Layer Harmanlama Kipleri...

'Diğer Programlar' forumunda Asi_isyankar tarafından 31 Ağustos 2008 tarihinde açılan konu

  1. Layer Harmanlama Kipleri... konusu Normal:Sıradan asetat katmanıdır. Şeffaflığı “Opacity” adlı bölümden değiştirilebilir.%o değeri tam geçirgen (şeffaf)dır.%100 değeri de geçirgen olmayan katman özelliğini verir. Ara değerlerde gezinerek o anki çalışmanıza en uygun geçirgenlik seviyesini belirkeyebilirsiniz.

    Dissolve:Türkçe karşılığı “dağılma”,”erime” dir. Uyguladığınız katmandaki feather görünümündeki bölümleri kendi özel dağılma algoritmasına göre düzenler. Bu efekt daha çok pürüzlü, dağınık, kirli çizgi veya yüzeylerin yapımında kullanılır.

    Multiply:İki katmanı birbirine kombine eder. Sanki iki şeffaf kağıdı ardı ardına koyup onların içerisinden bakıyormuşuz gibi... Ancak sonuçta elde edilen görüntü siyah renklerin hakim olduğu koyu bir görüntüdür. Eğer bu etkinin kullanıldığı katmanda siyah renk varsa aynen değişime uğramadan siyah olarak sonuca yansır. Beyaz renk varsa beyaz rengin üzerine geldiği renk değişmeden aynen bırakılır. Matematiksel algoritması etkileşen iki rengin R,G,B değerleri çarpılır ve sonuç 255'e bölünür. Böylece oluşan rakamlar sırasıyla sonuç renginin R,G,B'sini oluşturur.


    Screen:İki image'in birbirine kombine edilmesiyle bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde edilir. Daha teknik açıklayacak olursak iki fotoğraf negatifi üst üste konulup fotoğrafın foto kağıdına basılması ile oluşan görüntü elde edilir. Beyaz renk etkiyen renk de olsa etki edilen de olsa sonuç beyazdır. Siyah ise birlikte kombineye girdiği rengi değiştirmez.Bu araç kısaca katmanların zıt renklerine (invert) multiple işlemini uygular. Bu nedenle Multpily'nin düşmanıdır diyebiliriz[​IMG]

    Overlay:Bu efekt tamamiyle “Multiply” ile “Screen” efektlerinin orta noktasını bulmak için üretilmiştir.

    Soft Light:Bu efekt hafif şiddetteki bir spot ışığın verdiği etkiyi vermek için üretilmiştir.Kimi renk değerlerini “Multiply” eder. Kimilerini ise “Screen”... Etki eden renk koyu ise “Multiply” ;açık ise "Screen” uygular. Sonuçta oluşan image'ın kontrastının (zıtlık) yüksek olacağını söyleyebiliriz. Çünkü açık renkler daha açılır, koyu renkler ise daha koyulaşır.

    Hard Light:”Soft Light”ın daha şiddetli olan bir çeşididir. Bu defa etkiyen renk siyah ise sonuç kesin olarak siyah; beyaz ise sonuç kesin beyazdır.

    Color Dodge:photoshop'un en etkileyici efektlerinden biridir. Bu etki ile uygulanan renk, uygulayıcının renk değerlerine bağlı kalarak parlaklaştırılır.

    Color Burn:”Color Dodge”ın tamamen karşıtıdır.Yanma, kor ateşi gibi amaçlar için kullanılabilir.

    Darken:Etkileşen renklerden koyu olanları baskın kılar.

    Lighten:”Darken”ın tam karşıtıdır.

    Difference: Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve diğer renkten bu rengin R,G ve B değerlerini çıkartır.

    Exclusion:”Difference” ile çalışma mantığı aynıdır ancak daha yumuşak sonuçlar verir. Siyah rengin etkileşiminden siyah renk doğar. Beyaz rengin etkileşiminden uygulanan rengin karşıt rengi oluşur. Ara tonlarda da yine uygulanan rengin karşıt rengi sonuç olarak elde dilir.

    Hue:Etki eden renk ile etki edilenin “Hue” değeri kombine edilir. ”Saturation” ve “Luminosity” değerleri değişmez.

    Saturation:”Saturation” rengin şiddetidir diyebiliriz. Etki eden ile edilenin kombinasyonu sonucunda üretilen renk elde edilir.”Hue” ve “Luminosity” değerleri değişmez.

    Color:Rengin farklı bir şeffaf katmanının diğer katmanlara etkimesidir. Daha anlaşılır bir anlatım yapmak gerekirse renkli güneş gözlüklerini (turuncu,mavi,yeşil) taktığınızda etrafınızı sırf o rengin tonlarında görmeniz sonucunu yaratır.

    Luminosity:”Luminosity” rengin parlaklığıdır. Etki eden renk ile etkiyen rengin “Luminosity” değerleri kombine edilir. ”Hue” ve “Saturation” değerleri değişmez. ”Color” efektine benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz.

    ----------------
    Aynı bilgilerin başka açıklamaları:

    Normal: Seçili alandaki her noktanın rengini verilmiş matlık (Opacity) ayarına göre direkt olarak değiştirir.

    Dissolve: Verilen opacity oranına bağlı olarak seçili alandaki noktaları rastgele seçer ve uygulanan renge değiştirir. (Kum desen)

    Behind: Sadece transparanlık (Şeffaf) içeren katmanlarda çalışır. Seçili alanda transparan bölgeleri etkiler.

    Clear: Katmanlarla çalışır. Dolgulama, çizgi ve kova ile çalışırken kullanılabilir. Seçili alanı transparan yapar.

    Multiply: Her kanaldaki renk bilgisini okur ve uygulanan renkle çarpar. Ortaya herzaman daha koyu tonlar çıkar.

    Screen: Her kanaldaki renk bilgisini okur ve uygulanan rengin negatifi ile seçili bölgeyi çarpar. Ortaya daima daha açık tonlu bir sonuç çıkar.

    Overlay: Seçili bölgedeki noktaların tümü tonlarını koruyarak üzerlerine uygulanan renkle kaplanır.

    Softlight: Eğer uygulanan renk %50 gri tonun altındaysa uygulanan alanın gri değerleri açılır (Dodge aracı kullanılmış gibi). Eğer uygulanan renk %50 gri tonun üstündeyse uygulanan alanın gri değerleri artar (Burn aracı kullanılmış gibi).

    Hardlight: Uygulanan renk %50 gri tonun altındaysa resme açık tonlar eklenmiş olur, %50'nin üzerindeyse koyu tonlar eklenmiş olur.

    Darken: Uygulanan rengin gri değerinden daha açık tonlu bölgeler uygulanan renkle yer değiştirir. Diğer noktalar olduğu gibi kalır.

    Lighten: Uygulanan rengin gri değerinden daha koyu tonlu bölgeler uygulanan renkle yer değiştirir. Diğer noktalar olduğu gibi kalır.

    Difference: Seçili bölgedeki ve uygulanan rengin parlaklığını karşılaştırır. Hangisinin parlaklığı fazla ise o renkten diğerini çıkarır.

    Hue: Seçili bölgedeki noktaların renk parlaklığını ve renk doygunluğunu uygulama renginin renk özü ile birleştirerek yeni bir tonlama yaratır.

    Saturation: Seçili bölgedeki noktaların renk parlaklığını ve renk özünü uygulama renginin renk doygunluğu ile birleştirerek yeni bir tonlama yaratır.

    Color: Seçili bölgedeki noktaların renk parlaklığı ile uygulama renginin renk özü ve renk doygunluğunu birleştirerek yeni bir tonlama yaratır. Bu işlem seçili alandaki noktaların gri değerlerini koruyarak rengini değiştirme işleminde kullanılır.

    Luminosity: Seçili bölgedeki noktaların renk özü ve renk doygunluğunu uygulama renginin parlaklığı ile değiştirir.
    Yukarıdaki bilgiler internetten derlenmiştir.

    Örneklerle değişimlerin bir kısmını görelim...

    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Manzaralarda renk değişimleri[/FONT]

    [​IMG]
    Özellikle manzara resimlerinde, renkler, etkiyi çok değiştirir.
    Üstteki resim orjinalimiz. Onunla neler yapabiliriz bir deneyelim.
    • Yeni bir Layer oluşturun. Gökyüzünü Magic Wand'la seçin.
    • Select/Similar komutuyla gökyüzünün ağaç içinde kalan bölümlerini de bu seçime dahil edin.
      (Tolerance değerini 20-30 gibi belirleyin)
    • Select/inverse ile tersini seçin.
    • Degrade için alt ve üst renk belirleyin. Gradient Tool ile denemeler yapın.
    • Esas etkiyi Layerların birbirini etkilemesi için seçeceğiniz olasılıklar yaratacak. Opacity değerleriyle oynayarak bu etkiyi biraz daha yumşatabilirsiniz.
    Öğle güneşi
    [​IMG]
    [​IMG]

    Overlay 62


    Güneş batışının yansıması
    [​IMG]

    Overlay 80
    Üstteki kanalda Hue/Saturation ile değişim yapıldı.

    Sabahın ilk saatleri
    [​IMG]
    Color Burn 40
    Kar yağıyor
    [​IMG]
    Discolve 5
    Uzak bir hayal gibi
    [​IMG]
    Önce manzara kanalı çogaltıldı ve Gaussian Blur (6) uygulandı.
    Screen 100
    Sisli bir gün
    [​IMG]

    Manzara kanalı çogaltıldı
    Filter/Gaussian Blur (6)
    Image/Adjust/Desaturate
    Layer/Add Layer mask (Air brush ile sis etkisi yaratacak biçimde bazı bölgeler silindi)
    Normal 81
    [​IMG]
     

Bu Sayfayı Paylaş