Dikkat! Bu ilaç yasaklandı

'Genel Sağlık' forumunda Siraç tarafından 21 Şubat 2009 tarihinde açılan konu

  1. Siraç

    Siraç Site Yetkilisi Admin Editör

    Sponsorlu Bağlantılar
    Dikkat! Bu ilaç yasaklandı konusu
    Dikkat! Bu ilaç yasaklandı

    Sağlık Bakanlığı sedef hastalığı tedavisinde kullanılan ilacın ruhsatının Türkiye'de askıya alınmasına karar verdi.

    21.02.2009
    [​IMG]
    Sağlık Bakanlığı, sedef hastalığı tedavisinde kullanılan, efalizumab etken maddesi içeren Raptiva isimli ilacın ruhsatının Türkiye'de askıya alınmasına karar verdi.


    Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü, 20 Şubat itibariyle sedef hastalığı (psöriyazis) tedavisinde kullanılan efalizumab etken maddeli Raptiva isimli ilacın risklerinin yararlarından daha fazla olması nedeniyle, ruhsatının Türkiye'de askıya alınmasına karar verdi.

    Dünyada Raptiva ile tedavi edilmiş 3 hastada gözlenen ciddi özürlülük veya ölüme yol açabilecek nadir bir beyin enfeksiyonu olan progresif multifokal lökoensefalopati (PML) vakaları da dâhil olmak üzere gözlenen ciddi yan etkileri nedeniyle, Avrupa İlaç Ajansı'nın (EMEA), Avrupa Birliği'ne Raptiva'nın ruhsatının askıya alınmasını önerdiği, Sağlık Bakanlığ'nın da bu gelişme üzerine yapılan değerlendirme sonucu söz konusu kararı aldığı bildirildi.
    Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nün Raptiva kullanan hastalar için önerileri ise şöyle:
    - Hastalar, hastalıklarının kötüleşmesi ihtimali nedeni ile Raptiva alımını aniden kesmemelidirler.
    - Raptiva kullanan hastalar, ilaçlarını kesmeden yeni tedavi programı için doktorlarına başvurmalıdırlar.
    - Geçmişte Raptiva tedavisi görmüş hastalar, bu konu ile ilgili soruları için doktorlarına veya eczacılarına danışmalılar.



    Cihan
     
  2. NeslisH

    NeslisH Özel Üye

    Sağlık Bakanlığı Raptiva isimli ilaç konusunda uyardı
    ANKARA (ANKA)- Sağlık Bakanlığı, İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü, sedef hastalığı tedavisinde kullanılan Raptiva isimli ilacın risklerinin yararlarından fazla olduğu gerekçesiyle ilacın ruhsatını askıya aldı.

    Konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada, dünyada tedavi edilmiş 3 hastada ciddi özürlülük ve ölüme yol açan beyin enfeksiyonu olan(PML) dahil ciddi yan etkilerin yaşandığının gözlendiği vurgulandı. Avrupa İlaç Ajansı'nın (EMEA)Avrupa Birliği'ne ilacın ruhsatının askıya alınmasının önerildiğinin belirtildiği açıklamada, sözkonusu ilacın risklerinin yararlarından çok olduğu gerekçesiyle Türkiye'de ruhsatının askıya alındığı kaydedildi.

    Bakanlık, ilacı kullanan hastalara ise şu önerilerde bulundu:

    “Hastalar, kötüleşmeleri ihtimali nedeniyle Raptiva alımını aniden kesmemelidir. İlaçlarını kesmeden yeni tedavi programı için doktora başvurmalıdır. Geçmişte Raptiva tedavisi görmüş hastalar, bu konu ile ilgili soruları için doktorlarına veya eczacılarına danışmalıdır.”
     

Bu Sayfayı Paylaş