B-Boy (Sony PSP) İnceleme

'Ps2 Ps3 Ve Tüm Oyun Konsolları' forumunda HiTMaN47 tarafından 16 Kasım 2008 tarihinde açılan konu

  1. HiTMaN47

    HiTMaN47 Üye

    B-Boy (Sony PSP) İnceleme konusu B-Boy (Sony PSP) İnceleme
    [​IMG]
    Dans pistine çıkma vakti
    Farklı bir oyun içeriği arıyor, hatta daha önce yapılmamış bir şey arıyorsanız muhtemelen doğru yerdesiniz. Ancak doğru yerde olmanız, “Bu oyunun gerçekten oynamaya değer olduğu anlamına geliyor mu?” sorusunun yanıtı yazının içinde saklı. B-Boy gerçekten de PSP ekranında daha önce görmediğimiz bir türü, Break dansı konu ediyor kendisine. Açıkçası biri bana PSP’de Break dans olduğunu söylese, bunun bir video UMD’si olduğunu düşünürdüm. Aslında B-Boy’da da hem oyun, hem de dansları izlemek olduğundan iki bileşimin bir arada sunulduğunu da söyleyebiliriz.

    Dans

    Şu bir gerçek ki, B-Boy’u oynamak istiyorsanız, öncelikle müzik ve Break dansı sevdiğinizden emin olmalısınız. Aksi taktirde büyük ihtimal oyun size hiç zevk vermeyecektir. B-Boy için ritim tabanlı aksiyon oyunu tabirini kullanırsak yanlış olmayacaktır. Elbette ritmi alkış tutarak değil, PSP’nin tuşlarını kullanarak sağlıyoruz. Aman ha! Hezeyana gelip de PSP’yi fırlatıp alkış tutmaya başlamayın. Şaka bir yana, zaten o denli bir heyecana kapılmak, oyunun içine girmek değil PSP’de, yüz yirmi inçlik bir LCD’de Wii oynuyor dahi olsak mümkün olmayacaktır. Aslında dev ekranda ritim tutarken sağa sola sallanmak eğlenceli olabilirdi…

    Ana menüye ulaştığımızda dört ana başlık ile karşılaşıyoruz. Bunlar Livin’ Da Life, B-Boy Jam, Options ve Extras. Oyuna girer girmez Extras bölümüne uğramak gerekiyor. Keza biraz gizli bir yerde kalmış olan eğitim bölümü ekstralar başlığı altında yer alıyor. Eğitim bölümünü tamamlamadan gerçek oyun modunun yakınına dahi yaklaşmamak gerekiyor. İçerikte o kadar fazla tuş ve kombinasyon yer alıyor ki, eğitimini almadan tuş işlevleri ve nasıl oynandığı hakkında fikir sahibi almak oldukça güç oluyor. Aslında işin komiği karakterler siz hiçbir tuşa basmasanız dahi bir miktar kendi sınırlı kabiliyetleri ile dans ediyorlar. Ancak bu size puan kazandırmadığı gibi, rast gele tuş basımları ile anlamsız hareketlerin ortaya çıkması da size bir yarar sağlamıyor. Bu nedenle siz en iyisi önce işin eğitim modunu oynayın. Direk oyuna girerseniz de dönüp dolaşıp geleceğimiz yer yine orası olacağından ben uyarımı peşin peşin yapıyorum.

    B-Boy Jam altında altı farklı rekabet modu görülüyor. Bu altı başlıktan hangisine girersek girelim, sırası ile önce yarışacak karakter sayısını, sonra mekanı, hak sayısını ve en son olarak da farklı madalyalardan oluşan hedefleri seçiyor karşılaşmaya çıkıyoruz. Karşılaşma başlamadan önce gösterilen mini video ile rakiplerin birbirine yaptığı gösteriş şovlarını izleyebiliyoruz. Ardından oyuna başlayıp kendi hünerlerimizi sergiliyoruz. Livin’ Da Life modunda ise başlangıç biraz daha kapsamlı oluyor. Bu mod için oyunun kariyer bölümü benzetmesini de kullanabiliriz aslında. Öncelikle bir karakter seçiyoruz. Karakterin cinsiyetine karar verdikten sonra sıra kıyafet seçimine, boya, kafa yapısına, göz rengine ve saç sitiline geliyor. Bunları da belirledikten sonra tüm oyun içeriği hakkında fikir verici bir video izleyerek modun menüsü sayılan bir tür garaja geçiyoruz. Garajda bilgisayarımız, gardırobumuz, pratik bölümü ve hareketlerimiz yer alıyor. Bilgisayarımız her zaman olduğu gibi bizim her şeyimiz. Ondan bilgilendirme ve mesajlar alıyor, takvimimizi görüyor, sıralamadaki yerimizi izliyor ve müzik kutusunu kullanabiliyoruz. Gardıroptan giysimizi değiştirebiliyor, pratikten hareketlerin alıştırmalarını yapıyor ve hareketler bölümünden de farklı hareketlerin hangi tuş kombinasyonları ile ortaya çıktıklarını görebiliyoruz. Özellikle bilgisayar ve hareketler, sık şekilde uğradığımız kısımlar oluyor.

    Hareketli ve hararetli

    Hareketlerden bahsetmişken, oyunun tümü PSP’nin tüm tuşlarını efektif bir biçimde kullanmamıza dayanıyor. Pek çok özel hareketi D-Pad ile sağlıyoruz. Face tuşları ise Sixstep, Windmill, Freeze ve Top Rock ana hareketlerinin yapılmasını sağlıyor. Özel hareketler ana hareket tuşuna basıldıktan sonra farklı tuş ve tuş kombinasyonlarına basılması ile sağlanıyor. Hareketlerin Türkçe’de tam karşılıkları olmaması ve özel isim gibi kullanılmaları nedeni ile çevirmemenin daha uygun olacağını düşündüm. Omuz tuşları ise denge hareketlerinde ortaya çıkan bara göre, karakteri dengede tutmak için sağa ya da sola yatırmak için kullanılıyor. Analog kol ise karakterin yerdeki pozisyonunu ayarlamada kullanılıyor. Görüldüğü gibi boş tuşumuz yok. Oyun sırasında hangi sıra ve hangi tuşlar olduğunu akılda tutmak can sıkıcı olabiliyor. Zaten sürekli aynı şeyleri yaptığımızdan çok uzun olmayan bir süre sonunda oyundan uzaklaşmaya başlıyoruz.

    Görsel olarak karakter modelleme ve animasyonlarının ortalama üstünde olduğunu söyleyebiliriz. Zaten tamamı ile karakter hareketlerine dayalı bir oyunda animasyonların kötü olması kabul edilemezdi. Sesler bakımından ise türe uygun müzikler tercih edilmiş. Ancak çok geniş bir liste beklememek gerekiyor. B Boy daha çok bu tür müziğin ve dansın fanlarına hitap ediyor. Geri kalan kesim için ise daha çok oynanmamış bir türü oynamak ve denemek için tercih edilebilir. Uzun soluklu olduğunu ise düşünmeyin.

    ARTILAR:Özgün yapı, animasyonlar.
    EKSİLER:Uzun soluklu değil, çok fazla tuş kombinasyonu var.

    (ALINTI)
     

Bu Sayfayı Paylaş