Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)

'Oyunların Tam Çözümü' forumunda Mavi_Sema tarafından 29 Mayıs 2009 tarihinde açılan konu

  1. Mavi_Sema

    Mavi_Sema Özel Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3) konusu Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)
    Savaşmaktan yorgun düşmüş yaşlı bir adam...
    [​IMG]
    İncelemeye bu satırlar ile başlamam, Metal Gear efsanesini başından sonuna takip etmiş arkadaşlara daha şimdiden derin bir " off " çektirmiştir. Efsaneye henüz tanık olmamış ya da kıyısından köşesinden takip edebilmiş olanlar için önemli bir uyarı " Bu bir Metal Gear Solid oyunudur, FPS oyunları ve türevleri ile kıyas kabul etmez ! ". Peşin peşin söylemek lazım ki, bu oyun Play Station 3 oyunları arasında görüp görebileceğiniz en sağlam oyunlardan biridir. Bugüne dek Play Station ( PS1 - PS2 - hatta ve hatta PS3 satış rakamlarında da ciddi bir fark yaratacağı besbelli ) sattıran oyunlar arasında baş sırayı alan MGS efsanesi, yine inanılmaz bir ses & müzik çalışması ile karşımızda. Ses ve müzik ile ilgili başarılı çalışmanın arkasında Metal Gear Solid 2' den beri prodüksüyonun başında yer alan Harry Gregson-Williams var. Tabii ki MGS ya da Snake deyince, Snake' i seslendiren David Hayer' ı unutmamak lazım. Solid Snake' in asıl adının David olduğunu hatırlatarak, MSG efsanesinin 2009 yılında beyaz perdeye yansımasını sağlayacak isimlerden biri de David Hayter olduğunu söyleyebilirim. Henüz resmi kaynaklar tarafıından doğrulanmamış olmakla birlikte, MGS' nin 2009 yılında sinema perdeleri ile buluşması gibi bir durum sözkonusu. Snake rolünde ise ünlü aktör Christian Bale' ın rol alması sözkonusu ( bundan güzel haber olabilir mi ağlamak istiyorum :p ). Ama dediğimiz gibi, henüz resmi kaynaklar tarafından doğrulanmadı, o yüzden heyecan yapmak konusunda acele etmeyelim. Star Wars ömrümüzü yedi bitirdi, bir de MSG' nin beyaz perde ile buluşması olayının peşine düşersek, birkaç aya Old Snake' den farkımız kalmaz :) Ses ve müzik demişken bir dipnot, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots' un Limited Edition' ı, oyunun soundtrack diskini de içeriyor, fanatiklerine ve arşivçilere duyurulur...

    [​IMG]

    Kojima, MGS 3 ardından " bu serinin son oyunudur " dediğinde, kelimenin tam anlamıyla isyan çıkmıştı. Firmanın ya da adresine ulaşılabilen yetkililerin mailbox' ları kim bilir kaç milyon e-mail' ın yüzünden aşınmıştır bilinmez, ama MGS efsanesinin sadık fanları tarafından yapılan baskı eninde sonunda yeni bir projenin başlangıcına öncülük etti. Solid Snake' in hikayesinin, ( artık maalesef Old Snake olarak geçiyor ) Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots' da göreceğimiz kısmı ile ilgili kısma geçmeden önce, yeni tanışan arkadaşlara kısaca Solid Snake' i tanıtalım. Solid Snake, 1972 yılında " mükemmel asker " i yaratabilmek adına gerçekleştirilen " Les Enfants Terribles " adlı projede ortaya çıkan ( Türkçe karşılığı " Korkunç Çocuklar " ), 20. yüzyıl' ın en iyi askeri olarak görülen Big Boss' un DNA' larından klonlanarak yaratılmıştır. " İmkansızı mümkün hale getiren adam " olarak anılan Snake ' in geçmişine dair sırları, serinin önceki oyunlarında bulabilirsiniz. Daha fazla detaya girmek isterdim, ama bu satırları okuduktan sonra efsaneyi baştan sona keşvetmeye karar verecek arkadaşlara spoiler niteliğinde bilgi vermek istemem :)
    Ve incelemenin içimizi burkan bölümüne geldik arkadaşlar. Maalesef Solid Snake' in hikayesi Metal Gear Solid 4 ile noktalanıyor. Alacağın olsun Hideo Kojima, Harakiri' lere gelesin e mi? Şaka bir yana, Kojima oyunun yapım aşamasında, MGS 4' ün efsaneye bir başyapıt olarak geçeceğini duyurmuştu. Doğrusunu söylemek gerekirse öyle de oldu. Snake' in başta MGS efsanesinde olmak üzere oyun dünyasında ve gönüllerimizde değişilmez bir yeri var. Onca sene sonra ona veda etmek hayli zor geliyor. Ama vedanın böylesi olduktan sonra, Snake' e olan sevgi ve saygımızdan ötürü dik durmamız ve metin olmamız gerekiyor. Neyse ki MSG 4 ardından Solid Snake' e veda etmiş olsak da, Metal Gear efsanesinin ileriki tarihlerde gelecek olan oyunlar ile devam edecek olması bir nebze olsun içimize su serpti...
    [​IMG]

    Snake: Bazı hikayeler, kelimeler ile anlatılamaz...
    Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki MGS serisi tadını, günümüzün gelişen grafik ve ses teknolojisini oyun içerisinde yaşatabileceği aksiyon ve adrenalin duygusundan öte, hikayesi, felsefesi ve kendine has yapısı ile bizlere yaşatır. Sinematik anlamda birçok Hollywood filmine taş çıkaracak nitelikteki senaryosu ile oyuncuya yaşatması gereken duyguyu her yönü ile yaşatır. Hani başarılı bir oyunun kendine has dünyasında gözleriniz ekrandaki görüntüyü algılamanın ötesine geçer, oynadığınız karakter ile o dünyada beden bulursunuz ya, MGS bu tanımın sözlük anlamıdır. MGS zekice tasarlanmış bir FPS ya da türevi bir oyun değildir. Bu efsaneyi anlatabilmek için kelimeler yetmez, birebir o atmosferi yaşamak gerekir.
    Oyunun senaryosu önceki oyunlara bağlı, hatta bugüne kadar akıllarda oluşan soru işaretlerinin bir çoğu için bağlayıcı nitelikte. MGS serisinde senaryo her zaman oyunun en büyük ganimeti niteliğinde olduğu için, bu konuda oldukça hassas ve yüzeysel bir açıklamanın daha uygun olacağını düşünüyorum. Oyun dahilinde görmeniz gereken once sinematik, yaşamanız gereken onca an varken, sizlerden birkaç satır ile birşeyler çalmış olmayı istemem. Olaylar MGS 2' den 5 yıl sonrasını konu alıyor. Neredeyse tüm insanların içerisinde yer alan nanomachine' ler ortak bir sisteme bağlıdır ( Sons of the Patriots ). Etkileşimde olduğu vücudun sinir sistemi ile birebir etkileşimde olan bu teknoloji sayesinde, aslında insanların duygu & düşünceleri manipule & kontrol edilebilir bir haldedir. Bu teknolojinin etkileşiminin sunduğu imkanlar dahilinde, bu etkileşim kusursuz bir bilgi akışını da sağlayabilecek durumdadır. Liquid Ocealot' un planları ise bu sistemi ele geçirmek ve yönetebilmek üzerinedir. Snake, ölümcül hastalığından dolayı 5 yıl içerisinde tam 30 yaş yaşlanmıştır. Gitgide kötüleyen fiziksel kondisyonuna rağmen Snake, genetik ikizi olan Liquid' e ve yapmış olduğu planlara son bir darbe indirmek üzere harekete geçer.
    Oyundaki temponun, ve yaşattığı adrenalinin bir an olsun eksilmediği MGS 4, önceki oyunlardan tanıdığımız yüzlere de yer veriyor. Snake' in yanısıra bugüne dek MGS efsanesinde karşımıza çıkan karakterlerin senaryoya nasıl dahil edildiği konusundaki detayları anlatmak, spoiler' ların en kötüsü olur ki, böyle birşey yaparsam muhtemelen yazıyı bitirdiğim gece itibari ile uzun süre pişmanlık duygusu ile yatağımda döner dururum. " Ahhh, ne yaptım ben! " demeden sizlere oyunla ilgili teknik bilgileri sunmayı bu yüzden daha sağlıklı görüyorum...
    [​IMG]

    PS3 konsolunun desteklediği grafikler dahilinde, sınırlar ciddi anlamda genişletilmiş. Karakter modellemeleri, ışıklandırma ve gölge efektleri, sesler ve müzikler tam bir şaheser. İnanın şu satırları yazarken bana oyun dünyasına aşina bir sanat eleştirmeninin yardımcı olması gerekirdi. Snake' in kondisyonunun health bar' dan ziyade Stress Meter & Psyche gibi yeni birimlerle izlendiği oyunda, çevresel ve psikolojik etkenlerin bu yaşlı adam üzerinde yarattığı etkiyi birebir üzerimizde hissediyoruz. Stress' den mümkün mertebe uzak durmak mı istiyorsunuz? Biraz rahatlamaya mı ihtiyacınız var ? Kendinizi ve yaşlı dostumuz Snake' i motive edecek güzel birşeyler keşvedin. Örneğin oyun içerisinde yer alan iPod & Playboy sizin için hayat kurtarıcı niteliktedir. Yeni nesil grafiklerden fazlasıyla nasibini almış olan MGS 4, mekan tasarımları açısından işinizi sessiz bir şekilde halledebilmenize fazlasıyla olanak sağlıyor. Tamam, yeri gelince " bileğine güvenen babayiğit gelsin " dediğimiz anlar da eksik değil, ama bu oyunda birşeylerin yolunda gittiğinden emin olmak istiyorsanız, gizlilik ilkesi birinci önceliğiniz olsun.
    [​IMG]

    Snake' in üzerinde bulunan OctoCamo Suit ise bu konuda sizin en büyük yoldaşınız. Snake' in bulunduğu ( ya da dayandığı ) zemin ile aynı rengi alarak kamufle olmanızı sağlıyor. Hele ki modifiye edilebilir silahlarınız üzerine bir de susturucu edinmeyi becerebildiyseniz, işler tıkırında gidiyor. Ancak OctoCamo' yu bir görünmezlik pelerini gibi düşünmeyin. Tamam, fazlasıyla teknolojik ve esaslı bir ekipman, ama karşınızdaki düşmanın yapay zekası bunu her zaman fark edemeyecek kadar saf değil. Kaldı ki oyunun zorluk derecelerine göre kendi içlerinde organize olma şekilleri, çatışma biçimleri, hatta psikolojileri bile oldukça değişken. Oyun boyunca sizi birçok PMC askeri, elit FROG birimleri ve Gekko olarak bilinen Mech' ler bekliyor. Unutmayın, artık ölümün soğuk nefesini ensesinde hisseden yaşlı bir adamsınız ve artık karşınızdaki düşman daha zeki, daha organize. Bir de adından söz etmeden geçemeyeceğimiz " Beauty and the Beast Unit" var ki aman diyim.( Beauty and the Beast Unit = Güzel ve Canavar Ünitesi ). Liquid' in çarpık zekası ve fikirlerine maruz kalmış, yarı insan yarı makine kadınlar. Haliyle Liquid tarafından manipule edilmiş ( hatta modifiye edilmiş :p ), öfke dolu savaş makineleri haline gelmişler.
    Onca düşmana rağmen elimizde " Metal Gear MK-II " adında ufak, portatif ve oldukça kullanışlı bir robotumuz var. Otacon ile aramızdaki iletişimi sağlayan bu minik robot, aynı zamanda çeşitli yerleri fark edilmeden keşvetmekte, uygulayacağımız stratejiyi bulunduğumuz alana göre belirlemekte birebir. Ayrıca fark edilmeden etrafta gezebilen bu minik dostumuzun, PMC askerlerine elektro-şok vererek işimizi kolaylaştırması da sözkonusu.
    [​IMG]

    Bu oyun Play Station 3 aldırır !
    MGS serisinin şimdilik son oyunu olarak karşımıza çıkan MGS 4, hem bir dönüm noktası, hemde hafızalarda uzunca bir süre kalacak bir eser niteliğinde. Eminim birçoğunuz tekrar tekrar oynamayı düşüneceksiniz, hatta oynayacaksınız. Evet, kadim dostumuz Snake' e veda ettiğimiz bu oyunda, gergin saatlerden komik dakikalara yaşanması gereken dolu dolu anılar bekliyor. Yanlış duymadınız, anı dedim, çünkü o kadar gerçekçi, o kadar sürükleyici ve o kadar sanatsal ki, oyun derken tekrar tekrar düşündürüyor insanı. İster MGS serisine dair olsun, ister sadece MGS 4' e dair bir yazı olsun, gördüklerimi, yaşadıklarımı, hissettiklerimi cümlelere dökmem gerçekten çok güç. Bahsettiğim şeyin ne kadar kıymetli birşey olduğunun öylesine farkındayım ki, istemeden paylaşacağım bir detay ile yaşayabileceğiniz bir anın eşsizliğini bozmak istemedim. Şaheserin yapısından dolayı yer yer yüzeysel olmak durumunda kaldım, ama size bütün samimiyetimle şunu söyleyebilirim ki, bu oyunu almalısınız. Bir arkadaşınız ya da bir tanıdığınız size " Metal Gear Solid 4 " ile başlayan bir soru sorduğunda, ona cevap vermeden önce ketum bir tavırla ve bilgeliğin, yaşamışlığın verdiği huzurla oluşan bir gülümseme ile ona MGS 4 DVD' sini uzatacaksınız. PS3' ünüz yok mu ? Kişisel tavsiyem, en yakın zamanda kendinize bir PS3 almanız ya da çevrenizdeki PS3 sahibi kişilerle aranızdaki ilişkiyi " kanka be, senin PS3' ü versene 1 hafta takılayım " kıvamına getirmeniz ;) Uzun lafın kısası " neredeyse kusursuz " denebilecek bu oyunu en kısa zamanda oynamalısınız...

    Kaynak : cyberoyun.com
     

Bu Sayfayı Paylaş