 1'i alın (parka gidiyoruz ama bu park bildiğiniz parklardan değil). Yandaki merdivenlerden çıkıp Raccoon Park'a girin. Önce etrafta güzelce bir temizlik yapın. Alt kata inin ve bataklığın üzerindeki tahta köprüyü geçin. Ölü adamdan Park Key'i alın. Tekrar parka girdiğimiz kata dönün. Sonra havuz bulmacasını bulun. Bu bulmaca yine rastgele tabanlı olsa da temelde belli bir mantıkla çözülüyor ama açıklaması ve kavraması çok uzun süreceği için yazmıyorum. Bunu da deneme yanılmayla çok kısa bir sürede yapmak mümkün. Bilmeniz gereken tek şey havuzun içinde bulacağınız şekille aynı olması gerektiği... Havuzun suyu boşalınca açılan kapaktan kanalizasyona inip yolu izleyin. Mezarlığa ulaşacaksınız. Mezarlıkdaki kilitli kapıyı bulup açın. İçeriden tüm verilen malzemeyi ve Iron Pipe'ı alın. Arka odaya gidip sandığı açın ve Lighter'ı alın. Bununla şömineyi yakacağız. Sonra Iron Pipe ile ışık vuran yeri kırın. Açtığımız delikden arka odaya geçince Park Key'i buluyoruz. Parkın diğer kapısına, yani bataklık tarafına döneceğiz ama devasa canavar sürüngenimiz hala hayatta ve peşimizde. Kaçış yok ölmesi şart. Bu nedenle save edin ve en güçlü silahları alın... Yaratık ölünce yeni bir yol oluşacak, oradan parkın diğer kapısına ulaşın. Kapıyı anahtarla açıp girin.

    KÖPRÜ

    Tam ortadayken kimin geleceğini tahmin etmeyen yoktur sanıyorum. Ben birinciyi tavsiye ediyorum:

    Nemesis'i köprüden ittiririm.
    Nemesis'e bulaşacağıma köprüden atlarım.
    FABRİKA

    Girebildiğiniz ilk kapıdan girin. Burası save odası, dolapdan Facility Key'i alın. Bu odadaki diğer kapıya girin. Soldan sağa A, B, C, A, D, E, A, C, Ana Switch, B, A şeklinde basın. Deneme yanılma yöntemi de işe yarar. Save odasına geri dönüp çıkın. Karşı kapıyı anahtarla açıp girin. Odadan System Disk'i alın. Asansör ile 1F'ye gidin. Aşağıya devam edin ve yolun sonunda bulacağınız save odasına girin. Duvardaki panelden Water Sample'ı alın ve yandaki odaya geçin. Makinede Water Sample'ı kullanın. Burada biraz zaman alan su örneği testi var. Örnekte verilen 3 katlı şeklin aynısını oluşturmak gerekiyor. Yaptıkdan sonra save odasına dönerek System Disk ve bolca cephane alın. Asansör ile 2F'ye gidin. Asansörün hemen yanındaki kapıdan girin. System Disk'i kulllanıp kapıyı açın. Nemesis'in işini bitirn ve doktorun cebinden Card Key'i alın. Bununla kapıyı açıp çıkın. Diğer kattaki kartlı kapıyı da bu kartla açın. Odadan Radar'ı alın. Odanın ortasındaki merdivenden aşağı inin. Yolun sonunda sistemi aktif hale getirin ve 3 kutuyu sırayla itin (Gri renkli metalik kutular). Arada büyük bir sorun çıkacak, Nemesis geliyor. Kaçmaya başlayana dek onunla döğüşün. Sonra kalan iki kutuyu da iterek ışın topunu çalıştırın. Biraz bekleyin ki makine şarj etsin. Nemesis'den geriye kalan ufak bir parça saldırmaya çalışacak, onu da parçalayın ki geriye bişey kalmasın. Açılan kapıdan çıkıp oyunu bitirin.
     

Bu Sayfayı Paylaş