Gears of War 2

'Oyunların Tam Çözümü' forumunda Mavi_Sema tarafından 28 Mayıs 2009 tarihinde açılan konu

  1. Mavi_Sema

    Mavi_Sema Özel Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Gears of War 2 konusu Gears of War 2

    [​IMG]



    OYUN TÜRÜ: FPS
    YAPIMCI: Epic Games
    DAĞITICI: Microsoft Game Studios
    EDİTÖR: holy damien
    OYUNCU SAYISI: Min: 1 Max: 10
    ONLİNE DESTEĞİ: VAR
    RESMİ SİTESİ: Tıklayın
    ÇIKIŞ TARİHİ: 10 Kasım 2008
    : 10 Kasım 2008

    “Daha büyük, daha iyi, daha sert!”

    Cliff Bleszinski, Epic Games’in baş oyun tasarımcısı bu Kasım ayında çıkacak Xbox 360’ın yeni oyunu Gears of War 2’yi tanımlamak için bu üç terimi kullanmıştı 2008 Game Developers Conference’da yaptığı ilginç sunumda (sahneye oyundaki silahın replikasının testeresi ile arkadaki dekoru keserek girmesi ilginç olan kısmı). GoW 2, bu yılın en çok beklenen oyunlarından birisi kesinlikle, birinci oyun teknik üstünlükleri, grafik kalitesi ve oynanabilirliği ile bizleri can damarından vurmuştu ancak tadı damağımızda kalmıştı. Her ne kadar şu an için sadece X360 için geliştiriliyor olsa da ileride PC’ye de çıkacağından kuşkum yok. Ekran görüntüleri ve videoları bir süredir ortada geziniyordu ama nihayet E3 öncesinde Gears of War 2’nin neye benzeyeceği konusunda dişe dokunur bilgi edinebildik. Epic tarafından gösterilen oyun içi görüntülerden ve tek oyunculu ile çok oyunculu modlardan aklımda kalanları şöyle bir yazayım ve bizi neler bekliyor görelim.

    [​IMG]

    Sert çocuk Marcus Fenix, babasını kurtarmak adına görev yerini terk edince ordudan uzaklaştırılmış ve hapsedilmişti hatırlayacağımız üzere, Locust işgalinin ardından silah arkadaşı Dom onu kurtarıp tekrar orduda bir pozisyona aldığında Gears of War başlamıştı ve diğer sert çocuklara katılıp Sera kalıntıları arasında Locust ile mücadeleye böylece başlamış olduk. Gears of War 2’nin hikayesi, ilk oyunun sonunda Lightmass Bomb’un patlamasından altı ay sonrasından başlıyor. Locust sürüsünün büyük bir kısmı yok olurken, patlama aynı zamanda yer altındaki sıvı Imulsion maddesinin büyük bir kısmının buharlaşmasına neden olur ve zaten bir avuç kalmış olan insan nüfusu arasında “Rust Lung” adı verilen ölümcül bir hastalığın yayılmasına yol açar.

    [​IMG]

    İnsanlar kayıpları ile ilgilenirken hayatta kalan Locust’lar ayakta kalan insan sığınaklarının altında devasa çukurlar inşa etmenin bir yolunu bulur. Bir zamanların asla delinemez dedikleri Jacinto Platosu, insanların ellerinde kalan son bir kaç korunağından birisi de aynı kaderi paylaşacağının sinyallerini vermektedir. Jacinto’nun düşmesini engellemek adına Marcus Fenix, Dom ve de yeni bir Delta Bölüğü Locust’a karşı saldırı yapmak üzere başı çekerler. Saldıran taraf hep Locust olmuştu, ama bu sefer Gears of War 2’de savaşın öfkesini kuşanıp silahlarını ilk ateşleyen taraf insanlar. GoW 2, Marcus’un Derrick isimli kara aracına atlayıp peşinde koca bir tank, derrick ve helikopter konvoyu ile harekete geçmesi ile başlıyor.

    Savaşın Yağlanmış Çarkları

    Gears of War 2’de ilkinden farklı olan tek şey hikayenin akışı değil elbette. Oyun Unreal Engine 3 grafik motorunun geliştirilmiş bir sürümünü kullanıyor ve ilkini göre daha karanlık, ama daha gerçekçi bir atmosfer var, bir önceki oyundaki dünyanın aynısı olmadığını daha ilk adımda anlıyoruz, ve patlamanın etkisi ile Sera üstüne çöken kasveti de. İnsanoğlu tüm öfkesini azametli yok edici güce sahip silahlar ve ekipmanlara yansıtarak Locust’un kalbine inip kökünü kurutmak için kullanıyor. Bu oyunda her şey büyük, güçlü, etkili ve aşırı. Locust ve yapay zekaları da bir o kadar etkili ve inatçı, sizi yok etmek adına binbir türlü numara deneyecekler, bulunduğunuz araca kanca atıp çıkmak ve en önemlisi de teknik imkanlar bakımından teknolojiyi olabildiğince taklit etmek gibi. Oyundan ilk gösterimi sunulan sahnelerde ilk oyuna nazaran çok daha açık bir alandayız, ve oyunun çevresel etmenlerine daha geniş bir derinlik açısı eklenmiş –ki bunun %30’u yeraltında geçiyor.

    [​IMG]

    Hikaye kış aylarında geçtiği için karlı bölümler ile karşılaşmaya hazırlıklı olun. Tek oyunculu hikayenin ilk oyuna göre çok daha uzun olacağı kulağımıza çalınanlar arasında. Tek oyunculu hikayeye biraz daha bakacak olursak ilk oyunda biraz kopukluk hissi veriyordu ve oyunun diğer yönlerinin arkasında kalıyordu, bu sefer hikayeye öncekine nazaran daha fazla ağırlık verilmiş. Sadece düşmanı bul ve yok etten öteye giden öğeler hikaye boyunca karşımıza çıkacak. Dar alanda kısa paslaşmalar yaparak saklan, çık, bir kaç Locust öldür, saklan, bekle ve tekrar çık taktiğini kullanarak ilerlemiştik ilk oyunda, bu sefer yapımcılar ve ilk demodan belli olan bu çok daha geniş ve derin çevre içerisinde çatışmalarının boyutunun da büyüdüğü. Çeşitlilik, hem düşman açısından, hem silah ve ekipmanlar açısından artıyor bu sefer ve haliyle çok daha olası taktik çıkıyor ortaya. Ekranda yüzlerce Locust, dişlerini sıkmış hırlayarak bizleri beklemekte. O duvarın arkasına geçip saklanmayı bir kez daha düşünün, çünkü Gears of War 2’nin çevresel yapıları yok edilebiliyor! Gördüğünüz yapılar sadece beton süsü verilmiş “texture” dokuları değil, yeteri gücü olan bir şeyle ateş ettiğinizde içindeki demir çubukları görebiliyorsunuz, ve aralarından kurşunlar geçebiliyor.

    Daha akıllı ve yetenekli düşmanlar, daha fazla sayıda düşman ve yok edilebilen çevre? Nasıl hayatta kalacağız dediğinizi duyar gibiyim. Az önce kafasını patlattığınız Locust’u yerden kaldırın ve tutun, alın size etten kalkan. GoW 2’nin yeniliklerinden birisi de korunma konseptinin genişletilmesi. Ölen veya ölmeye yakın düşmanları, oyun içindeki devasa yaratıkları hatta bulduğunuz zırhlı kalkanları kullanarak mobil korunma elde edebiliyoruz, işin en güzel kısmı da bunları yaparken silahımızı ateşleyebilmemiz. GoW’un hızlı aksiyonu değil miydi en sevdiğimiz kısımlarından birisi, bu sefer çok daha durmak bilmeyen bir aksiyon ve canlılık var. CoD 4’ün ruhunu daha vahşi ve kurgusal bir dünyada yaşayacağız gibi görünüyor.

    [​IMG]

    Yapay zeka, Gears of War 2’nin en iddialı olduğu alanlardan bir tanesi. Locust askerleri ördek gibi durdukları yerde inip kalkmayacak artık, yapay zeka eğer avantajlı olmayan bir durumda olduğunu görürse pozisyon ve taktik değiştirecek, gerekirse aynı korunma yöntemlerini kullanacak, ve şaşırtma taktikleri ile onları vurmanızı mümkün olduğunca zorlaştıracak. Taktik demişken, yeni oyunun çok daha açık bir alana sahip olduğunu söylemiştim, haliyle oyun önceki gibi lineer bir ilerleyişe sahip değil, tek bir koridorda ileriden başka bir seçenek yoktu ama şimdi yüzlerce Locust ve açık geniş bir meydan var, siz ve ekibiniz böylece çok daha çeşitli taktikler kullanmak durumunda. Oyunun yeniden oynanabilirliği de oldukça artacak bu şekilde. Lancer tüfeğin testeresi ile düşmanları ortadan iki yarmak da eskisi gibi değil, benzer testereli silahları ile Locust karşılık verebiliyor, ve iki düşman bıçakları çarpıp kim daha iyi ortaya çıkana kadar mücadele ediyor, bu işlem de B tuşuna deliler gibi basmak sureti ile sonuçlandırılmakta. Eskisi gibi ayrı bir sahne değil testere saldırıları, düşman siz başkasını parçalarken müdahele edebiliyor. Takım arkadaşlarınız ise size yardımcı olma konusunda daha istekli.

    Kan, Ter ve Gözyaşı

    Unreal Engine 3’ün geliştirilmiş bu sürümü geliştirilmiş karakter ışıklandırması, geliştirilmiş gölgelendirme, sıvı dinamikleri, yumuşak gövde fiziği, çevresel oklüzyon, yeni parçalanma sistemi ve dünyayı ellerinizle şekillendireceğiniz yeni etiket sistemi ile zenginleştirilmiş dünya detayı sunuyor. Yeni motorun getirdiği avantajları Gears of War 2’nin sanat ekibinin daha yüksek çözünürlüklü karakterler, silahlar ve düşmanlar gibi dokunuşlar yapmasına olanak sağlamış. Ayrıca detaylı kan efektleri ve izleri de var. Gears of War kan ve revanın oldukça önde olduğu bir oyundu ve artık çok daha kanlı, muhakkak bir canlıyı testere ile yarınca kan fışkırır bunda şaşılacak bir yön yok doğrusu. Vurulunca yere damlayan kanlar ve ilerledikçe yerde kan izleri göreceğiz bol bol. Savaş dinamiklerinde de güzel gelişmeler var, kurşun yedikçe hareket kabiliyetiniz ve hızınız kümülatif bir şekilde azalıyor, karşıda on beş Locust varken “Gadanallah” deyip üstlerine koşarak dalmayı unutabilirsiniz. Eğer aldığınız hasar sonucu etkisiz hale gelirseniz bir takım arkadaşınızın gelip sizi ayağa kaldırmasını beklemek durumundasınız, ve bu süreci hızlandırmak adına yakında gördüğünüz bir takım arkadaşınızın olduğu yöne doğru sürünebilirsiniz A tuşuna basarak. Bu size zaman kazandırdığı gibi düşmana kolay hedef yapabilme riski taşıyor.

    [​IMG]

    İlk videolarda ve sergilenen demo oyunlarda düşman ile amansız kovalamacalar yaşandığı görülüyor, oyunun aksiyon dozu ve hızı oldukça arttırılmış desek yanılma payımız oldukça az olur. İlk oyun daha çok birbilerine belirli boşluklarla bağlı parça bölümlerin ardı ardına gelmesinden oluşuyordu, size nefes alacak, parmaklarınızı kütletecek zaman tanıyordu oyun. Bu sefer ikinci oyunda aksiyon bölünmeden, yekpare bir şekilde tüm oyuna yayılıp tek bir koca oyun havası verilmekte. Hikayenin zenginleştirilmesi kapsamında ayrıca karakter detayları da eklenmiş, özellikle Dizzy ve Dom karakterleri başta olmak ise geçmiş arkaplan bilgisi, ailevi detaylar vb oyun kolunda sürekli düğmelere basmak dışına çekiyor ilginizi. Belirtilmesi gereken bir diğer önemli detay ise yapım ekibi daha derin ve kişisel bir hikaye oluşturması için yazar Joshua Ortega’yı (Spider-Man Unlimited, Star Wars Tales, Batman ve Star Trek çizgi romanlarında yazarlık yapmış ve kendi romanları ve çizgi romanı olan bir insandır kendisi) yanlarına almış. Oyunu içi karakter diyalogları da daha insansı ve canlı olacak şekilde geliştirilmiş.

    Oyunun “daha büyük” iddiası özellikle Locust güçlerinde görülebiliyor, devasa yaratıklar ve silahları epey zorlayacağa benzer bizleri. Boss kapışmaları göz alıcı ve bilek yorucu olacak anladığım kadarı ile. Yeni ışıklandırma teknikleri ve geniş çevre oyunun renk paletini çok daha genişletmiş, farklı ekran görüntülerine bakarak bile çok daha göze hoş görünen ve dinamik bir dünya olacağını söylemek mümkün. Brumak, Corpser ve benzeri koca bebekler, kurşunlarımızın tadına bakmayı bekliyor sabırsızlıkla.

    Silahlara Merhaba

    GoW 2, ilk oyundaki tüm silahların modifiye edilmiş halleri ile birlikte yeni oyuncaklar da sunmakta. Yeni bir tabanca olarak yarı otomatik Gorgan Pistol ve alev silahı olarak Scorcher görülüyor. Gorgan en çok bir düşmanı tutup canlı kalkan olarak kullanırken işe yarıyor. Bomba olarak zehirli gaz el bombası eklenirken bir de büyük bir kalkan kullanabiliyoruz artık. Canlı kalkan kullanmak, zavallı düşmanı kurşunlara göğüs gerdirip sonra da boynunu kırıp atmak varken kim kullanır bu kalkanı bilemiyorum. El bombaları yakınınızda patlarsa bir süre kulaklarınız uğulduyor, çok yakınsa yaralıyor ve yere fırlatıyor ve isterseniz bombaları bir duvara monte edebilirsiniz, bu şekilde yanından bir düşman geçtiğinde anında patlıyorlar, klasik bir bubi tuzağı. Locust güçleri de benzer bombalı tuzaklar kullanıyor, gerilla usulü uzaktan kumandalı mayın ve bombaları var. Oyundaki tüm silahlarda yeni bir özellik var, mükemmel bir aktif cephane doldurması yaparsanız hasar, menzil ve hatta ateş hızında artış oluyor. Esas oğlanımız Marcus bu oyunda da dört adet silaha sahip.

    [​IMG]

    Yeni araçlar da ayrıca oyunun aksiyon temposunu ve zevkini yükselten şeylerden. Derrick isimli açık güverteli, büyük arazi araçlarından farklı şekillerde yararlanabiliyoruz, öndeki büyüt taretin başına geçmek, yanlardan kendi silahınız ile ateş etmek ya da cengaverlik çekiyorsa canınız araçtan inip yanında savaşmak seçiminize kalmış. Araçların çeşitliliği ile birlikte her bir aracın kendine has kullanım çeşitliliği oyun deneyimini daha da geliştiriyor. Dev tekerlekli Centaur Tankı, kullanması ayrı bir zevk sunan bir araç. Cliff Bleszinski’ye göre GoW 2’de çok daha fazla araçlı görev olacak. Bu araçları şöför olarak kullanmak da elbette elinizde. Ayrıca oyun çıktıktan sonra yeni silah, eklenti ve haritalar indirilebilir içerik olarak Xbox Live üzerinden oyunculara sunulacak deniyor.

    Çok Oyuncu Hezayanı

    Gears of War 2’nin oyun içi videoları ve gösterimleri oldukça heyecan vericiydi kabul ediyorum, ama asıl merak edilen konulardan birisi çok oyunculu nasıl olacağı. Neyse ki Epic bununla da ilgili bol bol gösterimde bulundu oyuncular için. Farklı çok oyunculu ve online modlar içerisinde co-op modunun dört kişilik olacağı dedikodusunu açıklığa kavuşturmak isterim öncelikle, Microsoft’tan yapılan resmi bir açıklama ile şu an için sadece iki kişilik bir co-op modu olduğu ve dört kişilik bir modun geliştirilmesinin şu an için düşünülmediği söylendi. Co-op dışındaki diğer çok oyunculu modlarda parti sistemi getirilmiş, arkadaşlarınız ile birlikte ekip olarak oynayabiliyorsunuz. Çok oyunculu mod için kamera sisteminde değişiklikler yapılmış, öldüğünüz zaman farklı açılara geçip savaş alanını gözlemleyebiliyor hatta oyun içi fotoğraflar kaydedebiliyorsunuz.

    [​IMG]

    Gelelim yeni modlara. “Wingman” isimli mod 10 kişilik bir oyun, iki kişilik takımlara bölünüyor herkes ve her çift aynı karakter modeline sahip. Amacınız basit, size benzemeyen herkesi öldürün. “Guardian” modunda oyuncular iki takıma bölünüyor ve her takıma rastgele bir lider atanıyor. Amacınız karşı takımın liderini öldürmek ve kendi liderinizi korumak. Lider canlı iken diğerleri öldükten 15 saniye sonra yeniden çıkarken lider ölürse yeniden canlanma duruyor. “Submission” rakip takımları etkisiz hale gelmiş bir yapay zeka tarafından yönetilen karakteri bulup rehine olarak alma görevini veriyor. Amacınız onu bulduktan sonra haritada belirtilen bir noktaya sürüklemek ve bir süre boyunca orada tutmak. Bu işin zorlayıcı kısmı bu arkadaşın rahat durmaması, kullanabileceği bir pompalı tüfeği olması ve rakip rakımın gelip onu geri alma çabası, bir de rehine ile hedefinize ulaşabilmeniz için takım arkadaşlarınızın bir dizi lazer parmaklıkları kapatması gerekiyor.

    [​IMG]

    Toplamda on iki harita olacağı yapımcılar tarafından duyuruldu. Önceki oyundan haritalar geliştirildiği gibi iki yeni harita eklenmiş, River ve Security. Tüm çok oyunculu modlar maksimum on oyuncu destekliyor. Herhalde en fazla çok oyunculu modlarda zevkine varılabilecek bir dolu “finish him” son vuruşlar eklenmiş, yere düşen düşmanın üstüne hoplayıp kafasının yerine et ve kemikten bir püre oluşana kadar yumruklamak favorilerimden birisi olacak kesin. Silahı düşmanın kafasına saplamak, boynundan tutup kırmak ve testere ile arkadan yaklaşıp sırtından saplayarak etten ve kandan havai fişek gösterisi sunmak bunlardan bazıları. Başarı kısmı ile biraz oynanmış, oyuncuların 500 kafa vuruşu yada 100 pompalı tüfel katli ile fazla uğraşmaktan modun asıl görevlerini geri plana attıklarını fark eden yapımcılar asıl görevlere odaklamak için sadece turda kaydettiğiniz ilk kafa vuruşu hesaba alınacak şekilde ayarlamışlar.

    Son Sözler

    Gears of War 2, yapımcıların anlattıkları, kendi gözlerimizle gördüklerimiz ve video ile görüntülerden edindiğimiz izlenimlere bakacak olursak tek oyunculu oynanışı çok daha geniş kapsamlı ve zevkli kılıyor. Çok oyunculu da ise aslında çok bir yenilik yok, önceki modlar üzerinde oynanmış ve yeni oyun tarzına uygun hale getirilmiş. Grafikler? Evet öyle aman aman çok büyük geliştirmeler yok, zaten gerek de yoktu, ve bu beni hiç mi hiç üzmüyor.

    [​IMG]

    Yeni jenerasyon oyunlar arasında en iyisi olduğu kanıtlanan bir oyun motorunu kullanması, zaten çok devrimsel iyileştirmeler olmasına bir neden sunmuyor. Gears of War zevkli ve tatmin edici bir oyundu ve ikincisi çok daha uzun süreli kılacak bu zevki ve tatmini, ve serinin ikinci oyununu da bir kilometre taşı yapıp diğerlerine örnek olacak bir yapım olmasını sağlayacak hiç kuşkusuz. Şimdilik daha fazla söylenecek bir şey yok, hep birlikte E3’ü bekleyeceğiz ve bakalım Microsoft ve Epic bize daha ne gibi yeni bilgi ve detaylar verecek göreceğiz.

    Kaynak : xoyun.com
     

Bu Sayfayı Paylaş