Hazret-i İsa' ya niçin Ruhullah deniyor

'Diğer Dinler İnançlar' forumunda EbruLi tarafından 22 Nisan 2009 tarihinde açılan konu

  1. EbruLi

    EbruLi Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Hazret-i İsa' ya niçin Ruhullah deniyor konusu Sual: Hıristiyanlar, (Sizin kitabınız Kur’anda da, İsa’ya Allah’tan ruh üflendiği, yani ruhullah olduğu yazılıdır) diyerek, Hazret-i İsa’nın tanrı veya tanrının oğlu olduğunu söylüyorlar. Hazret-i İsa’ya niye (Ruhullah) deniyor?
    CEVAP
    İsa aleyhisselam gibi, Âdem aleyhisselama da, hatta bütün insanlara da ruh üflenmiştir. Birkaç ayet-i kerime meali şöyledir:

    (Yarattığı her şeyi güzel yaratan, insanı başlangıçta çamurdan, sonra onun soyunu bir nutfeden [spermle ovumun birleşmesinden] yaratan, sonra onu şekillendirip ruhundan ona üfleyen Allah’tır.) [Secde 7–9]

    (Rabbin meleklere, “Ben, topraktan, şekillenmiş kuru bir balçıktan bir insan yaratacağım. Ona ruhumdan üflediğimde, ona karşı secde edin” demişti.) [Hicr 28, 29]

    (İsa, Allah’ın “Kün”
    [Ol] emriyle yarattığı mahlûkudur ki, Onu Meryem’e ilka etti. O da, diğer ruhlar gibi, Allah’tan bir ruhtur.) [Nisa 171]

    Cebrail aleyhisselamın Hazret-i Meryem’e üflemesinden dolayı, İsa aleyhisselama, ruh denildi. Hazret-i Meryem, bu ruh vahyiyle müjdelendi ve İsa aleyhisselama da (Kün) [Ol!] dendi. (H. L. O. İman)

    Allah’tan bir ruh veya ruhullah demek, ona kıymet vermek içindir. Yoksa hâşâ Allah’tan bir parça değildir. Cebrail aleyhisselama da ruh denir. İki âyet-i kerime meali:

    (O gece, Rablerinin izniyle melekler ve Ruh [Cebrail], her iş için iner durur.) [Kadr 4]

    (Allah, “Ey Meryem oğlu İsa, sana ve anana olan nimetimi an” demişti. “Seni Ruhul Kudüsle [Cebrail’le] desteklemiştim.”) [Maide 110]

    Her ne kadar, bütün ruhlar Allah tarafından yaratılmışsa da, Hazret-i İsa’nın kıymetini bildirmek için ona, Kelimetullah dendiği gibi, (Ruhullah) da denmiştir. Kelimetullah, Allahü teâlânın kelimesi demektir. Kelime, burada ruh anlamındadır.

    Allahü teâlâ herkesin Rabbi olduğu halde, Peygamber efendimize, (Senin Rabbin) buyuruyor. Buradan, başkalarının Rabbi olmadığı manası çıkarılamaz. Bunlar gibi, Kâbe için, benim evim buyuruyor. Biz de onun için Kâbe’ye (Beytullah = Allah’ın evi) diyoruz. Cami de, Allahın evidir. (Mesacidallah = Allah’ın mescitleri) tabiri, Kur’an-ı kerimde de geçmektedir. (Bekara 114, Tevbe 17, 18, Cin 18)

    Allah’ın mescitlerine, Allah’ın evleri de denir. İki hadis-i şerif meali şöyledir:

    (Mescitler [Camiler] Allah’ın evleridir ve müminler de Allah’ın ziyaretçileridir. Ziyaretçisine ikram etmesi, ziyaret edilen üzerine haktır.) [Taberani, Hâkim]

    (Allah’ın mescitlerini ancak Allah’a ve ahirete inanan kimse imar eder.) [İ. Mace]

    Camiye, (Allah’ın mescidi) veya (Allah’ın evi) demek, ona kıymet vermek içindir. Beytullah gibi, Arşa da kıymet vermek için, (Arşullah) denmiştir. Bir ayet-i kerime meali:
    (O gün, Rabbinin Arşını, bunların da üstünde sekiz melek yüklenir.) [Hakka 17]

    Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
    (Sa’d bin Muaz’ın ölümünde, Arşullah [Allah’ın Arşı] sallandı.) [Buhari]

    Ay, güneş, yıldızlar, gezegenler de, Allah’ın olduğu halde, Arş için, Rabbinin Arşı yani Arşullah denmesi, ona kıymet vermek içindir. İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:
    Arş, mahlûkların en şereflisidir. Bunun içindir ki, ona (Arşullah) denir. Yoksa Allahü teâlâya göre, Arş da diğer yaratılmışlar gibidir. Hepsi, Onun mahlûkudur. (2/67)

    Ruhumuzdan üfledik
    Sual:
    Kur’anda, (Meryem’e ruhumuzdan üfledik) ifadeleri geçiyor. Ruhumuzdan üfledik ne demektir?
    CEVAP
    Ruhumuzdan demek, yarattığımız ruhtan demektir. (H. L. O. İman)

    Allahü teâlânın emriyle, Ruh-ül-kuds [Cebrail aleyhisselam], Hazret-i Meryem’e üflemiş ve Meryem validemiz, o anda İsa aleyhisselama hamile kalmıştır. (Tefsir-i Kurtubi)
     
  2. Google

    Google Özel Üye

    Paylaşım için teşekkürler
     

Bu Sayfayı Paylaş