Nikolayeviç Ostrovski Kimdir - Nikolayeviç Ostrovski Biyografisi

'Biyografi & Otobiyografi' forumunda SeLeN tarafından 10 Ekim 2010 tarihinde açılan konu

  1. SeLeN

    SeLeN Site Yetkilisi Editör

    Sponsorlu Bağlantılar
    Nikolayeviç Ostrovski Kimdir - Nikolayeviç Ostrovski Biyografisi konusu Nikolayeviç Ostrovski Kimdir - Nikolayeviç Ostrovski Biyografisi - Nikolayeviç Ostrovski Resimleri - Nikolayeviç Ostrovski Hayatı


    Ostrovski 1823'te Moskova'da doğmuş, 1886'da Şelikoviç'te ölmüştür. Rus oyun yazarıdır. "Yeni zengin" tüccar sınıf ortamında yetişti; 1840'ta Moskova Üniversitesi'nde hukuk okudu, 1843'te üniversiteyi terk etti, Moskova'da mahkeme kâtipliği yapmaya, 1845'ten sonra da, ticaret mahkemelerinde çalışmayı başladı, 1851'de mahkemeyi terk ederek oyun yazmaya yöneldi.1881'de yeni Çar III. Alexander'e mektup yazarak, halka yönelik ulusal tiyatronun kurulmasını istedi ("Oyun, yalnızca kültürlü sınıflar için değil, bütün halk için yazılır."); bu çabaları sonunda 1882'de Çarlık Tiyatrolarının tekeli yıkılarak ilk özel tiyatrolar kurulmaya başlandı. Ostrovski Rus ulusal tiyatrosunun olduğu kadar, Rus gerçekçi tiyatrosunun da başlıca temsilcisi sayılır. "Yeni zengin" Rus burjuvazisinin ahlak kurumunu, tüccar pazarlı sınıfın getirdiği para üzerinde biçimlenen ilişkileri gerçekçi bir anlatımla yansıtmıştır. Bireyin ancak insana aykırı para ilişkileriyle bağımlı toplumsal ekonomik koşullardan kendini özgür kılacağı zaman kişisel bütünlüğüne kavuşacağını ortaya koymuş olan Ostrovski'nin özgürce ele alınmış yergisel komedyaları gerçek bir oyun yapısı içinde, güçlü kişileştirmeleri ve yaşayan bir dili içerir.

    [​IMG]

    Oyunlarından bazıları: Moskova tüccar ailesinin gerçekçi bir çizimini yapan Bir Ev Görüntüsü (1847), Saf yürekli bir toprak sahibi gencin deneyimli bir dulun ağına düşmesini anlatan Beklenmedik Raslantı (1850), tüccar sınıfın saçmalıklarını çizen Fakirlik Ayıp Değil (1854), sağduyudan uzakta bir küçük zorbayı veren Akşamdan Kalma (1856), büyük toprak sahiplerinin gücünü konu edinen Koruyucu Kanatlar (1858), taşra tüccar sınıfını bir tragedya içinde çizen Fırtına (1859), toprak sahipliği ile orta sınıf arasındaki ayrımdan doğan sorunları melodram içinde işleyen Üzüntü ve Günah Herkes İçin (1863), utanmazca ikiyüzlü bir dolandırıcı ekseninde bir töre komedyası olan Bu Hesapta Yoktu (1868), insanları yağmacı ve kurban olarak sınıflandıran Kurtlar ve Kuzular (1875),parasal çıkarların insan ilişkilerinde öne çıkışını örneklendiren Son Fedakârlık (1877).
     

Bu Sayfayı Paylaş