Gitar ve Saz Yapımı

'Müzik Türleri ve Enstrümanları' forumunda Mavi_Sema tarafından 30 Haziran 2010 tarihinde açılan konu

  1. Mavi_Sema

    Mavi_Sema Özel Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Gitar ve Saz Yapımı konusu Anlatımlı Gitar Yapımı
    Anlatımlı Saz Yapımı

    Gitar Nasıl Yapılır?


    Malzemeler

    " Ses tablası : Alman ladini (German spruce) veya Sedir (Red cedar)
    " Gövde : Hint pelesengi (Indian Rosewood)
    " Sap : Honduras maunu veya İspanyol sediri
    " Klavye : Abanoz
    " Akort mekanizması : Schaller Std. Hauser tip.
    Gitarlarımda kullandığım tüm malzemeler en üst kalite sınıfından olup, İspanya'dan kendi ellerimle seçmekteyim. Tüm malzemeler gitarın güvenliği için yeterli süre bekletildikten sonra kullanılmaktadır.

    Boyutlar

    " Skala uzunluğu : 650 mm
    " Ön eşikte sap genişliği : 52-54 mm
    " 12.perdede sap genişliği : 62-64 mm
    " 1.perdede sap kalınlığı : 22 mm
    " 10.perdede sap kalınlığı : 25 mm
    " Ön eşikte tel aralığı : 43 mm
    " Köprüde tel aralığı : 57 mm
    Bununla birlikte, bu ölçüler müşteri tercihlerine göre değiştirilebilir.

    Tasarım

    Gitar tasarım ve yapımında, geleneksel metotlarla yeni teknik gelişmelerin ideal biçimde kaynaşması gerektiğine inanıyorum.
    Gitarlarımda; parlaklığı, dengeyi ve ton zenginliğini kaybetmeksizin yüksek volüm hedefliyorum.
    Ses tablası ve gövde Peterson 490 Strobe tuner cihazla titizlikle akort edilerek, en ideal ses kalitesi hedeflenmektedir.
    Gitarlar otomatik kontrollü sabit nem ortamında (50 % RH) montaj edilmekte ve böylelikle ömrü boyunca maruz kalacağı daha nemli veya kuru ortamlardaki nem stresine karşı koymaları garanti altına alınmaktadır.
    Rozetler her gitar için tamamen özgün olarak tasarlanmakta ve yapılmaktadır.
    Gitarlarımda geleneksel "gomalak" olarak bilinen "French Polish" cilası kalite ve estetik gözetilerek uygulanmaktadır.
    Gitarlarımın tamamında ön ve köprü eşiklerinde her tel için ayrı ayrı "intonasyon compensation" olarak anılan "intonasyon düzeltme" işlemi yapılmaktadır, bu işlemin gitar intonasyonuna yaptığı katkı gitarlarımı deneyen tüm gitaristler tarafından onaylanmaktadır.

    Gitar Yapımında Kullanılan Ağaçlar


    Ebony


    Abanozun, yaklaşık 435 türü vardır ama bunlardan 20 kadarı piyasada kullanılmaktadır. Sert dokulu bir ağaç olduğundan, fingerboard için tercih edilir. Yıpranmalara karşı dayanıklıdır, yoğun paralel damarlardan oluşur. Aynı zamanda siyah rengi nedeniyle neck ağacıyla iyi bir kontras oluşturur ve fretleri iyi yakalar. Diğer sert dokulu ağaçlar gibi, mevsim değişikliklerinde, havadaki neme bağlı olarak dokuları sıkşır. Bu Sıkışma diğer ağaçlara göre daha yavaş olur. Abanoz kuruduktan sonra sabit kalır, çünkü abanoz enine bir ağaçtır.

    Indian Rosewood

    Elektrik ve akustik gitarda cok kullanılan bir ağaçtır. Abanoz ve bazı sert dokulu rosewood'lar kadar dayanıklı değildir ama büyük oranda sabit kaldığı için önemlidir. Neck üzerindeyken, abanozdan daha hafif ama aynı boylamsal güce eşittir.

    Maple - European Big Leaf

    Maple, yaylı enstrumanlar ailesi için geleneksel bir ağaçtır. Oyma tekniğiyle veya dilimler halinde çalışılabilinir. Figürlerine göre fiyatlandırılmıştır.Curly figürü, çeyrek kesitlerde daha çok göze çarpar; bununla birlikte, birdseye ve quilted, dilimli yüzeylerde kendini daha iyi gösterir. Figürlü maple'lar, kendi arasında çok iyi, iyi ve orta figür olarak sınıflandırılır.

    Mahogany - African, Honduran, Sapele

    Honduran maunu, Brazilya (swietenia) maununa eşdeğer, az bulunan bir maun türüdür. Africa maununun Khaya cinsi ve Sapele'nin Entandrophragma cinsi, Honduran maunundan daha ağır ve daha iyi dokulara sahiptir. Bu ağaçların tümü, çalışma kolaylığı ve stabil kalması nedeniyle gitar için uygundur. Yanlık parçaları çevirirken, parçadaki yoğunluk farkları nedeniyle güçlük yaşanabilir, bu yüzden ıslatmadan çevirmek daha iyi sonuç verir. Renkleri açık pembe, orta ve kızıl kahve tonlarındadır. Çeyrek kesitli yüzeylerde figür, karakteristik çizgilerle içiçe geçmiş yoğun damarlar şeklindedir.

    Black Acacia (Australian Blackwood)

    Sarı-kahve rengi ve genellikle düz damarlara sahip bu ağaç, Rosewood'a mükemmel bir alternatiftir. Sesteki parlaklık ve derinlik maun'a yakındır. Tap tonlarda aşağı yukarı Koa ile aynı olmakla beraber, daha iyi bir sound yakalandığı da söylenir.


    Wenge

    Wenge Batı Afrika'da bulunan geniş ve düz gelişen bir ağaçtır. 1983 yılında ilk kez Don Muser tarafından gitar ağacı olarak kullanılmıştır. Indian Rosewood'a alternatif bir ağaçtır. Wenge'den oluşmuş bir settedamarlar, yanlar ve sırt boyunca sıkı ve düzdür. Çikolata renklidir ve siyah damarlardan oluşur. Bu ağaç, Indian veya Brazilian Rosewood kadar ağır değil, sık dokulu, sert, fakat geniş gözeneklerle daha hafiftir.

    Padauk

    Padauk ilk kesildiğinde açık portakal renklidir, ama zaman geçtikçe oksidasyonla koyulaşır, IndianRosewood' dan daha kırmızı bir tona ulaşır. Indian Rosewood'dan biraz daha sert ve ağırdır. Hepsinden aynı değerde, iyi sırt ve yan olur. Stabil,çalışma kolaylığı ve güçlü tonlar... Kolay kıvrılabilen ağaçlarla kıyaslandığında,çevrilmesi biraz daha güç olabilir.

    Sitka Spruce

    Elastik ve dirençli olduğu için tercih edilir. Sıtka spruce, kirlenme ve kötü kullanım söz konusu olduğunda, diğer ses kapaklarına kıyasla daha dayanıklıdır. Akustik ve klasik gitarlarda kullanılabilinir. Renkleri beyaz, pembe ve açık kahverengi arasında değişir. Üst kalitede enteresan renk varyasyonları görülür.

    Western Red Cedar

    Geleneksel bir ağaç olmamasına rağmen, özellikle klasik gitar yapımcıları için, damarları nedeniyle popularitesini Sürdürmektedir. Bugün, pek çok kalitesi yüksek klasik gitarda,sedir kullanılmıştır. Sedir yumuşaktır, spruce kadar güçlü ve elastik değildir, ama değişen hava koşullarından daha az etkilenir, stabildir. Sıcak renkli, düz damarlı, temiz seslidir. Kızılkahveden, çikolata rengine kadar değişen renkleri vardır. Renk varyasyonlarına göre derecelendirilir.


    alıntı
     

Bu Sayfayı Paylaş