F.e.a.r 2 Oyunu - Resimleri, tanıtımı

'Oyunların Tam Çözümü' forumunda Mavi_Sema tarafından 2 Aralık 2009 tarihinde açılan konu

  1. Mavi_Sema

    Mavi_Sema Özel Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    F.e.a.r 2 Oyunu - Resimleri, tanıtımı konusu
    F.E.A.R 2
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    Oyun Bilgileri

    F.E.A.R, kuşkusuz 2005 yılında adından en çok söz ettiren oyundu. O dönem piyasada bulunan oyunların hemen hemen her yönden bir gömlek üstündü. Atmosferi harikaydı, hikayesi muhteşemdi, grafikleri, ses ve müzikleri adeta başyapıt niteliğindeydi. F.E.A.R' da yer alan korku öğeleri o kadar başarılıydı ki, oyun FPS olmasına rağmen " Güç bende " demek zordu. Alma' nın oyunda ansızın karşımıza çıkması bir yana, oyunun ses ve müzikleri bile başlı başına bir gerginlik kaynağıydı. Hepsi bir yana, oyundaki yapay zeka türüne örnek olacak nitelikteydi ki, bugün çıkan birçok oyunu yapay zeka konusunda gelişmeye zorlayan oyunlardan biriydi. Yani uzun lafın kısası, oyun dünyasında F.E.A.R' dan öncesi & F.E.A.R' dan sonrası gibi bir ayrım yapmak bile mümkündür...

    Burada ilk oyunun senaryosundan bahsetmeyeceğim. Eğer henüz F.E.A.R oynamadıysanız, size bu haksızlığı yapmış olmayı istemem. Eğer F.E.A.R oynadıysanız, zaten önceki oyunun senaryosu ustaca kurgulanmış korku öğeleri ile iliklerinize kadar işlemiştir Kısacası, yazının buradan sonraki kısmına devam etmeden önce, F.E.A.R' ı henüz oynamamış olanlar, eşinden-dostundan, bir yerlerden F.E.A.R edinip oynasınlar. Oyunu bitirdikten sonra niçin bu kadar ketum olduğumu anlayacaksınız, ki oyun bir kere bitirerek tadına varılacak cinsten bir oyun değil. En son dayanamayıp 2 hafta önce yeniden oynayıp bitirmiştim

    Bu serinin ilk oyunu F.E.A.R da, neden 2. oyunun adı Project Origin ?

    Project OriginEvet, yeni oyun ile ilgili ilk izlenimleri sizlere aktarmadan önce bu sorunun yanıtına değinmek isterim. F.E.A.R, Monolith & Vivendi Games işbirliği ile piyasaya çıkmıştı. F.E.A.R gibi başarılı bir oyunun ardından bu iki firmanın yol ayrımına gitmesi sebebi ile oyunun isim hakkı Vivendi Games' de kalmıştı. Vivendi, F.E.A.R gibi bir altın madenini sonuna kadar sömürmeye niyetlendi, ki sömürdü de. Monolith' in ustaca tasarlamış olduğu oyun, TimeGate Studios' un elinden çıkan iki ek paket ile ( Extraction Point & Persus Mandate ) adeta katledildi. Monolith ise Vivendi ile yaşadığı ayrılığın ardından piyasaya çıkan bu 2 ek paketin yarattığı fiyaskoyu, F.E.A.R' ın konsepti ve başarısı ile örtüşmediği için reddetti. Zaten hali hazırda orjinal senaryonun hakları Monolith' de olduğu için, F.E.A.R' ın devamı niteliğinde bir oyun yapma hakkına da onlar sahipti. Sonuçta ortaya çıkan tablo ise, Vivendi - TimeStudio Gates işbirliğinde 2 başarısız ek paket çıktı ve Vivendi isim hakkını elinde tutmaya devam etti. Monolith ise " F.E.A.R öyle değil böyle yapılır " diyerek kolları sıvadı ve önceki oyunda sıkça duyduğumuz " Project Origin " ismi ile karşımıza çıkmaya hazırlandı...

    İlk oyundan bildiğiniz üzere Armacham Technology Corporation' ın Auburn şehrinde yürüttüğü Icarus projesi kontrolden çıkmıştı.Oyunun senaryosu dahilinde karakterimizin geçmişine dair pek de hoş olmayan gerçeklerle karşılaşmıştık. İlk oyunun sonunda Alma' nın yarattığı dev patlamaya sonucu şehir yerle bir olmuştu. Origin üzerine çalışmalar yapılan tesis yok olmuştu, aynı zamanda Alma' da serbest kalmıştı. Şimdi ise dindiremediği öfke ile Auburn' ün yıkıntıları arasında geziyor...

    Michael BecketBu kez oyuna Michael Becket adında bir karakter ile başlayacağız. Michael, Auburn' e Genevieve Aristide' i tutuklamak üzere gönderilen " Dark Signal " ekibinin bir üyesi. Auburn' de yaşanan patlamanın terorist saldırısı olduğu düşüncesi ile Dark Signal ekibi, şehri kontrol altına almak üzere harekete geçer. Ancak Auburn' de yaşananların sebebini öğrenmeleri pek de uzun sürmez...

    Becket aslında F.E.A.R' da yönettiğimiz Point Man gibi güçlere sahip değil. Dolayısıyla ilk oyundaki Bullet Time özelliğine oyunun başında sahip olmayacağız. Ama içiniz rahat olsun, bu özellik Project Origin' in de bir parçası ve bir şekilde Becket' da buna sahip olacak. Nasıl demeyin, söylemem, spoiler

    Koridorlarda gezmekten sıkıldım, her yer otel resepsiyonu gibi!!!

    Project OriginHaklısınız, genel olarak F.E.A.R oynarken insan bazen kendini mobilyacı dükkanına gitmiş gibi hissedebiliyordu. FPS türünün günümüzde belki de en çok şikayet edilen konularından biri de bitmek bilmeyen koridorlardır. Sizi bilmem ama, FPS oyunlarında genelde kendimi kapalı alanlarda daha da güvende hissediyorum, özellikle de köşeli koridorlarda. Ne de olsa köşeyi dönüp sağlam siper aldıysanız, hele bir de sırtınızı duvara verdiyseniz, düşman dediğiniz nedir ki ? Buyursun gelsin.

    Tabii bu koridor hikayesi bir süre sonra sıkıntı vermeye başlıyor, çıkıp bi hava alası geliyor insanın. Monolith, Project Origin' i FPS klostrofobisi ( bakın bu terim de benim icadımdır [​IMG] ) sendromundan mümkün olduğunca uzak tutmaya çalışmış. Oyunda kapalı alanlar da yer yer karşımıza çıkacak, ama Monolith' in yaptığı açıklamaya göre oyun ağırlıklı olarak Auburn yıkıntıları arasında geçecek ( Fallout 3' de Washington D.C' den arta kalan harabelerde başlıyacak ya, hadi bakalım ).

    Peki Monolith, bizim için bu sefer nasıl bir Grafik / Ses şöleni hazırladın ?

    Bir el daha oynayalım mı ?İşte bu konuda Monolith' e güvenim sonsuz. İlk oyun grafik ve sesleri ile beni o kadar etkilemişti ki, F.E.A.R' dan sonra oyunlara bakış açım baştan aşağı değişti. Monolith, ilk oyunda kullandığı fizik motorunun kalitesine fazlasıyla güveniyor ki, yeni bir motor kullanmak yerine bu motoru modifiye ederek Project Origin' de kullanmaya karar vermiş. Dediğim gibi, bu konuda içim rahat, sizin de öyle olsun. Başarısı konusunda kaygılandırmayacak üç şey daha var. Birincisi, Monolith bu oyunun grafiklerini ve atmosferini tamamlayacak kalitede bir ses / müzik çalışması yapacaktır. İkincisi, ilk oyunda hissettiğimiz silah' ın ağırlığı ve kontroller. Beni en çok etkileyen şeylerden biri de buydu ilk oyunda. Son olarak Project Origin' in yapay zeka konusunda F.E.A.R gibi bir altyapısı olduğu düşünülürse, yeni oyunda karşılaşacağımız yapay zeka mutlaka örnek teşkil edecek derecede başarılı olacaktır.

    İşte Monolith' in son incisi olan Project Origin böyle iddialı geliyor. Oyun 2008' in son çeyreğinde ( tahminen Ekim ayı başında ) PC, PS3 & Xbox 360 platformları üzerinden kullanıcılarla buluşacak. Önceki oyunun sistem gereksinimleri oldukça insancıl bir biçimdeydi. Project Origin' in bizden isteyecekleri ne olur bilinmez, ama Monolith' in sistem konusunda aşırıya kaçmayacağına inanıyorum. Evet dostlar, Project Origin geliyor!!! Kısacası bu sonbahar korkularınızla yeniden yüzleşmeye hazır olun. Kim bilir, belki de bu sefer yeni korkularla yüzleşirsiniz...

    Sistem Gereksinimleri

    Minimum :
    İşlemci: P4 2.8GHz (3.2GHz Vista)/Athlon 64 3000+ (3200+ Vista)
    Grafik İşleme Birimi: Fully DX9-compliant graphics card with 256MB (SM 2.0b).
    NVidia 6800 or ATI X700.
    RAM: 1GB (1.5GB Vista)
    Sabit Disk: 12GB
    İşletim Sistemi: Windows XP SP2/Vista SP1
    DirectX: 9.0c
    Ses Kartı: DX9.0c compliant
    optik disk sürücü : DVD (boxed only)
    Internet: Broadband

    Önerilen:
    İşlemci: Core 2 Duo 2.2GHz processor family/Athlon 64 X2 4400+
    Grafik İşleme Birimi: Fully DX9-compliant graphics card with 512MB (SM 3.0). NVidia 8600
    GTS or ATI HD 2900 XT.
    RAM: 1.5GB
    Sabit Disk: 12GB
    İşletim Sistemi: Windows XP SP3/Vista SP1
    DirectX: 9.0c
    Ses Kartı: DX9.0c compliant
    optik disk sürücü : DVD (boxed only)
    Internet: Broadband (768kbit/sec upstream required to host 16 players)
    [​IMG]
     

Bu Sayfayı Paylaş