Brothers in Arms:Hell's Highway X-BOX 360 [ön inceleme]

'Oyun Haberleri' forumunda UquR tarafından 26 Kasım 2008 tarihinde açılan konu

  1. UquR

    UquR Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Brothers in Arms:Hell's Highway X-BOX 360 [ön inceleme] konusu Brothers in Arms:Hell's Highway X-BOX 360 [ön inceleme]

    [​IMG]
    Gearbox başkanı Randy Pitchford, yeni oyunları Brothers in Arms: Hell’s Highway’in artık son demlerine geldikleri şu günlerde, hayli mutlu biçimde karşımıza çıktı. Özellikle yılın bu aylarında FPS oyunlarında yaşanan yoğunluğun hemen ardından başarılı biçimde piyasaya çıkacağını umduğumuz Hell’s Highway, hayli gelişmiş durumda. Yapımcılığını daha evvel Half Life: Opposing Force ve Blue Shift gibi ek paketleri başarıyla çıkaran bir firma üstlendiği için bundan farklı bir şey beklenmiyor zaten.

    TARİHTEN BİR PARÇA
    Yapımcıları, tasarım işinin son demlerine geldikleri şu günlerde yaptığımız ziyarette epey yoğun gördük. Ekrana getirdikleri tamamlanmamış oyun içi görüntülerine bakacak olursak, dramatik sahnelere sıklıkla denk geleceğimizi garanti edebiliriz. Yapımcılardan Jeramy Cooke oldukça detaylı olan bir karakteri ekrana getiriyor. Grafik motorunun gücünü anlayabilmemiz için karakterin sağa sola bakışını izliyoruz. Gerçekten de göz bebeğine kadar detaylı biçimde tasarladıkları asker oldukça gerçekçi görünüyor. Cooke, tüm ekibin var gücüyle oyunu tamamlamak için çalıştığını ve önümüzdeki sene piyasaya sürülmesi için ellerinden geleni yapacaklarını belirtiyor. Serinin önceki bölümleri olan Road to Hill 30 ve Earned in Blood’a baktığımızda, her zaman grafiklerinin başarısı ile gündeme gelen oyunun yeni bölümünün de görsel açıdan, adından söz ettireceği kesin.

    Takım çalışanlarının yoğun emeklerine rağmen halen son oynanabilir haline gelmedi Hell’s Highway. Hatta yapılan oyun içi sunumda hatalara da rastlamadık değil. “Lütfen ellerde oluşan hataları görmezden gelin. Bu el tasarımları henüz son hallerinde değiller. Şu 20 saniyelik görüntüde hatalara rastlamanız hatta ‘Niye ses çıkmıyor?’ diye serzenişte bulunmanız bile olası” diye yanıtlıyor Cooke. Gösterdikleri oyun içi görüntüde, askerler savaş meydanının içinde birbirleri ile omuz omuza savaşırken son derece gerçekçi hareket ediyorlar ve yapımcılar da bu kısma dikkat etmemizi istedi. Çünkü hâlâ grafiksel olarak gelişim sürmekte ve bizlerin de hata olarak gördüğü el animasyonları tamamlanmış sürümde düzeltilmiş olacak.

    DOSTLUK VE SADAKAT
    “Yaptığımız ilk oyunun ve ek görev paketinin hem satışlar hem de eleştirmenler tarafından yapılan eleştirileri yönünden çok başarılı bulunduğunu biliyoruz. Ama bunun bizi tatmin ettiğini düşünmeyin” diyor Gearbox’ın başkanı Randy Pitchford. “Brothers in Arms ilk olarak piyasaya sürüldüğünde ne grafikleri ne de başarılı oynanışından insanlar etkilendi. Herkesin dikkatini çeken konu hikaye anlatışının karakterlere odaklanması idi. Çünkü o zamanki donanım kapasitesi bizi kısıtlıyordu. Şimdi ise gelişen grafik teknolojisini sonuna kadar kullanmayı, dramatik oyun sistemini görkemli grafikler ile bütünleştirmeyi amaçlıyoruz.” Gerçekten de bize gösterilen sahnelerin gayet detaylı olduğu ortada. Hele surat animasyonları konusunda yapımcılar çok iyi iş çıkarmışlar diyebiliriz. Arka planda ise kapsamlı bir senaryonun bizi beklediğini unutmamak gerek.

    “Tek bir askere odaklanmak yerine bir taburun içerisindeki her askerin hikayesini aynı anda anlatmak istiyoruz” diyor Pitchford. “Ben bir asker değilim ama ekipteki çalışanlar, askerler arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu çok iyi biliyor. Savaş alanındaki yardımlaşmanın ne şekilde geliştiği, askerlerin çatışmalardan sonra birbirlerine silah arkadaşı olarak değil de, tıpkı öz kardeşi gibi baktığı tüm çıplaklığı ile anlatılıyor.” Gearbox ekibi, dramatik bir savaş oyunu yapmayı kafasına koyduğundan beri, tüm senaryolarını öz kardeşler arasında gelişecek bir ilişkiyi oluşturmak üzerine kurmuş. “Yaptığımız beyin fırtınalarında, çatışmaların ardından askerlerin birbirleri ile olan bağının daha da kuvvetleneceğini düşündük. Dolayısıyla omuz omuza savaşan, yaralanan ve hayata gözlerini yuman askerler arasında kardeş gibi bir bağın oluşması da kaçınılmaz. Yani defalarca aynı safta savaştığınız silah arkadaşınız gözünüzün önünde yaralandığında, ekran başında aynı duygu yoğunluğunu yaşamayacak, içinizde de bir şeyler kopmayacak mıydı sanki? İşte bu olguyu daha da pekiştirmek için duygusal konuşmaları daha fazla ekrana getirmeye, kullanıcıları, askerler arasındaki bağın ne kadar kuvvetli olduğuna inandırmaya gayret gösterdik.”

    TARİH SAPLANTISI
    Her ne kadar gerçek bir savaştan esinlenerek ve son derece de dramatik olarak hazırlansa da, Hell’s Highway’in gerçek gazilerle yapılan röportajlar sonucunda oluşmasını beklemiyorduk, ama gerçekten de yapımcılar savaş geçmişi olan insanlarla iletişime geçerek ilk ağızdan bilgiler toplamış. Saf bir aksiyon oyunu olmasına ve hatta pek çok oyun için sadece İkinci Dünya Savaşı FPS’si olarak kafalarına yerleşecek olsa da, yapımcılar ayrıntıya epeyce önem vermiş. Hikayede bahsi geçen her mekan ve tarihi olay için ilgili kişileri bulup, tarihe adını yazdıran savaşla ilgili gerçek bilgiler toplamışlar. Diğer İkinci Dünya Savaşı FPS’leri gibi sadece tarihi mekanlarda geçen ve kafadan atma senaryolara sahip bir oyun ile karşılaşmayacağımızı zaten biliyoruz. Ama yine de o savaşın atmosferini solumuş ve kendilerinde derin izler bırakan bu olaylara karşı saygı duruşu gibi olacak bu senaryoya alkış tutmamak elde değil.

    “Bizim için, o savaşta hayatını kaybeden ya da hayatının geri kalanını gazi olarak sürdürecek olan insanlara saygılı davranma gerekliliği büyük önem taşıyor” diyor Cooke. “Tarihi gerçeklere ve tarihe adını yazdırmış insanlara adadığımız bu oyunun da başarılı olması en büyük dileğimiz. Diğer İkinci Dünya Savaşı FPS’leri gibi sıradan bir ilerleyişi benimsememiz imkan dahilinde bile değildi. Belki sıkı FPS oyuncuları daha fazla hareket ve daha fazla kan görmek ister, ama bizim amacımız özgür bir dünya için hayatlarını hiçe sayan askerlerin dramatik anılarını ekrana yansıtmak. Bu konuda eleştirilmek de bizi rahatsız etmeyecektir.”

    Yapılan tanıtımı izlerken bir süre sonra karşınızdakinin bir oyun olduğunu unutuyor, kendinizi sanki tarih kitaplarının arasında geziniyormuş gibi hissediyorsunuz. Randy Pitchford üzerine savaş planını karaladıkları bir tahtanın başında durup, İtilaf Devletleri’nin D-Day zaferinden sonra Hollanda’ya doğru ilerleyişlerini çiziyor. “Market Garden” kod adlı operasyonun perde arkasına şahit olacağımız oyunla ilgili ayrıntıları anlatıyor. “Bu olay, tarihin en büyük hava indirme operasyonu olarak kayıtlara geçmiştir” diyor Pitchford ve ekliyor, “Uzaktan yapılan bir saldırı ilk defa düşmanın bu kadar içine sızmayı başarmıştır.” 17 Eylül 1944 tarihinde 101. Hava İndirme Takımı, Almanya’nın düzenleyeceği büyük saldırıya hazırlık olması açısından Hollanda’nın içine girmiştir. Bu sayede düzenlenecek büyük saldırıya karşı da direncin artması planlanmıştır. Ne yazık ki yapılan plan başarılı olmamıştır. Çünkü Almanya’nın güçlü birlikleri bu ani harekatı önceden sezmişçesine gerekli savunmayı hazırlamış ve İtilaf Devletleri’ne karşı büyük bir zafer kazanmıştır. Bu zafer aynı zamanda Almanya’nın da son başarısı olarak kayda geçecektir.GEÇMİŞİN GİZEMİ
    Savaş her zaman içinde acıyı ve hüznü barındırır. Dolayısıyla Hell’s Highway’in de karanlık bir havaya sahip olması sizi şaşırtmamalı. Road to Hill 30’dan hatırlayacağımız Çavuş Matthew Barker, bu yeni oyunda da yeniden bizimle birlikte olacak. Ancak oyunun karanlık ve karamsar havasına, o da uyum sağlayarak acıklı bir savaş hikayesine adını yazdıracak.

    “En yakın arkadaşınızı çok zorlu bir göreve göndermek zorunda kaldığınızı düşünün. Gideceği yer o kadar kötü ki, sağ salim dönebilmesi şans meselesi” diyor Pitchford. “Belki bizler yapamayız. Hatta arkadaşımızı ölüme göndermek yerine kendimiz gitmeyi tercih edebiliriz, ama savaşın gereklerini de yapmak zorundayız. Sonuçta bu insanlar zamanında bu fedakarlıkları göze almış. Bu acıklı hikayenin başlangıç noktasını da Barker oluşturuyor. Hatta ölen silah arkadaşlarının hayalleri dört bir yanını sarmış ve sürekli karabasanlar görüyor.” Yapımcıların bu sözlerini kanıtlarcasına bir ara video giriyor. Başkahramanımız Barker, Hollanda’daki bir savaşın etkisinden hâlâ kurtulamamış ve nereye baksa savaşa ait sahneler gözünün önüne geliyor, halüsinasyonlar peşini bırakmıyor. İlk oyunu bitirenler hatırlayacaklardır, Barker’ın en yakın silah arkadaşlarından biri olan Leggett’in ölümü çok acıklı olmuştu. Bu oyunda ise mezardan yükselen seslere karşı direnecek Barker. “Burada akla bir soru geliyor” diyor Pitchford, “Barker bu eski anılara karşı ne kadar direnebilecek? Bu kötü hatıralara yenik mi düşecek, yoksa emrindeki askerleri akıllıca yöneterek operasyonun gidişatını başarıyla sürdürebilecek mi?”

    Yeni eklenen karakterler ise hikayeye yeni bir soluk kazandıracak. Ekibin en genç karakterleri olan Frankie, küçük yaşına rağmen savaş alanının en gözü pek karakteri olarak dikkat çekiyor. Hatta o kadar güçlü bir kişiliği var ki, kendinden yaşça büyük askerlerden bile saygı görüyor diyebiliriz. Diğer yeni asker olan Jasper, ekibin en mülayim karakteri olmasına rağmen elindeki bazuka ile adeta ölüm kusuyor. Sürekli geride bıraktığı kız arkadaşından bahseden Jasper, takımın yıkım gücünü oluşturuyor. Eğer düşman tarafından ablukaya alınırsanız, hemen Jasper’ın bazuka takımına emir verip herkesin korkuyla kaçmasına sebebiyet verebilirsiniz. Diğer FPS’erin aksine küçük bir ordu ile dünyaları ele geçirme gibi gerçek dışı olgular yok Hell’s Highway’de. Sayısal üstünlük bazen en büyük artı olabiliyor. Hatta elinizdeki silahların gücü çatışmanın sonucuna direkt etki ediyor diyebiliriz.

    Ekranda bol askerin olduğu aşamalarda büyük patlamalar yaşanması halinde ağır çekim kamera moduna geçerek, olay daha da etkili bir görünüş kazanıyor. Hatta patlamanın ardından dağılan toz bulutu ve askerlerin yüzüne gözüne sıçrayan toz tanecikleri de görsel yönden oyunun ne kadar başarılı olduğunun bir kanıtı. Sipere yattığınızda kum torbalarının arkasına saklanırken, üçüncü şahıs görünümüne geçerek kendi karakterinizin de ne halde olduğunu görebiliyorsunuz. Yapımcılar hâlâ son düzenlemeler ve geliştirmelerle uğraşsa da şunu söyleyebiliriz ki Hell’s Highway, daha evvel hiçbir FPS’nin yansıtamadığı kadar mükemmel bir savaş deneyimi sunacak. Önümüzdeki senenin başında piyasaya sürülmesi planlanan oyunun yapımcıları o kadar iddialı ki, Pitchford son söz olarak şunu belirtiyor; “Hiç şüphemiz yok ki Hell’s Highway, bugüne kadar yaptığımız en başarılı yapım olacak.”

    Resimler

    [​IMG]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x500.[​IMG]
    [​IMG]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x450.[​IMG]
     

Bu Sayfayı Paylaş