Dead Nation Oyunu

'Oyunların Tam Çözümü' forumunda SeLeN tarafından 5 Ocak 2011 tarihinde açılan konu

  1. SeLeN

    SeLeN Site Yetkilisi Editör

    Sponsorlu Bağlantılar
    Dead Nation Oyunu konusu Dead Nation oyun incelemesi - Dead Nation oyun incelemeleri - oyun incelemeleri


    Gerçekleşeceğine inanmaya başlayanlardan mısınız? Şu filmlere, oyunlara ve hatta şarkılara konu olan, National Geographic (ciddiyim…Discovery Channel’da olabilir !) tarafından olasılığı sorgulanmaya başlanan “zombilerin kıyamet günü” senaryolarından bahsediyorum. Çünkü bana öyle geliyor ki bir gün uyandığımızda, hayatta değer verdiğimiz her şey silahımızın içindeki mermi sayısından ibaret oluverecek!

    Bu seferki kıyamet senaryomuz, adını özellikle Superstar Dust HD ile duyuran Finlandiyalı yapımcı Housemarque ellerinde, kurgusal bir dünyada hayat buluyor. Tüm bu karmaşaya sebep olan yine bir virüs ve yeryüzünde bu virüsün etkisine karşı doğal bir direnç göstererek “onlardan” birine dönüşmemiş birkaç insan var. Bunlardan ikisi, sizin ana karakter seçeneklerinizde yer alan Jack McReady ve Scarlett Blake ( Scarlett Johannson – Blake Lively görünümlü bir hatun olması tesadüf mü acaba?).

    Şarjörünüzün dolu olduğundan emin olun, bazı hatalarınız kesinlikle ölümle sonuçlanacaktır

    Dead Nation gerçek görüntülerden oluşan ve virüsün yayılması döneminde yaşanan kargaşayı bizlere aktaran bir video ile açılışını yapıyor (muhtemel bir zombi filminin açılışında olabileceği gibi). Ana menüye geldiğimizde, çevrimiçi olduğumuz ülkenin yanıp sönerek kendini belli ettiği yerküre arka planda dönmeye başlarken; ön tarafta hikaye modu, yerel co-op, online co-op, dünya genelinde oyun puanlamaları ve diğer detaylara erişebiliyoruz. Arka planda yer alan dünya haritası ve giriş yaptığınız ülkenin kendini yanarlı dönerli olarak belli etmesi, sanki birazdan o ülkenin sokaklarında zombi avına çıkacakmışız izlenimi veriyor. Zaten oyunun skor bölümünde online olarak hangi ülke oyuncuların ne kadar skor yaptığı ve ülkelerin puanlı sıralaması yer alıyor.

    Ana karakterimizin sesi ve sanatsal çizimler eşliğinde aktarılmaya başlayan hikâyeden anlıyoruz ki, azığımız tükenmek üzere ve hayatta kalmak için en az mermi kadar değerli olan yiyeceğin peşine düşme zamanı gelmiş. Zaten konu olarak artık klişe sayabileceğimiz bir içeriğe sahip olan Dead Nation’da önemli olan hikâye değil, bir kıyma makinesi olarak sokaklarda nasıl bir iş çıkaracağımız!

    Zombilerin sayısının fazla olması sizi ürkütmesin. Geriye doğru çekilirken bir yandan da ateş ederek ve gerektiğinde bombaları kullanarak hepsini öldürebilirsiniz. Tek yapmanız gereken stratejik oynamak.

    Ölülerle dolu sokaklara indiğimiz zaman bizi kıyameti yaşamış, harabeye dönmüş ve her şeyin birbirine girdiği karanlık, puslu bir atmosfer karşılıyor. Dead Nation sunduğu atmosferle kesinlikle takdire şayan. Bu andan itibaren izometrik kamera açısıyla kontrol ettiğimiz ana karakterimiz, cephanemiz ve fenerimizle birlikte bu ölü sokaklara biraz canlılık getirmek ve hayatta kalmayı başararak hedefe ulaşmak yegâne görevimiz. Bu iki etken: kamera açısı ve karanlık atmosfer akın akın gelen zombi saldırılarıyla birleştiğinde, Dead Nation vermek istediği hissi başarıyla oyuncuya aktarmış oluyor. Şehir sokakları genelde sizi köşeye sıkıştıracak bir tasarıma sahip. Dar sokakların yanı sıra ana caddelerde ve büyük meydanlarda karşılaşacağınız devrilmiş arabalar, yarı yolda bırakılmış tırlar, metal taşıma kutuları ve aklınıza gelebilecek diğer her şey sizi gelecek “açlık krizlerine” karşı kaçacak daha az yer bırakıyor, yaşam alanınızı sınırlandırıyor ve size zombilerle çarpışmaktan başka çare bırakmıyor.

    Malum, izometrik bakış açısı görüş alanınızı sınırlandırdığı için, sizi her an karşınıza çıkabilecek sürprizlere karşı tetikte ve tedirgin bırakmayı başaran Dead Nation’da atmosferi alevlendiren bir diğer etken ise ışığın gücü. Sahip olduğunuz fener, oyunda silahınızdan daha büyük bir iş görüyor. Genellikle karanlık bir ortamda yol aldığımız Dead Nation’da fener sadece karanlığın içinden fırlayıp gelen yaşayan ölülerin yerini tespitte yardımcı olmakla kalmıyor, ayrıca hedefimiz olarak iş görüyor. Feneriniz sokak lambalarının karardığı anlarda, zifiri karanlığın içinde en az silahınız kadar sadık bir dost. Bu arada, size zombilerin koşabildiğinden bahsetmiş miydim?

    Onlarcasını öldürmeniz yetmez, hayatta kalmak için yüzlercesini öldürmek zorundasınız

    Toplamda 10 bölümden oluşan Dead Nation, bölüm içerisinde yer alan checkpoint noktalarıyla bizlere soluklanma şansı tanıyor. Her checkpoint noktasında yer alan Weapon Shop ile yeni silahlar satın alabiliyor, sahip olduğunuz silahların özelliklerini güncelleyebiliyor ve tükenen mühimmatınızı yenileyebiliyorsunuz. Bunun yanı sıra oyunda oldukça önemli bir rol oynayan zırhınızın özelliklerini burada düzenleyebilirsiniz. Hareket kabiliyeti, dayanıklılık ve karakterinizin diğer detaylarını etkileyecek yeni zırhları, izometrik kamera açısının vermiş olduğu gizem sayesinde bölümlerin içerisine saklanmış kutularda bulabiliyorsunuz ancak silahlar için bol bol paraya ihtiyacınız olacak. Bunun içinse azami hasarı alarak öldürebildiğiniz kadar çok, hatta mümkünse toplu halde bir zombi katliamı yapmanız gerekiyor. Bu da zombi akınlarını daha heyecanlı bir hale getiriyor ve oyunu daha dikkatli oynamaya sevk ediyor. Ekstra para içinse arabaları ve gizli köşelerde kalmış kutuları araştırmanız gerekecek.

    [​IMG]

    Oyunumuz silahlar yönünden doygun bir listeye sahip. Tüfekten roket atar'a, pompalı'dan lav silahına kadar pek çok silah yanı sıra patlayıcı / yanıcılar grubunda el bombası, TNT, Molotof kokteyli gibi cephaneleriniz var. Her bölümde yeni bir silahın dükkanda boy gösterdiği bu listede, yalnızca başlangıç silahınız olan tüfeğiniz sınırsız mermiye sahip. Diğerleri için mermiyi silah dükkânlarından temin edebiliyorsunuz veya bazen zombilerin üzerinden düşebiliyor.


     

Bu Sayfayı Paylaş