Şelpe Dersleri - Şelpe Eğitimi Müfredatı

'Müzik Türleri ve Enstrümanları' forumunda _Mr.PaNiK_ tarafından 12 Aralık 2008 tarihinde açılan konu

  1. _Mr.PaNiK_

    _Mr.PaNiK_ Üye

    Sponsorlu Bağlantılar
    Şelpe Dersleri - Şelpe Eğitimi Müfredatı konusu Şelpe Dersleri - Şelpe Eğitimi Müfredatı

    Konu Üzerine Temel Bilgiler
    *Şelpenin kökeni ve tarihçesi

    *Şelpe transkripsiyonu

    Şelpe Öğretimi

    Birinci Bölüm:

    1. Aşama

    *Pençe Tekniği:

    Tüm Teller Vurma Tek Parmak Kullanımı İkileme Hareketleri

    Örnek Eser : Seherde bir bağa girdim

    *Parmak vurma tekniği:

    **Parmak vurma tekniği üzerine alıştırmalar:

    Sol El Parmaklarının Simetrik Yürüyüşü

    Sol El Parmaklarının Asimetrik Yürüyüşü

    Sağ El Parmaklarının Simetrik Yürüyüşü

    Sağ El Parmaklarının Asimetrik Yürüyüşü

    Sağ ve Sol El Parmakları İle Peşpeşe Vurup Çekme Çalışması

    Sağ El Orta Parmak Kullanımı

    Örnek Eser : Deriko (Düzenleme: Erdal Erzincan)

    2. Aşama

    *Pençe Tekniği:

    Pençe tekniğinde ritmik vuruş kalıpları:

    Örnek Eser : Efsaneyim (Pençe Bölümü)

    Örnek Eser : Yayla Yolları (Pençe Bölümü)

    *Parmak vurma tekniği:

    Çift Sesler Üzerine Çalışma

    Örnek Eser : Saray Yolu (Düzenleme: Erol PARLAK)

    3. Aşama

    *Pençe Tekniği:

    Pençe Tekniğinde Kompleks Hareketler

    Tarama

    Tril

    Sürtme

    Diğer Kompleks Hareketler

    *Tel Çekme Tekniği:

    Tel çekme tekniği ile ezgi çalımı

    Tel Çekme Tekniğinde Baş, Orta, İşaret ve Yüzük Parmaklarının Kullanılması

    Örnek Eser : Kızım Sana Fistan Aldım (Düzenleme: Erol PARLAK)

    4. Aşama *Parmak Tekniği:

    Yüzük Parmağının Kullanılması

    Örnek Eser : Serenler Zeybeği (Arif SAĞ - Erol PARLAK - Erdal ERZİNCAN)

    Örnek Eser : Yayla Yolları (Tüm Eser)(Düzenleme: Erol PARLAK)

    5. Aşama

    *Şelpeye Ait Üç Tekniğin (Parmak Vurma, Pençe, Tel Çekme) İç İçe Kullanımı

    Örnek Eser : Boğaz Havası (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Örnek Eser : Sarı Zeybek (Düzenleme: Erdal ERZİNCAN)

    Örnek Eser : Habudiyar (Düzenleme: Erol PARLAK)

    6. Aşama

    *Parmak Vurma Tekniğinde Armonik Yapı

    Örnek Eser : Naz Barı (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Örnek Eser : Elmas Oyun Havası (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    *Pençe Tekniğinde Armonik Yapı

    Örnek Eser : Duaz-ı İmam (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Bölüm Sonu Eserleri:

    Bağlama Üvertürü (Düzenleme: Erdal ERZİNCAN)

    Göç Yolları (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Şenlik Raksı (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Kaytağı (Düzenleme: Erdal ERZİNCAN)

    İkinci Bölüm:

    1. Aşama

    *Şelpe Tekniğinde Ezgi Düzenleme (Mızraplı Eser ve Notanın Şelpe Tekniğine Uyarlanması)

    Örnek Eser : Efsaneyim ( Tüm Eser) (Arif SAĞ - Erol PARLAK - Erdal ERZİNCAN)

    2. Aşama

    *Armoniye Giriş

    Parmak Arpeji

    Örnek Eser Üzerinde İnceleme

    Örnek Eser : Daldalan Barı (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    3. Aşama

    *Akorların Parmak Arpeji ile İfadelendirilmesi ve Parmak Arpej Alıştırmaları

    Örnek Eser : Memberi (Düzenleme: Ali Kazım AKDAĞ)

    4. Aşama

    *Ritmik Olmayan Halk Ezgilerinin Şelpe Tekniği ile Çalınması

    Örnek Eser : Ağıt (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Örnek Eser : Doğaçlama (Düzenleme: Erol PARLAK)

    5. Aşama

    *Akor Bilgisi, Akor Bağlanışı, Kompleks Akorlar

    Bölüm Sonu Eserleri:

    Topal Oyun Havası (Düzenleme: Erol Parlak)

    Ezgi Akşamı (Müzik: Sinan ÇELİK) (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Nihavend Longa (Düzenleme: Erkan ÇANAKÇI)

    Şehnaz Longa (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    Üçüncü Bölüm 1. Aşama

    *Herhangi Bir Ezginin Akorlarının Çıkarılması

    Örnek Eser : Evleri Görünüyor (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    2. Aşama

    *Şelpe Tekniğinin Grup İçinde (Birden Çok Bağlama İle) Kullanımı

    *Beş Bağlama İçin Düzenlenmiş Eserlerin Çalışılması

    Örnek Eser : Zile Semahı (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    Beş Bağlama İçin Örnek Eser : Daldalan Barı (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    3. Aşama

    *Şelpe Tekniğinde İleri Düzeydeki Eserler

    Örnek Eser : İstanbul Türküsü (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Örnek Eser : Kürdilihicazkar Longa (Düzenleme: Güven TÜRKMEN)

    Örnek Eser : Çay Zeybeği (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    Örnek Eser : Efsaneyim (Erol PARLAK)

    Örnek Eser : Çeke Çeke (Düzenleme: Erdal ERZİNCAN)

    Beş Bağlama İçin Örnek Eser : Sultaniyegah Sirto (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    4. Aşama *Bağlama Düzeni Haricindeki Otantik Eserler

    Örnek Eser : Nene Torun Havası (Anonim)

    Örnek Eser : Kocaoğlan Zeybeği (Anonim)

    Örnek Eser : Tahtacı Semahı (Düzenleme: Erol PARLAK)

    5. Aşama *Şelpe Tekniği İle Klasik Müzik Eserlerinin Çalınması

    Örnek Eser : Fur Elise (Müzik: L. V. BEETHOVEN) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    Örnek Eser : Alla Turca - Türk Marşı (Müzik: W. A. MOZART) (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Beş Bağlama İçin Örnek Eser : Alla Turca - Türk Marşı (Müzik: W. A. MOZART) (Düzenleme: Erol PARLAK)

    Bölüm Sonu Eserleri:

    Gül Türküsü (Düzenleme: Erol Parlak Bağlama Beşlisi)

    Karadeniz Üvertürü (Müzik-Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    Gankino Horo (Bulgar Horonu) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    Badinerie: (Müzik: J. S. BACH) (Düzenleme: Dinçer SERİN - Sinan AYYILDIZ)

    Moonlight Sonata (Ay Işığı Sonatı) (Müzik: L. V. BEETHOVEN) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    Beş Bağlama İçin Örnek Eserler :

    Macar Dansı (Müzik: J. BRAHMS) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    Fur Elise (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    İndim Koçbabyı Tavaf Eyledim (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)

    İstanbul Türküsü (Düzenleme: Erol Parlak Bağlama Beşlisi)

    Moonlight Sonata (Ay Işığı Sonatı) (Düzenleme: Sinan AYYILDIZ)
     

Bu Sayfayı Paylaş